Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Ile mm planować głowicę?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 23:21
[Seria K] Ile mm planować głowicę?
Autor Wiadomość
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 14:09   

Mam pytanie, ile przy standardowej wymianie uszczelki planuje sie glowice w seri K 1.8 z VVC?
A ile moza wlasciwie max splanowac zeby nie zniszczyc glowicy?
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 04, 2009 14:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 15:41   

jak w przypadku kazdej głowicy silnika serii K - max 0,2mm
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 17:28   

I najlepiej nie planować, tylko zabielić papierem ściernym 1000 :cool: (na czymś zdecydowanie płaskim)
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 22:10   

truten23 napisał/a:
najlepiej nie planować, tylko zabielić papierem ściernym 1000
Papierem to mozna wyczyscic nalot i slady po sterej uszczelce. Po zwaleniu glowicy trzeba ja oddac do sprawdzenia i jesli stwierdzi się niepłaskość głowicy przekraczającą 0,05 mm to trzeba ja niestety heblowac.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 09:53   

Lechos napisał/a:
Papierem to mozna wyczyscic nalot i slady po sterej uszczelce. Po zwaleniu glowicy trzeba ja oddac do sprawdzenia i jesli stwierdzi się niepłaskość głowicy przekraczającą 0,05 mm to trzeba ja niestety heblowac.


Niby tak kolego, jednak trafienie na nie zjeżdżoną frezarkę to loteria, a jeśli trzemy głowicę na płaskim blacie, najlepiej na płycie traserskiej to doskonale będzie widać czy jest równa, czy nie :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 09:53   

Spokojnie. Ja ręcznie jechałem papierkiem nr 1000 i dało się głowicę zabielić. Dwa etapy, na sucho a potem na mokro.
0,2 mm wg mnie, raczej wyklucza naprawę czoła głowicy na maszynkach, bo głowicę zniszczą.
Czoło bloku silnika też tak samo przetarłem. Po skręceniu silnika (listopad 2006) po dziś dzień, zaraz będzie dwa i pół roku, przejechałem ponad 56 kkm i jest OK.
Układ chłodniczy octowałem w lato 2007.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 15:04   

Dziekuje za odpowiedzi, czyli 0,2mm to jest max w standardzie i jak by trzeba potem drugi raz to zrobic, to juz po glowicy rozumiem.. :(

Chodzi mi o to ze oddaje glowice do obrobki, ale nie chcialbym zeby przegieli z planowaniem, a juz raz mialem wymieniana uszczelke na nowy model, bo poprzednia nie dala rady..

Czy sa jakies oznaczenia/ograniczenia na glowicy dajace wyrazna informacje ile mozna?
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 15:54   

ceremony napisał/a:
Dziekuje za odpowiedzi, czyli 0,2mm to jest max w standardzie i jak by trzeba potem drugi raz to zrobic, to juz po glowicy rozumiem.. :(

Chodzi mi o to ze oddaje glowice do obrobki, ale nie chcialbym zeby przegieli z planowaniem, a juz raz mialem wymieniana uszczelke na nowy model, bo poprzednia nie dala rady..

Czy sa jakies oznaczenia/ograniczenia na glowicy dajace wyrazna informacje ile mozna?


0,2 mm to całkowity naddatek materiału głowicy. Zdaje się, są znaczniki, takie dziubki na obrzeżach komór spalania od strony zaworów ssących. Ja, jadąc głowicę papierem ściernym nr 1000, "wszedłem" w nią dosłownie na pojedyncze mikrony.
Generalnie, zeszlifowałem tylko pozostałości resztek uszczelki. Ale nie była ona zjechana, silnika nie przegrzałem nigdy wcześniej i co najważniejsze - żaden "szpecjalista" nie dotykał się doń wcześniej, co jest niezmiernie ważne.
Jeśli już ma iść głowica do planowania na maszynę - to trzeba powiedzieć mistrzom, żeby jechali ją, powiedzmy, co 0.025 (dwadzieścia pięć mikronów) w dwóch, trzech etapach. Sumarycznie będzie to 0.075 mm, czyli mniej, jak połowa z magicznych 0.2. Tak przynajmniej sugeruję. Jakby potrafili jeszcze mniej, to nawet niech jadą głowicę w co najmniej dwóch etapach co 0.01 (dziesięć mikronów). Trzy etapy to będzie 0.03, czyli trochę więcej, jak jedna dziesiąta z całości. Ciekawe, czy mają takie dokładne maszynki.
Jak nie - to tylko i wyłącznie zabawa ręczna na porządnej, nie pogiętej płycie traserskiej albo jakieś domowo-ludowe metody. Jak szkło z reflektora wagonu kolejowego (płaską stronę) zastosowałem z konieczności, silnik musiałem naprawić dosłownie w jeden dzień.
Ale minęło już ponad dwa lata, zrobiłem już ponad 57 kkm po naprawie i jest super.

Acha - przy skręcaniu silnika niech nie robią tego metodą a la Rave. Urwą śrubki albo w najlepszym przypadku, wylezie HGF po niedługim czasie. Jaką ja metodę zastosowałem (również wymyśloną doraźnie) - pisałem wielokrotnie.
A co się dzieje ze śrubkami, gdy się je dokręca wg zaleceń producenta - kol. TARADAJA napisał parę dni temu. Dla ułatwienia dodam, że urwał dwie z dziesięciu śrub silnika.
Tyle tego wszystkiego.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 13:17   

Dziekuje za wyczerpujace info, dowiedzialem sie co i jak i doszedlem do wniosku ze calkowita obroka glowicy w tym silniku mija sie z celem.

Jesli mam zamiar jezdzic tym autem jeszcze ze 2 lata, to lepiej sobie darowac, tymbardziej, ze z braku mozliwosci wiekszego planowania przyrost mocy bedzie naprawde niewielki moze z 5% max a koszt i ryzyko znaczne :)

Jeszcze raz dzieki.
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Mar 11, 2009 18:11   

ceremony napisał/a:
Dziekuje za wyczerpujace info, dowiedzialem sie co i jak i doszedlem do wniosku ze calkowita obroka glowicy w tym silniku mija sie z celem.

Jesli mam zamiar jezdzic tym autem jeszcze ze 2 lata, to lepiej sobie darowac, tymbardziej, ze z braku mozliwosci wiekszego planowania przyrost mocy bedzie naprawde niewielki moze z 5% max a koszt i ryzyko znaczne :)

Jeszcze raz dzieki.


Głowicy w tych silnikach nie splanujesz jak w silnikach fiata, milimetr, dwa, by uzyskać większy stopień sprężania i większą moc. Te silniki mają fabrycznie stopień sprężania rzędu 10,5:1 co jest w zasadzie graniczną wartością, jeśli chodzi o silniki benzynowe (seryjne).
Tu głowicę planuje się po to, by po założeniu uszczelki i skręceniu silnika tymi długimi śrubami, uzyskać właściwą szczelność i brak przecieków, a to właśnie jest główny mankament tych silników. Poza tym, nie można ich planować więcej, jak 0,2, gdyż po pierwsze, mają ściśle zaplanowane czoło głowicy, a po drugie - większe splanowanie głowicy spowoduje, że po prostu, zawory zahaczą o tłok i będzie koniec.
Cała ta zabawa z planowaniem głowicy (a w zasadzie, dogładzaniem jej czoła) jest po to, by przywrócić stosowną płaskość powierzchni, która musi być - względem "typowego" silnika - po prostu perfekcyjna.
Dla tego też gorąco każdemu sugeruję, by po pierwsze - nie szedł z tym do warsztatów, a po drugie - robił to sam, ręcznie.
Te silniki są świetne, dobre, mocne, bardzo trwałe i nowoczesne, ale z racji tego, że posiadają nietypową konstrukcję i nietypową uszczelkę podgłowicową (którą ja nazywam separatorem) - wymagają także wyjątkowego podejścia.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria K] jaką siłą dokręcac głowice
sysyl89 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Sob Sty 11, 2014 16:59
mrowka1985
Brak nowych postów [Seria K] Czy uszczelka pod głowice nowego typu jest wyższa?
dawidd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Pią Kwi 20, 2012 07:55
rovek
Brak nowych postów [diesel] jak poznać wymienioną głowicę ?
Skiba Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Czw Maj 10, 2007 22:10
ADAM1
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 09:46
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 08:09
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink