Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Cieknący przewód paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:16
[R620] Cieknący przewód paliwa
Autor Wiadomość
Romekluk 



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 23
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:25   [R620] Cieknący przewód paliwa
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
Ostatnimi czasu zauważyłem ze pod moim roverkiem zaczęła się pojawiać plama ropy, przyznam sie ze nie miałem trochę czasu się tym zająć a ze zauważyłem ze wyciek nie jest intensywny( kapanie) to zostawiłem sprawę. W miniona sobotę nadążyła się okazja by wjechać na kanał wiec postanowiłem zajrzeć co się dzieje, okazało sie ze po prawej stronie tam gdzie biegną te cztery cienkie metalowe rurki (zakładam ze to przewody paliwowe) przerdzewiało mocowanie osłony tych przewodów, a od niego wydaje mi się rudy zaczął zajmować właściwe przewody.. wygląda to na takie newralgiczne miejsce gdzie pewnie i w zimie osadza sie sol itp..

czy może ktoś z was odnotował taka usterkę?

jesli tak to prosiłbym o poradę co z nią zrobił, bo racjonalna aczkolwiek dość kłopotliwa wydaje się wymiana całego przewodu..

dodam ze paliwo ucieka tylko przez jakiś czas po postoju wiec musi to być ilość która pozostaje w przewodach po zgaszeniu silnika

nie wiem czy cztery rurki sa odpowiedzialne za dostarczanie paliwa do silnika, czy tez jest któraś która odprowadza nadmiar do baku,

z góry dziękuję za zainteresowanie

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:37   

Zajmij się tym jak najszybciej,puki jeszcze się nie zapowietrza :!:
Jeżeli dziurka nie jest wielka,to Możesz urzyć kawałka wężyka,rozciąć go na pół-nałożyć na ten przwód i w miejscu dziurki ścisnąć opaską(taką na śróbokręt lub kluczyk)Powinno zdać egzamin :wink:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Romekluk 



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 23
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:39   

no jak punktowa dziurka to tak,

ale jak wieksza to myslalem tez na zastąpieniu tego patentem w stylu dosztukowania kawalka przewodu z gumy i zamontowania go za pomoca tych zaciskow

no wlasnie tylko czy te wszystkie przewody doprowadzaja paliwo do silnika, czy ktorys tylko zabiera resztki...

nie wiem czy dam rade to przeciac brzeszczotem jakims, bo szlifierka to nie wiem czy nie za cieplo bedzie
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:44   

Romekluk napisał/a:
nie wiem czy dam rade to przeciac brzeszczotem jakims, bo szlifierka to nie wiem czy nie za cieplo bedzie

:!: :!: :!: :!: Nic nie przecinaj :!: :!: :!:
Chodziło mi raczej o nałożenie takiej "łatki"z wężyka i sciśnięcie opaską tego tak mocno żeby zatamować to sączenie :razz: :wink:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:47   

Szlifierka odpada. Przewody paliwowe są robione z miedzi najczęściej, więc przetniesz bez problemu. Dwie rurki będą od paliwa, a dwie od hamulców. Jak jest coś nie tak z hamulcowymi odrazu wymieniaj.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 13:16   

Ja bym od razu dorobił cały nowy z miedzi. Nie jest taki drogi, a będziesz miał spokój do końca okresu eksploatacji samochodu.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 20:44   

Przewody są stalowe i to typowa wada że w R600 rdzewieją.

Tam są 2 przewody hamulcowe a reszta to paliwowe (u mnie były 3 ale ja mam benzyniaka u ciebie może być 2- zasilenie i powrót)

Radził bym zrobić to co ja zrobiłem - udać się do mechanika i poprosić o wymianę tych przewodów na nowe - najlepiej miedziane.

Niestety te przewody trzeba dorobić bo raczej nie uda się dostać gotowych - z odpowiednimi końcówkami, odpowiednio przyciętych i wygiętych. Należy pamiętać by przewody zostały wymienione na nowe o odpowiedniej średnicy - bo jak mechanik założy zbyt cienka rurkę np do paliwa to będzie problem - mały przekrój - mały przepływ - za mały wydatek paliwa

Ja za wymianę 5 przewodów zapłaciłem w autoryzowanym servisie BOSCH 850 pln (robocizna 450, materiały 400) -b. drogo ale nie mogę narzekać bo zrobione b.dobrze: średnice dobrane, przewody z homologacją, wszystko pięknie dopasowane, po 6h samochód do odebrania.

na allegro można kopić maszynki do zarabiania końcówek miedzianych rurek - jeśli masz dostęp do kanału bądź podnośnika i posiadasz podstawową wiedzę o mechanice jesteś zrobić to sam. Rurki można też zamówić w wielu sklepach zajmujących się układami hamulcowymi podajesz długość średnicę wewnętrzną i rodzaje końcówek - odpada koszt zakupu maszynki do zarabiania
 
 
Romekluk 



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 23
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 07:08   

witam,

problem rozwiazany, okazalo sie ze jeden z przewodow paliwowych ( ten powrotny do baku) byl przerdzewialy, a ze na nim nie ma takiego cisnienia to postanowilem wyciac stary kawalek , ok 10cm zamontowac gumowy substytut. dziala narazie bez zarzutu.

Dzieki wszystkim za pomoc i zainteresowanie

Pozdrawiam
 
 
 
borys876 




Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 11:07   

Witam,

Miałem ostatnio to samo, nie kombinuj, poprostu wymień wszystko :)
W czerwcu wymieniałem przewody hamulcowe - rdza i po 2 miesiącach musiałem wymieniać przewody paliwowe z tego samego powodu bo miałem, problemy z odpaleniem (zapowietrzał się)

Więc radzę Ci nie kombinuj tylko wymień wszystko na nowe bo jak nie jedno to drugie puści, a tak za jednym zamachem będziesz miał problem z głowy.

Koszty nie duże:
- miedziane przewody hamulcowe po 35PLN/szt
- po 2.5m przewodu paliwowego (zamieniłem na porządny gumowy) 8mm i 6.3mm po 10PLN/m

Teraz nie mam już problemu :)

R600SDI '97
przebieg 362tys km(w tym samemu 230tys po Polsce), szafa gra mam już go od 9 lat i nie mam zamiaru zamieniać na innego :)

Pozdro
_________________
"DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
 
 
rubydust 



Dołączyła: 24 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 15:42   Pytanie do Borysa876

Wymieniałeś przewód paliwowy w swoim roverze jakis rok temu.
Mam ten sam problem. Chcę wymienić przewody paliwowe na gumowe ale chce doprecyzować ile ich potrzebuję i o jakiej średnicy ? Mam rovera 620 sdi z 1997. czy jest jakaś różnica w długości i średnicy przewodów ? I jeszcze jedno: czy pamiętasz gdzie te przewody kupowałeś ?

Pozdrawiam
Rubydust
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 18:51   

rubydust, gumowe przewody najlepiej kupić w jakimś sklepie z częściami do traktorów (ja tam kupowałem bo było najtaniej), ważna jest średnica wewn gumowego przewodu tak żeby nie był za duży bo nie będzie Ci pasował na ten metalowy. Ja to zmieniałem 3 miesiące temu ale nie pamiętam średnic.
rubydust napisał/a:
ile ich potrzebuję

dwie szt, jeden grubszy chyba 8mm a cieńszy 5mm ale głowy nie dam. Najlepiej zmierzyć średnicę dla pewności.
Ja za jednym zamachem zmieniłem paliwowe i hamulcowe. Koszt części ok 130-150zł, jak masz kanał i trochę umiejętności to bez problemów idzie to zrobić samemu :wink:
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 23:51   

borys876 napisał/a:
Koszty nie duże:
- miedziane przewody hamulcowe po 35PLN/szt
- po 2.5m przewodu paliwowego (zamieniłem na porządny gumowy) 8mm i 6.3mm po 10PLN/m

borys876, powiesz Mi gdzie kupowałeś te przewody bo właśnie mi przerdzewiał hamulcowy i chcę zrobić tak jak TY
pozdro
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 09:58   

Mazak, w każdym większym motoryzacyjnym je kupisz, wszędzie ceny mają podobne jak na alledrogo (bynajmniej u mnie)
 
 
andrewk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 42



Wysłany: Pon Paź 04, 2010 20:24   

Witam, dzisiaj przypadkowo zaczełem ściskać gruszkę za filtrem i usłyszałem dziwne pssss pod autem, gdy naciskam to syczalo. Odrazu samochód na kanał i wyszło że mam bardzo skorodowane przewody paliwowe jak i hamulcowe. Od spodu wokół przewodów jest mokro ale przy włączonym silniku niekapie, oraz jak wróce z trasy i postawie też nie widać. Czasami mam problemy z odpalaniem z rana. Teraz już wiem dlaczego. Jako paliwowy już się zdecydowałem tak jak kolega borys na wąż gumowy, więm że potrzeba :
- jeden o długości 2,5m i średnicy 8mm
- drugi o długości 2,5m i średnicy 6mm

Jeżeli chodzi o wymianę to są jakieś problemy ?? ?

Odrazu chciałbym wymienić przewody hamulcowe. Wie ktoś może jakiej średnicy są tej rurki oraz ile potrzeba tego przewodu ?? ? jak jest z odkręcaniem go od elastycznego ?? ? Gładko czy jak zawsze ?? ? :lol: Z góry dzięki za pomoc

[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 20:24 ]
Problem rozwiązałem, dzisiaj kupiłem przewód paliwowy 8mm i 6mm po metrze + 6 małych zaciskowych opasek. Powrót do baku jest jeszcze spoko, a hamulcowych narazie nie będe ruszać. Miałem dziurkę na przewodzie doprowadzającym paliwo pod ostatnim mocowanie, nieźle musiałem się namęczyć aby wyciąć stary pordzewiały kawałem :wink: Od szybkozłączki przy baku zostawiłem jakieś 5cm przewodu sztywnego naciągnołem gumowy i zacisnełem, później tak samo tylko że już na prostym odcinku. Narazie odpowietrzyłem 3 razy i jest bardzo dobrze. Pali niemal od kopa, a przedtem to z 6s musiałem kręcić :/ Kabel oczywiście dobrze ułożyłem i przymocowałem aby się nie ruszał :cool:
_________________
AgroDane
Przewodnik Grzybiarza
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 18:07   

Witajcie dzisiaj po zatankowaniu 65L paliwa zauważyłem wyciek paliwa na którymś z przewodów paliwowych, podejrzewam przewód powrotny i tu pytanie chce zastosować patent z kawałkiem gumowego przewodu paliwowego i zacisk tylko nie wiem czy te 8mm i 6 mm do średnica zewnętrzna czy wewnętrzna ?? ?
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 22:37   

wewnetrzna :-)
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Lut 23, 2013 19:17   

czy ten bak jest z rovera 400 czy 600 ?? bo mi się wydaje że z 600, no ale nie jestem pewny ..... ;(

http://allegro.pl/zbiorni...3053416131.html
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 23, 2013 22:49   

600
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Lut 23, 2013 23:25   

kruszan, danke szyn chyba go kupię bo mój przecieka, no chyba że ktoś ma do sprzedania w lepszym stanie :p :p:p:p
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Nie Lut 24, 2013 00:54   

poprzeglądaj/podzwoń do ludzi z działu giełda, może będą mieli w podobnej kasce taki bak - ten na super zadbany nie wygląda, cena nie wygórowana ale warto poszukać
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Cieknący wysprzęglik i pompka sprzęgła
jarekb Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Sty 05, 2010 07:38
jarekb
Brak nowych postów [r620] co to za przewód
jackas5 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Mar 19, 2012 19:57
jackas5
Brak nowych postów [r620] Mokry przewód od oleju
jackas5 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Mar 19, 2012 20:09
jackas5
Brak nowych postów [R620] Przewód powietrza- intercooler
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 9 Nie Lut 08, 2009 18:29
Bartex19881
Brak nowych postów [R620] Przewód olejowy vacu pompy
lw123 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Cze 11, 2010 11:47
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink