Wysłany: Nie Mar 29, 2009 08:41 [R45] Opony letnie, coś nie tak z bieżnikiem?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Zmieniałem po raz pierwszy w moim Roverze opony na letnie. Tzn.założyłem alusy z letnimi.
Opony to Continental conti premium contact 2.
Zauważyłem że, opony po lewej stronie auta mają trochę inny układ bieżnika, tak jakby odwrotnie założone były z jednej strony na felgi. Na oponie jest jednak oznakowanie INSIDE i OUTSIDE. Wszystkie 4 koła mają OUTSIDE na zewnątrz więc założone są dobrze.
Nie rozumiem więc dlaczego prawa i lewa strona różnią się bieżnikiem? Czyżby te opony były sprzedawane prawe i lewe i poprzedni właściciel się zamotał i kupił kiedyś 4 lewe lub 4 prawe?
Dodam, że na tych oponach nie ma żadnych oznaczeń co do prawidłowego kierunku ich obrotu.
[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 09:48 ]
Opony po ustawieniu obok siebie w sposób, w który są założone aucie. Oby dwie mają napis OUTSIDE na zewnątrz a bieżnik się różni.
Dodam, że koła można zamieniać z prawej strony na lewą i jest tak samo.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 15, 2011 23:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 08:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 08:58
Ale oprócz aspektu wizualnego przeszkadza Ci to w czymś?
Mam Michelin Energy E3A ( swoją drogą bardzo dobre opony-na suchym jeszcze nie zdarzyło mi się,żeby tył mi uciekł nawet bardzo się starając ale nie używając ręcznego) i tak chyba jest sytuacja podobna do Twojej.
Jak by oprócz INSIDE i OUTSIDE był jeszcze kierunek obrotu na nich zaznaczony to wtedy można by myśleć,że masz źle opony na felgi pozakładane.
Ale w opisanym przez Ciebie przypadku nie widzę nieprawidłowości.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 09:26
To są opony asymetryczne i tak na chłopski rozum to jedna ze stron będzie wpychać wodę pod samą siebie a druga wypychać przed.
Trzeba by się zagłębić w jakieś materiały dotyczące danej opony i sposobu jej montażu...
Dzięki za odpowiedź.
Ja w sumie nie słyszałem, żeby jakiś producent wypuszczał inne opony na prawą a inne na lewą stronę auta
Skoro OUTSIDE jest widoczne na zewnątrz to nie ma się chyba czym przejmować. Tak już musi być z tym bieżnikiem.
Opony kierunkowe mają to do siebie, że jeśli założymy je odwrotnie to zamiast wypompowywać wodę spod koła będą ją wtłaczać:)
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy zamiana kół z przodu na tył i na odwrót niesie za sobą jakieś negatywne konsekwencje? Bo z tyłu miałem lepsze opony więc zamieniłem.
Nie niesie żadnych. W niektórych kręgach przyjęła się zasada zamiany opon co sezon aby równo eksploatować bieżnik.
Pomyśl sam jaka to frajda mieć z tyłu opony ledwo ruszone a z przodu prawie gładkie.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum