Wysłany: Nie Cze 03, 2012 21:24 [200 SDi] problemy z silnikiem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
już mam brak sił z roverkiem.... jak nie powódź to problemy z silnikiem...
w piątek chciałem wyprzedzić dwa tiry i rozpędziłem się na 5tym biegu tak do 130km/h i w pewnym momencie w czasie przyspieszania silnik całkowicie stracił moc i zaczęło go hamować, a za mną ściana białego dymu... odpuściłem gaz, zwolniłem i samochód znów zaczął normalnie jechać... później żeby sprawdzić co się dzieje, trochę go rozpędziłem na 4tym biegu do podobnej prędkości i znów ten sam problem.... na trójce żadnego problemu aż do odcięcia.... dziś już problemy pojawiają się przy znacznie niższej prędkości około 90-100km/h (nieważne jaki bieg) i nawet przy niższej kiedy podjeżdżam pod jakieś wzniesienie...
przy normalnej miejskiej jeździe samochód jeździ idealnie, żadnych problemów, dymienia czy czego kolwiek....
co o tym sądzicie? POMOCY!!!
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 03, 2012 21:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jutro muszę to sprawdzić.... tylko czy efektem za małej dawki paliwa może być taka ściana dymu? ( bo tylko dym za autem widać, nic innego co jedzie za mną)
-węże od TURBO całe i nie puszczają nigdzie powietrza
- poziom płynów bez zmian, konsystencja ta sama
- jeden błąd mi się wyświetlił numer 55 - sprawdziłem wiązkę i wyczyściłem styki na kostce co idzie do pompy. zwarcie na kablu ECM może też się objawiać na wskazówce od poziomu paliwa?? bo przejechałem 300 km bez tankowania i ciągle mi pokazuje pełny bak.
gdzie mogę jeszcze szukać zwarcia? są jakieś miejsca co częściej się uszkadzają? Masa od kompa sprawdzona i w razie czego dodałem drugi kabel dla pewności.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Cze 05, 2012 23:18
Pozostaje dokładnie do sprawdzenia wiazka elektryczna jak i wszystkie styki.
A potem najlepiej byłoby sprawdzic na innym zestawie startowym aby nie pakowac sie wzbedne koszta jesli miałbys taka mozliwosc.(pewnie bedzie jak zwykle drobnostka )
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Cze 06, 2012 06:42
Moim zdaniem ma duże znaczenie kolor dymu:
- biały dym to nie tylko para wodna w przypadku spalania płynu chłodniczego, ale również zbyt uboga mieszanka (czyli zapchany filtr paliwa, niedomagająca pompa, nieszczelny zapowietrzający się układ, itd., itd.)
- niebieski dym oznacza najczęściej spalanie oleju,
- czarny dym, oznacza zbyt dużą ilość paliwa w stosunku do powietrza. Oznacza to wtedy nieszczelny układ doładowania (spadł lub pękł gumowy przewód), zapchany filtr powietrza lub lejące wtryski.
czyściłem wszystkie styki jakie były pod maską, większość rzeczy wykręciłem z pod maski by mieć lepszy dostęp do głównej wiązki i dalej jest to samo.... jeszcze jedną rzecz zauważyłem, jak dobrze mi pokazuje poziom paliwa w baku i w momencie gdy zaczną się problemy omawiane wcześniej wskazówka zaczyna po chwili pokazywać pełny bak... i po wykasowaniu błędów ponownie mi się pojawia błąd numer 55...
na jutro jestem umówiony z elektrykiem i będziemy wspólnie szukać usterki...
[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 21:43 ]
potrzebuje pomocy w walce z roverem.... z elektrykiem szukamy ciągle przyczyny tych problemów... samochód był sprawdzany w poszukiwaniu błędów testerem kts bosch i wyskoczył błąd 149 .... kto mi pomoże co on oznacza... sterownik edc 1.3.1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum