Forum Klubu ROVERki.pl :: [All R] Klimatyzacja - odgrzybianie i wymian filtra
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[All R] Klimatyzacja - odgrzybianie i wymian filtra
Autor Wiadomość
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 20:12   [All R] Klimatyzacja - odgrzybianie i wymian filtra

Witam i mam pytanko czy ktos stosowal taki oto produkt http://www.carplan.pl/now...d_kat=97&id=287 ?? ?
i drugie pytanko czy przed odgrzybianiem wywalic stary filtr czy moze odgrzybiac bez filtra czy z nowym dopiero odgrzybiac ?? ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 20:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:13   

moim zdaniem to tak samo jak umyć nogi i założyć stare skarpety :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:14   

Ja tam raz do roku wymieniam filtr i wtedy tez odgrzybiam :ok: czasem jeszcze drugi raz poprawiam odgrzybianie latem :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:49   

Raptile napisał/a:
moim zdaniem to tak samo jak umyć nogi i założyć stare skarpety :D


tzn ?? ?
wywalic stary filtr i zrobi odgrzybianie a potem dopiero nowy zapodac ?? ?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:51   

BoloSr napisał/a:
wywalic stary filtr i zrobi odgrzybianie a potem dopiero nowy zapodac ?? ?
dokladnie
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 17:54   

Lechos napisał/a:
BoloSr napisał/a:
wywalic stary filtr i zrobi odgrzybianie a potem dopiero nowy zapodac ?? ?
dokladnie


no i jestem po wywaleniu starego filtra filtrona i zapodalem nowy Mann-a oraz odgrzybilem calosc :)
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:25   

W naszej praktyce warsztatowej często spotykamy się z pytaniami klientów dotyczącymi używania klimatyzacji w samochodzie. Wiele wątpliwości budzi eksploatacja klimatyzacji w okresie jesienno-zimowym. W opinii licznych klientów urządzenie to służy jedynie do chłodzenia wnętrza pojazdu.


Tymczasem równie ważną funkcją klimatyzatora jest utrzymanie odpowiedniej wilgotności powietrza. Umożliwia to zarówno klimatyzacja automatyczna jak i "ręczna". Wystarczy jednocześnie włączyć przycisk A/C i ogrzewanie pojazdu. Powietrze dostarczone do wnętrza samochodu przez wentylator nawiewu zostanie najpierw osuszone (wilgotne powietrze przepływając przez zimny parownik "oddaje" wilgoć w postaci skroplin, które wypływają pod samochód), a następnie będzie podgrzane przez nagrzewnicę do nastawionej przez nas temperatury. Dzięki temu szyby pojazdu bardzo szybko przestaną być zaparowane, a powietrze wewnątrz samochodu będzie miało odpowiednią wilgotność i temperaturę zapewniając nam komfortowe warunki podróży. W wielu pojazdach wyposażonych w klimatyzację ustawienie na panelu sterującym nawiewu na przednią szybę spowoduje również uruchomienie sprężarki A/C. Jest to tak zwane odmgławianie szyb pojazdu.


W okresie jesienno-zimowym bardzo istotna jest czystość filtra powietrza kabiny pojazdu. Jego nadmierne zanieczyszczenie powoduje niedostateczną wymianę powietrza we wnętrzu samochodu co objawia się zamgleniem szyb przez wilgoć zawartą w wydychanym przez pasażerów powietrzu.


Chciałbym również zwrócić uwagę na okresową dezynfekcję układu klimatyzacji. Jesienią, zwłaszcza w czasie deszczowej pogody, nasila się zawilgocenie parownika co stwarza szczególnie sprzyjające warunki do rozwoju na jego powierzchni pleśni i grzybów. W skrajnym przypadku powoduje to powstanie nieprzyjemnego zapachu oraz może być powodem alergii i infekcji dróg oddechowych pasażerów pojazdu. Z tego powodu należy przynajmniej raz na dwa lata przeprowadzić dezynfekcję klimatyzatora. Polega ona na oczyszczeniu powierzchni parownika i kanałów rozprowadzających powietrze za pomocą odpowiednich środków chemicznych oraz zabezpieczeniu przed ponownym rozwojem grzybów i pleśni. Zlecając ten zabieg upewnijmy się czy użyte środki chemiczne mają atest Państwowego Zakładu Higieny.


Na koniec chciałbym przypomnieć o uruchamianiu klimatyzacji na chłodzenie - czyli włączaniu przycisku A/C - przynajmniej raz na dwa tygodnie, zwłaszcza zimą kiedy rzadko z niej korzystamy. Jest to konieczne by zapobiec rozszczelnieniu osi sprężarki, by wiosną nie spotkała nas przykra niespodzianka wiążąca się z kosztowną naprawą.

>>> Bardzo fajny poradnik o klimatyzacji <<<
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:31   

Lechos napisał/a:
BoloSr napisał/a:
wywalic stary filtr i zrobi odgrzybianie a potem dopiero nowy zapodac ?
dokladnie
-i wszystkie "śmiecie" które był na podszybiu poszły do kanałów wentylacyjnych.....
Ostatnio robiłem w swoim odgrzybianie i wymianę filterka....zdemontowałem stary filtr,wyczysciłem kanały wentylacyjne z lisci i brudu(można wilgotną szmatką,szczotką,odkurzaczem-co kto woli),nastepnie srodkiem spryskałem parownik,potem rurka do środka do oporu do kazdego kanału wentylacyjnego,naciskamy dysze i wysuwamy rurkę z kanału wentylacyjnego (kratki) (warto troszkę wczesniej przestać naciskać na dyszę,bo średnica rurki jest mała i środek ma pewną bezwładność,może jeszcze wypływac po wyciągnieciu z kratek....a wtedy wszystko w pianie :mrgreen: ),montujemy nowy filtr kabinowy (zwracamy uwagę na strzałki na filtrze-zakładamy go zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza),gdy mamy już wszystko wypsikane -włączamy ogrzewanie,klimę i obieg wewnętrzy i wentyaltor na 4 bieg,odpalamy silnik (oczywiscie wysiadamy z auta...)i co jakiś czas zmieniamy pokretłem kierunek nawiewu....jak przejdziemy całą procedurę,to otwieramy drzwi na ościerz puszczamy obieg zewnętrzny i wietrzymy na chwilke auto.....
Jest jeszcze drugi rodzaj preparatów-tzw. "granaty"-środek taki aplikujemy następujaco-wymieniamy,czyscimy i zakladamy nowy filtr kabinowy ,właczamy klime,ogrzewanie,obieg wewnetrzny i dmuchawę na 4 bieg,wkladamy środek do auta w centralnym punkcie i naciskamy zawór......teraz mamy 10 sek na ukrycie się w bezpiecznnym miejscu.... :mrgreen: -żartuję,czekamy az cały spray wydostanie się z opakowania i czekamy taką ilośc czasu ,jaka producent przewidział w opisie na opakowaniu.....
Jest tez trzeci sposób dezynfekcji nie tylko klimy,alei całego auta,ale ze wzgledu na koszty raczej do zrobienia tylko w warsztacie-chyba że ktos jest skłonny wydac na urzadzenie ok.400-600 pln... :roll: ,jest to tzw.ozonowanie-usuwa wszelkie grzyby,plesnie i nieprzyjemne zapachy-jest to jedyny skuteczny sposób na usuniecie zapachu dymu papierosowego w aucie którym jeździł palacz..... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez tetryk Pon Kwi 06, 2009 18:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:32   

świetny temat, też szukałem informacji dotyczących klimatyzacji i jej czyszczenia - dziękuję wszystkim wypowiadającym się :smile:

PS jakieś konkretne preparaty polecacie? myślałem o czymś do nawiewów i parownika, a potem ewentualnie o zastosowaniu środka "do wnętrza" - tzn stawiam, włączam i po 10 minutach gotowe
uważam, że samo czyszczenie nawiewów i parownika może nie wystarczyć, i samo wykonanie 2 operacji też, stąd pomysł o wykonaniu tego razem

mogę liczyć na jakieś opinie w tej sprawie? :wink:

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 19:32 ]
świetny temat, też szukałem informacji dotyczących klimatyzacji i jej czyszczenia - dziękuję wszystkim wypowiadającym się :smile:

PS jakieś konkretne preparaty polecacie? myślałem o czymś do nawiewów i parownika, a potem ewentualnie o zastosowaniu środka "do wnętrza" - tzn stawiam, włączam i po 10 minutach gotowe
uważam, że samo czyszczenie nawiewów i parownika może nie wystarczyć, i samo wykonanie 2 operacji też, stąd pomysł o wykonaniu tego razem

mogę liczyć na jakieś opinie w tej sprawie? :wink:
_________________
R400 -> R75
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:39   

tetryk napisał/a:
Lechos napisał/a:
BoloSr napisał/a:
wywalic stary filtr i zrobi odgrzybianie a potem dopiero nowy zapodac ?
dokladnie
-i wszystkie "śmiecie" które był na podszybiu poszły do kanałów wentylacyjnych.....
nie bardzo rozumiem, rozwin moze
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:40   

komarek napisał/a:
PS jakieś konkretne preparaty polecacie? myślałem o czymś do nawiewów i parownika, a potem ewentualnie o zastosowaniu środka "do wnętrza" - tzn stawiam, włączam i po 10 minutach gotowe
-napewno nie takie z hipermarketu,albo "stonki"-bo to pic na wode fotomontaż.......poszukaj czegoś z CRC,a najlepszy środek jaki jest to z KENTA-jest drogi (ok30-40 pln)-ale bardzo skuteczny,jego numer katalogowy to KENT 055034147,generalnie to te "ranaty" są mniej skuteczne......lepiej zastosować środek "w pianie" z taką rurką-bedziesz w stanie zdezynfekować prawie wszystkie zakamarki....żeby to zrobic lepiej to juz tylko rozbiórka by pozostała........
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:41   

Lechos napisał/a:
tetryk napisał/a:
Lechos napisał/a:
BoloSr napisał/a:
wywalic stary filtr i zrobi odgrzybianie a potem dopiero nowy zapodac ?
dokladnie
-i wszystkie "śmiecie" które był na podszybiu poszły do kanałów wentylacyjnych.....
nie bardzo rozumiem, rozwin moze


jemu chyba chodzilo o to ze jak ktos nie posprzata tych smieci co sa przy filtrze to jak wlaczy nawiew bez filtra to pojda dalej w kanaly :)
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:42   

Lechos napisał/a:
nie bardzo rozumiem, rozwin moze
-jak wyciagniesz filtr,zrobisz "odgrzybianie" (spryskanie środkiem +rozprowadzenie go czyli włączenie dmuchawy i zmiana kierunku nawiewu) to bez filtra poziągnie ci cały syf do układu wentylacji.......
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:44   

Cytat:
jemu chyba chodzilo o to ze jak ktos nie posprzata tych smieci co sa przy filtrze to jak wlaczy nawiew bez filtra to pojda dalej w kanaly :)
to wiem tylko skad wniosek, ze sie tego nie zrobilo? Poza tym pytanie brzmialo inaczej :wink:
Ostatnio zmieniony przez Lechos Pon Kwi 06, 2009 18:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:46   

Lechos napisał/a:
Cytat:
jemu chyba chodzilo o to ze jak ktos nie posprzata tych smieci co sa przy filtrze to jak wlaczy nawiew bez filtra to pojda dalej w kanaly :)
to wiem tylko skad wniosek, ze sie tego nie zrobilo? Poza tym pytanie brzmialo inaczej :wink:


no jak ktos nie mysli przy robocie to tak moze byc :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 18:49   

tetryk napisał/a:
to bez filtra poziągnie ci cały syf do układu wentylacji.......
no to bedzie okazja do odkurzenia bryczki :wink:
Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo.
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 19:04   

Lechos napisał/a:
no to bedzie okazja do odkurzenia bryczki
Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo
-z jednej strony masz rację...ale szkoda roboty,bo jak zaciągnie liście z podszybia (a nie masz filtra załozonego),to pierwsze co napotkają na swojej drodze to parownik klimy....wbiją się w te blaszki i beda doskonałą pożywką dl grzybów,bakterii i plesni......i za dwa miesiace bedziesz miec gorzej niż przed czyszczeniem...szkoda takiej roboty......
o.k. kazdy niech robi jak uważa....generalnie lepiej odgrzybić klimę szczególnie jak ktoś jest alergikiem,albo jeździ z dzieckiem....niby mówią ze co dwa lata,ale jak u nas wyglądają drogi to każdy wie...... :beczy: ,tak że po roku używania filtr wygląda jak ziemia świeta....... :rotfl:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 20:06   

Wycięte z pracy licencjackiej.

5.3. Obsługa okresowa

Prawidłowa obsługa układów klimatyzacji samochodowej polega na wykonywaniu regularnych przeglądów.
Zakres prac obsługowych zaleca się dzielić na okresy półroczne.

Co pół roku:

- sprawdzanie wydajności układu klimatyzacji
- kontrola ciśnień w układzie
- kontrola temperatury nawiewanego do kabiny powietrza
- kontrola układu elektrycznego (przełączniki, bezpieczniki,
przewody elektryczne, dmuchawa)
- kontrola pracy sprzęgła sprężarki
- kontrola połączeń układu
- czyszczenie toru nawiewu powietrza do kabiny
- kontrola stanu filtra kabinowego
- dezynfekcja parownika
Co 1 rok – czynności jak w obsłudze „co pół roku” oraz dodatkowo:

- wymiana filtra kabinowego
- kontrola szczelności układu metodą znajdowania wycieków środka
kontrastowego w świetle UV
- obsługa układu agregatem
- usunięcie i oczyszczenie czynnika
- usunięcie oleju z czynnika
- próba próżniowa w celu osuszenia układu
- uzupełnienie oleju
- ponowne napełnienie układu właściwą

Co 2 lata – czynności obsługowe jak w obsłudze „co pół roku” i „co rok” oraz dodatkowo:

- wymiana filtra – osuszacza


5.4. Ogólne zasady bezpiecznej pracy z
czynnikami chłodniczymi

Przy pracy z czynnikiem chłodniczym należy bezwzględnie przestrzegać następujących zasad bezpieczeństwa:

1) stosować okulary i rękawice ochronne (bezpośredni kontakt
czynnika chłodniczego z oczami może spowodować uszkodzenie
wzroku lub całkowitą ślepotę)
2) nie dopuszczać do kontaktu czynnika chłodniczego ze skórą
(możliwe odmrożenia z uwagi na bardzo niską temperaturę wrzenia
-26°C)
3) urządzenia zawierające czynnik chłodniczy można obsługiwać
tylko w dostatecznie (co najmniej cztery wymiany na godzinę)
wentylowanych pomieszczeniach (długotrwałe wdychanie par
może być niebezpieczne, nawet śmiertelne)
4) nie stosować urządzeń napełnionych czynnikiem chłodniczym w
pobliżu otwartych lub nieszczelnych pojemników z łatwopalnymi
substancjami
5) niczego nie zmieniać w zaworach bezpieczeństwa pojemników i
urządzeń dla czynnika chłodniczego
6) nie napełniać czynnikiem chłodniczym niczego, co nie ma
odpowiedniego atestu i nie jest zaopatrzone w zgodny z przepisami
zawór bezpieczeństwa

7) nigdy nie napełniać pojemników powyżej 80% ich nominalnej
pojemności
8) zachowywać najwyższą ostrożność podczas odłączania węży
serwisowych, ponieważ może się w nich znajdować sprężony
ciekły czynnik chłodniczy
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 14:35   

To może ktoś poda jakieś konkretne środki które warto zastosować ?
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 16:10   

8 postów wyżej masz podany konkretny srodek....... :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover all] Odgrzybianie/czyszczenie klimatyzacji.
Czy taki srodek sie do czegos nadaje?
Spitfire Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Wto Sie 20, 2013 19:04
Dako
Brak nowych postów [alle R] odgrzybianie klimy LOCTITE HYGIENE SPRAY - warto
dawidd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Cze 17, 2011 08:55
NiceMan
Brak nowych postów Proces wypalania filtra DPF
emilek900 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Maj 06, 2014 16:00
sTERYD
Brak nowych postów [R All] Czyszczenie filtra paliwa
ADI-mistrzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sro Gru 01, 2010 10:52
pistolet
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 09:46
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink