Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Czy to cewka? A teraz dla odmiany ABS!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Czy to cewka? A teraz dla odmiany ABS!
Autor Wiadomość
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 14:35   [R416] Czy to cewka? A teraz dla odmiany ABS!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

W piątek dałem do warsztatu auto na wymianę rozrządu (pasek, pompa, napinacz, uszczelniacze i paski). W sobotę miał być gotowy, ale gość mi ściemniał przez telefon, że trudny dostęp, że więcej roboty, ..... itp. Ok, zrób dłużej, ale dobrze, myślę.
Swoją droga ile kosztuje taka wymiana? Bo mi się wydaje że 150PLN za robotę to norma?

Najgorzej, że gość mi mówi, że rozrząd ustawił, a silnik coś nie chce chodzić na wysokich obrotach. Podobno ustawienia paska i znaków sprawdzał dwukrotnie. W poniedziałek ma pojechać z nim na komputer, ale według niego to prawdopodobnie cewka. Jakieś 2/3 tygodnie temu silnik nie chciał zapalić, ale wtedy pomogło przeczyszczenie rozdzielacza zapłonu.

I teraz moje prośby do Was:
- czy to możliwe, że przy ustawianiu rozrządu mechanik mógł zepsuć cewkę?
- czy kupować cewką nową, czy używaną? (może ktoś ma niedrogo :grin: ? )
- na co trzeba zwrócić uwagę? Może przez nieuwagę odpiął jakiś czujnik?

Z góry dzięki za wszystkie rady i sugestie.
_________________
Born To Beer Free
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 23:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 14:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 14:52   

Ode mnie próbowano wyciągnąć 250 PLN (!!) za samą robociznę przy wymianie rozrządu w moim trzynastoletnim Polonezie. W poldkach jest łatwiej, bo nie trzeba odkręcać łapy silnika i podpierać go od spodu. Usłyszeli mój radosny śmiech. Widać nie chciało im się z tym babrać i dali cenę zaporową. W drugim "warsztacie" zaśpiewali 230. Śmiech mój ponowny.

Nie daj się naciągnąć na inną robotę, jaką zamówiłeś. To klasyczna zagrywka "mechaników". Nagle "coś" się "popsuło" i trzeba wymienić, sratatata.
Źle zrobiłeś, nie spisując nr seryjnych podzespołów albo nie oznaczając ich jakoś, bo też możliwe, że była jakaś podmianka.

Takie coś najlepiej zrobić samemu. Ale koszta i tak będą - pasek ze 90 PLN, napinacz więcej, jak stówę, uszczelniacze wałków rozrządu u Tomiego są po 16,5 PLN. Pompa wody to koszt jakichś stu paru złotych. A robota - ze 150, nie więcej.
Z rorządem w tych silnikach mogą być chopsztosy. W moim już dwa razy podchodziłem do próby odkręcenia śruby koła pasowego napędu alternatora - i poległem. Zabawy klucz-przedłużka oburącz nic nie dały. Jak nie uporam się z tym do końca urlopu - polonez zostanie porzucony. Zgnije na chodniku.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 15:32   

Za części, jak niżej, dałem w sumie 349PLN.
pasek rozrządu DAYCO (DAY94371)
napinacz SKF (VKM17310)
pompa GRAF (GPA427)
uszczelniacz wałka rozrządy Corteco (19027628B)
uszczelniacz wału korbowego Corteco (15026220B)
pasek DAYCO (3PK755)
pasek DAYCO (5PK1150)

Ale czy to możliwe, żeby mechanik przy okazji wymiany rozrządu zepsuł cewkę? W jaki sposób mógł to zrobić?

Znalazłem na necie nowe cewki: Hart 149zł, EPS /FACET 170 zł (z transportem). Używane na allegro są od 30/50 zł w górę. U Tomiego nowa FACET/EPS 158.53 zł.

A jeśli to nie jest wina cewki, to co może nie grać?
_________________
Born To Beer Free
 
 
mielony22 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 178
Skąd: kolno



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 16:09   

moje objawy zepsutej cewki byly takie ze podczas wilgotnej aury roverek dlugo ale to dlugo krecil.i mnie kosztowala 120 pln-ow w sklepie.marki nie pamietam.a tak wogole to cewka jest z tylu silnika i to w jego dolnej czesci i moim zdaniem chyba wymieniajac rozrzad nie idzie tego uszkodzic.ale moge sie mylic.
_________________
http://www.i-gagnant-barr...elony22&lang=pl
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:47   

http://www.allegro.pl/ite...6_6v_95_99.html

myślicie, że warto to kupić?
_________________
Born To Beer Free
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:54   

luqar napisał/a:
myślicie, że warto to kupić?
swojej nie jestes pewnien tej tez nie bedziesz

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 22:56 ]
luqar napisał/a:
Ale czy to możliwe, żeby mechanik przy okazji wymiany rozrządu zepsuł cewkę?
szczerze w to watpie, nawet przypadkowe uszkodzenie mechaniczne nie wchodzi w rachube bo za duza odleglosc
 
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 07:35   

Chyba, że ją zepsuł celowo, ale to musiałbyś trafić na wyjątkowo bezczelnego gościa.
Skoro przed wymianą rozrządu tak nie było to niby dlaczego mialoby sie nagle teraz zepsuć?
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 10:14   

Gość jest raczej w porządku i nie posądzałbym go o celowe działanie.
ale...
Jak się zastanowić, to jak jadę z jedną rzeczą, to za parę dni coś nowego wyskakuje do zrobienia. Najlepiej jak auto nie widzi warsztatu - wtedy jeździ bez problemów przez długi okres czasu.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 17:55 ]
No i kolejna BUBA.

Cewka wymieniona na używaną (50pln), wyjeżdżam od mechanika a tu świeci się lampka ABS :beczy: To już chyba jakieś fatum! Jak nie urok, to sraczka.

Jak mam sprawdzić co teraz?

Jak włączam silnik, lampka ABS gaśnie, tak jak wcześniej, ale po ruszeniu się zaświeca. Płyn jest, hamuje normalnie; nie sprawdzałem gwałtownego hamowania.

Co może być przyczyną? Czujnik? Jak to sprawdzić? Jutro pojadę i podepnę pod kompa i może wyjdzie czy to czujnik i który.
_________________
Born To Beer Free
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 17:55   

Coś nie tak z czujnikami... Sprawdź ostre hamowanie, przyjżyj się też stanowi pierścieni zębatych. :hm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:51   

Znalazłem też na jakimś poście, że przyczyną był mały prąd ładowania z alternatora. Tak się zastanawiam, czy aby przy wymianie pasków nie został źle napięty pasek. ??
Zanim pojadę na kompa, chyba faktycznie najpierw sprawdzić pierścienie i czujniki.
_________________
Born To Beer Free
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 22:53   

Kolego, jakby był slabo naciągnięty pasek, to prawie na pewno by piszczał :wink:

Ale posprawdzaj wszystko jeszcze raz.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 13:12   

Sprawdź czujniki miernikiem. Taniej wyjdzie niż komputer :) .
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 13:29   

iktorn73 napisał/a:
Sprawdź czujniki miernikiem. Taniej wyjdzie niż komputer :) .


A ile powinno pokazywać na czujniku?

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 17:21 ]
Rozleciał się pierścionek ABS na prawym przednim kole. :cry:

Ma może ktoś z kolegów do sprzedania albo wie, gdzie mogę takowy zakupić ??
_________________
Born To Beer Free
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Cewka - podmiana.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Maj 13, 2008 12:10
szulien
Brak nowych postów [R416] Cewka zapłonowa
masteryoda47 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Cze 10, 2015 18:07
masteryoda47
Brak nowych postów [R416] Cewka zapłonowa
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Gru 15, 2011 20:33
Adrian
Brak nowych postów [R416 SI] Problem z cewką i wtryskami
jacusss90 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 17, 2013 18:22
jacusss90
Brak nowych postów [R416] Cewka pada co miesac POMOCY
dziaraxc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 24, 2010 21:10
dziaraxc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink