Moim zdaniem nie bo Policjant ci powie ze Kierowca jest zobowiązany jeździć na światłach dziennych a Ty defakto nie masz ich włączonych tylko jakieś allegrowskie Lampeczki wiec Jeździsz na własne ryzyko moim zdaniem
Na pewno nie można, nawet zastanawiam się czy możesz wogóle wyposażyć swój samochód inne światła niż określone w rozporządzeniu o warunkach technicznych pojazdów.
hmm ostatnio w tvn turbo omawiany był audi s5 (chyba) i wspomniane tam było, że w dzień można jeździć na samych lampkach diodowych dzięki czemu nie trzeba niszczyć drogich xenonów. Czy to nie podobna sytuacja?
Chyba nie można ponieważ te ringi i diody są uważane jako światła postojowe. A w tych nowych audicach te diody, o których mówi azer to są światła do jazdy dziennej (a poza tym samochody te są też wyposażone w światła mijania i postojowe).
hmm ostatnio w tvn turbo omawiany był audi s5 (chyba) i wspomniane tam było, że w dzień można jeździć na samych lampkach diodowych dzięki czemu nie trzeba niszczyć drogich xenonów. Czy to nie podobna sytuacja?
Mo tak ale to lampy fabryczne.
memphisto napisał/a:
Wolno tak za dnia jeździć?
Jeśli lampy posiadają homologacje to zawsze możesz pokazać to w przypadku kontroli. Oczywiście musi być napisane ze to (lampeczki) do jazdy dziennej
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
auto ma homologacje tylko i wyłącznie na taki stan w jakim opuściło fabrykę. wszelkie modyfikacje są niedozwolone niestety... (a może to i dobrze). Czyli wszelkie tuningowanie szyb, świateł, zderzaków, kół, opon (poza dopuszczalne według producenta) itp. skutkije zatrzymaniem dowodu rej.
pozdrawiam,
m
ps. to że lampy mają homologacje same dla siebie to niewiele znaczy. bo to producent auta musi uzyskać homologację na swój wyrób. Musiałbyś uzyskać wpis w dowodzie ze stacji diagnostycznej, że spełnia jakieś tam "normy", tak jak w przypadku instalacji gazowej czy haka jeśli nie było ich fabrycznie. (hak ma też homologacje ale co z tego skoro dodatkowy przegląd i wpis diagnosty i tak jest konieczny)
Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Nie Lut 22, 2009 17:53
Witam jak na szkle tych świateł jest jest wytłoczona literka E z jakimiś tam cyferkami to śmiało można jak nie to hmmmm lepiej unikać wscipskich policjantów
wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada...
Niekoniecznie... Szyba nie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze. Znaczy na komfort wpływa bo komarami się nie obrywa jednak lampy to inny temat...
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
właśnie tak jest. tłumik/katalizator powinien być na oryginalny wymieniony (lub o identycznych parametrach) z szybą tak samo. jeśli zakładasz "cuda" (głośne wydechy, oklejasz szyby na czarno czy coś, to podpada odrazu. niekażdy policjant to sprawdzi, ale inspekcja czasem mierzy hałas a nawet przejrzystość szyb.
wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada...
Niekoniecznie... Szyba nie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze. Znaczy na komfort wpływa bo komarami się nie obrywa jednak lampy to inny temat...
a myslisz ze tlumiki po 100-200zl produkcji nie wiadomo jakiej maja homologacje. Poza tym w dyrektywie ktora mowi o swiatlach jest takze mowa o ukladach wydechowych...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
układ wydechowy chyba nie wymaga homologacji, tylko musi spełniać normy hałasu i emisji spalin.
"art. 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Jeżeli Państwo Członkowskie, które udzieliło homologacji WE części stwierdza, że określona liczba świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, opatrzonych tym samym znakiem homologacji WE części, nie jest zgodna z typem, który uzyskał homologację, państwo takie zobowiązane jest podjąć środki niezbędne w celu zapewnienia zgodności modeli seryjnych z homologacją. Właściwe władze danego państwa powiadamiają o podjętych środkach te z pozostałych Państw Członkowskich, które mogą, w przypadku stałego braku zgodności, wycofać homologację WE części. Wspomniane władze podejmują takie same środki, jeżeli zostaną powiadomione przez właściwe władze innego Państwa Członkowskiego o wystąpieniu takiego uchybienia w zakresie zgodności.";"
Szyba nie wpływa w sposób bezpośredni na bezpieczeństwo Twoje i innych na drodze.
To spróbuj pokazać się na przeglądzie albo kontroli Policji z pęknętą szybą przednią
michone napisał/a:
bo teoretycznie wymiana przepalonego tlumika,czy zbitej szyby tez pod to podpada...
No właśnie - "teoretycznie"
Chodzi o to, żeby parametry były OK, homologacja części zamiennej (nie mylić z tuningową (czyli INNĄ niż fabryczna) i będzie
Przy częściach innego rodzaju , niż fabryczne może być konieczność ponownej homologacji CAŁEGO samochodu (vide cinqecento z 'kratą').
Widzę że przy niedzieli coś się wszystkim udziela...
Gdzie napisałem o stanie szyby??
Marek_75 napisał/a:
oklejasz szyby na czarno czy coś
Następny...
Dla wyjaśnienia niejasnego mego toku myślenia: masz np: pękniętą szybę, wymieniasz w serwisie od szyb gdzie ORYGINALNEJ by Rover nie dostaniesz, montujesz szybę która modelowo jest do Twojego auta nie patrząc czy jest zrobiona w Polsce, Niemcach czy wsch. Vietnamie, i śmigasz nie narażając się na zabranie dowodu bo przecież masz całą szybę. Z lampami jest właśnie inaczej...
Napisane bardziej zrozumiale????
Nie dajmy się zwariować. Nieoryginalny tłumik czy szyba nie wpływa na BEZPIECZEŃSTWO a lipna lampa z wiochatjuning wpływa i to bardzo...
Dla wyjaśnienia niejasnego: masz np: pękniętą szybę, wymieniasz w serwisie od szyb gdzie ORYGINALNEJ by Rover nie dostaniesz, montujesz szybę która modelowo jest do Twojego auta nie patrząc czy jest zrobiona w Polsce, Niemcach czy wsch. Vietnamie, i śmigasz nie narażając się na zabranie dowodu bo przecież masz całą szybę. Z lampami jest właśnie inaczej...
Napisane bardziej zrozumiale????
jestes w bledzie... z szybami jest tak samo jak z lampami...
Oszklenia samochodowe podlegają obowiązkowi homologacji udzielanej producentowi przez organ administracji państwowej (Ministerstwo Infrastruktury*) na podstawie badań, przeprowadzonych zgodnie
z wymaganiami regulaminu homologacji Nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, przez notyfikowane Laboratorium Badawcze (Instytut Szkła i Ceramiki Oddział Zamiejscowy w Krakowie). Zasadą jest notyfikacja jednej jednostki administracji udzielającej homolagcji, a także jednego laboratorium badawczego na kraj dla konkretnego regulaminu.
Wszystkie szyby montowane w pojazdach samochodowych muszą posiadać znak homologacji, dokładnie znak E oraz cyfrę jako wskaźnik kraju udzielającego homologacji.
W widzialem juz gole szyby bez oznakowan... Wystarczy zeby szyba miala w/w znaki i mozna ja zamontowac bez problemu. Tak samo jest z lampami jak posiadaja zgodnosc wymaganiami regulaminu i są odpowiednio oznaczone, przeznaczone do danego typu auta mozna je montowac w aucie.
Nie mozna natomiast montowac ich z innym źródłem światła niż są do niego przeznaczone.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Mój wywód nie ma na celu uświadamiania o homologacjach tylko o tym co stanowi większe ryzyko: jazda z nieoryginalną szybą czy nieoryginalną (wiejską) lampą. Rozumiesz?
co stanowi większe ryzyko: jazda z nieoryginalną szybą czy nieoryginalną (wiejską) lampą.
Ja nie widzę różnicy
Szyba bez homologacji (tzn. nieznanego pochodzenia) może Ci się rozsypać w twarz przy 100 km/h i co wtedy
Lampy bez homologacji do danego auta mogą oślepiać, słabo świecić, spowodować pożar auta ....
I tak każdy zakłada, co uważa ale należy zdawać sobie sprawę z ryzyka (nie tylko pozbycia się DR )
Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Nie Lut 22, 2009 19:01
ja napisze tyle mój kolega ma golfa zrobionego na choinkę wszystkie światła ma pozmieniane na tuningowe przeglądy przechodzi kontrolowany jest dość często ma pecha do ciężkiej nogi i zawsze sprawdzają mu tylko czy ma znaczek E i jakaś tam cyferka Nawet na zmienionych lusterkach też musi mieć ten znaczek E
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum