Nie chce robić syfu chłopakom, dlatego piszę tutaj. W moim MG ZS mam silnik 2,0T. Buda 2002r. a silnik 1995r. Wcześniej miałem motor 2,5l KV6. Obecnie silnik nie jest podpięty pod złącze diagnostyczne (pod kierownicą). I tak myślę, że może by to zmienić?
Pinout MEMS'a wygląda tak:
Pin * Description * Colour
1 * Injector 4 * Yellow / Black
2 * IACV - Phase 2 * Pink / Blue
3 * IACV - Phase 1 * Orange /Grey
4 * Main Relay Control * White / Pink
5 * Cooling fan drive parallel * Blue / Yellow
6 * Cooling fan drive series * Blue / Grey
7 * Lambda Sensor +VE * Blue / Yellow (Shielded)
8 * Throttle Pot Wipe * Yellow / Green
9 * Throttle Pot +VE * Yellow / Violet
10 * Diagnostics K-Line Output * White / Yellow
11 * Ignition Sense * Green / Pink
12 * Not Connected *
13 * Engine Immobiliser * Blue / Grey
14 * Earth (Manual) / Park/Neutral (Auto) * Black
15 * Diagnostic Connector Input * Black / Green
16 * Inlet Air Temp Sensor * Green / Black
17 * Knock Sensor +VE * Black / Yellow (Shielded)
18 * Lambda Sensor -VE * Blue / White (Shielded)
19 * Air Con Active * Blue / Black
20 * Fuel Pump Relay Drive * Black / Violet
21 * Purge Valve * Yellow / Orange
22 * IACV - Phase 3 * Orange / Green
23 * Injector 2 * Yellow / Green
24 * Injector 1 * Yellow / Blue
25 * Ignition Coil -VE * White / Black
26 * Injector 3 * Yellow / White
27 * IACV - Phase 4 * Orange / Blue
28 * ECU Positive Feed (From Main Relay) * Brown / Pink
29 * ECU Earth A * Black
30 * Sensor Earth * Pink / Black
31 * Crank Position Sensor +VE * Blue / Violet
32 * Crank Position Sensor -VE * White / Blue
33 * Coolant Temp Sensor * Pink / Green
34 * Fuel Temp Sensor * Grey / Pink
35 * Aircon sense * Blue / Red
36 * Oxygen Sensor Relay * Black / Green
* *
Connector 2 * *
6 * BMV * Black / Pink
15 * Cam Position Sensor +VE * Blue / Green (Shielded)
18 * Cam Position Sensor Wipe * Blue / Violet (Shielded)
Z tego pozycja 10 i 15 to chyba to, co jest potrzebne. Tak to wygląda na schemacie 2,0T16:
czysto teoretycznie jeśli to jest ten sam protokół, to wystarczy faktycznie dorobić sobie kabelki z goldpinami z jednej i małymi krokodylami z drugiej strony ewentualnie zamiast krokodyli gniazdo obd, ale to imho droższe i mniej uniwersalne. Coś takiego robiłem KTSem w starych accordach, tylko tam nie trzeba było krokodyli, bo są banany
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum