Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 19:07 [R75] Problem -wycieraczki i nawiew nie działa.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
To Mój pierwszy temat. Auto R75 2.0 V6 1999r
Zacznę od początku. W czasie zimy <grudzień-marzec> nie działały wycieraczki sprawdziłem:
-silniczek -ok
-bezpiecznik OK
-jeden przekaźnik do wymiany
Po wymianie dalej to samo poradziłem sobie na krótko (zasilanie bezpośrednio z AKU kabelek do kabiny przełącznik i tak to działa. Tak, dalej to tak DZIAŁA bo znów wróciły objawy. Tym bardziej, że nic nie wymieniam a one raz są raz niema.
Wymyśliłem, że może to jakiś kabel się gdzieś przeciął i raz łączy a raz nie, tylko problem w tym, że nie wiem gdzie szukać tej wiązki przewodów.
Jakieś pomysły??
DRUGI OBJAW
W poniedziałek już się pałka przegieła rozumie można ZIMĄ jeździć bez wycieraczek;p ale jak teraz jeździć bez nawiewu jak codziennie szyby zaparowane. Przeszukałem RAVE
i znalazłem coś takiego: Załącznik 1
jednak nic mi to nie dało. I starym dobrym prymitywnym sposobem uruchomiłem nawiew. Wyjąłem przekaźnik i zmostkowałem PIN 30 i 87. DZIAŁA
Udało mi się dziś ustalić
-silniczek nawiewu <dmuchawy> sprawny
-przekaźnik sprawny
-bezpieczniki też OK
-Panel klimy raczej sprawny a bynajmniej na wszystkie guziki reaguje prawidłowo.
-Test klimy-brak błędów
Co mogę jeszcze sprawdzić zanim rozbiorę cały kokpit?? Bo nie uśmiecha mi się to na parkingu przed blokiem...
Pozdrawiam:))
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 19:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To raczej nie BCU. Ale sprawdziłęm i to, rozebrałem schowek wyciągnąłem modół z czarnej obudowy i hmm... wyglada na sprawny.
Przypomniałem sobie, że wszystko musi mieć gdzieś masę podłączoną i tu z pomocą przyszedł RAVE. przeczyściłem ,,CONECTORS" oznaczone jako C0550LHR oraz C0910.
C0550 jest współną masą dla wycieraczek i panelu ATC
I EUREKA wycieraczki chodzą, a i wentylator z kilkoma zacięciami zaczął pracować normalnie.
P.S. R75 mają taką wadę, że często do wnętrza wlewa się woda z powodu zatkanych przelewów z grodzi. Tak miałem ja jesienią 2012 i teraz się to mści w postaci zasniedziałych styków MASOWYCH
dzięki długiej majówce miałem dużżżooooo czasu dla swojego rowerka;D
rozebrałem całe wnętrze( fotele, tunel środkowy) wysuszyłem wygłuszenie podłogi, przeczyściłem wszystkie styki masowe jednak to nic n ie pomogło.
Jednak z wujkiem elektrykiem i RAVE problem rozwiązany.
Przyczyną była wiązka przewodów wychodząca z puszki bezpieczników spod maski i idąca pod przednim błotnikiem od strony kierowcy. W jakiś magiczny sposób przerwały się tam przewody. Ale teraz jest już wszystko dobrze
Dzięki SeniorA za podpowiedz.
Myślę, że temat do zamknięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum