Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 18:04 [1.4 16v Poldorover 95r] Chyba problem z ładowaniem
Witam
Czy ktoś wie jakie powinno być ładowanie na wolnych obrotach w poldoroverze ... To jest 1.4 16v ... Bo zmierzyłem i na wolnych obrotach trzyma mi 13,30 - 13,45 ,a jak włączę wszystkie świetła to spada do 12,60 ... O włączeniu radia już nie wspominam ... bo wtedy to czasami jest dużo poniżej 12 ... Może ktoś pomoże ...
Dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 18:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli masz ładowanie na luzie na wolnych obrotach ponad 13 to jest bardzo dobrze. Wiadomo, że jak małe obroty a dużo zasilania się bierze to spada. Gdy podnosisz obroty ładowanie wzrasta i jest ok. Wiec nie masz czym się martwić. Wszystko jest ok.
P.S. Jeżeli ładuje i nie ma żadnych oznak padania to nie ma co się martwić. Jeżeli przestanie ładować, trzeba będzie zmienić szczotki.
Ostatnio zmieniony przez se7en86 Wto Kwi 07, 2009 19:57, w całości zmieniany 1 raz
sprawdź najpierw akumulator na wyłączonym silniku (i wszystkim innym). jeśli napiecie na samym akumulatorze jest bliskie 12V to wypadałoby go podładować...
jeśli jest ok to posprawdzaj wszystkie połączenia i jak już wszystko będzie ok to wymień regulator napięcia
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ładowanie powinno cały czas wachać sie w okolicach 14V im mniej spada pod obciążeniem tym lepiej.
[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 21:38 ]
zobacz na szczotki może to przez nie jest taki problem jeżele nie to zakup jakąś używke na allegro bo nowe po 100zł są nic nie warte!
W poldasie musi być powyżej 14V zawsze nawet jak włączysz wszystko w moim minimalne napięcie na wolnych obrotach 14,1V mam stare szczotki (ok 8 lat) alternator naprawiałem właśnie 8 lat temu wymieniałem diody mocy te duże
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 21:47
Akumulator nowy ... na nie pracującym silniku trzyma 12,71 - 12,70 ... Alternator w zeszłym roku wymieniany był na drugi po regeneracj, bo na zeszłym jażyła się dioda na desce ... A jak sprawdzić czy to wina regulatora ... i czy jest on drogi i czy można go wymienić samemu ... bo pamiętam że przy zmianie alternatora trzeba było unieść silnik żeby go wyjąć bo nie chciał wyjść ...
Regulator jest razem ze szczotkami, nie unosiłem silnika do wyjęcia alternatora przecież tam jest miejsca jak w stodole. Szczotki wymieniam bez wyjmowania alternatora tyle że trzeba ostrożnie i delikatnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ładowanie powinno cały czas wachać sie w okolicach 14V im mniej spada pod obciążeniem tym lepiej.
dokladnie
u mnie pod obciążeniem jest teraz cos kolo 13,8
wymienialem regulator i caly mostek pol roku temu,
za komplet zaplacilem chyba cos kolo 60 zl Unipoint
w lublinie
szakal_wawa napisał/a:
bo pamiętam że przy zmianie alternatora trzeba było unieść silnik żeby go wyjąć bo nie chciał wyjść ...
popros druga osobe zeby odciagala silnik, a Ty w tym czasie wyciagaj, tak robilismy z Sennem, tam niewiele brakuje
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
popros druga osobe zeby odciagala silnik, a Ty w tym czasie wyciagaj, tak robilismy z Sennem, tam niewiele brakuje
Ja zaparłem silnik breszką o nadkole i wyjąłem własnoręcznie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 10:35
Czyli mam kupić regulator napięcia i szczotki ? ... i spróbować to jakoś wymienić ..
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
W Warszawie jest niedaleko Dworca Zachodniego,w al. Prymasa Tysiąclecia, hurtownia elektyczna, gdzie można kupić części do rozruszników i alternatorów. Gdy zmagałem się z alternatorem w moim leciwym polonezie, tam właśnie nabyłem regulator i prostownik kompletny. Za regulator dałem 45 PLN, za prostownik 40. Oryginały Lucasa. Stojany mieli po 80 PLN. Był to początek 2007 roku, czyli dwa latka z haczykiem.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 19:45
OK ... postaram się tam jakoś podjechać w najbliższym czasie i zobaczę ... A na allegro udało mi się znaleźć cały za 40 zł ... żekomo sprawny tylko nie wiem jak długo ... Czyli kupuje ten regulator ...
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 11:20 ]
Rozebrałem to wczoraj ... i problem tkwi w końcówce tej co wpina się w alternator ... jest poprostu w stanie fatalnym ... zacząłem w niej grzebać bo zaczeła się jarzyć dioda od ładowania ... Czy ktoś wie gdzie można dostać ten przewód ... całą wiązkę ... i gdzie jest jej drugi koniec ... No i czy da się samemu ją wymienić
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 11:27 ]
Przeczyściłem styki (nawet założyłem nowe) wina leży po stronie przewodu ... Poprostu jak się nim porusza to przerywa ... Tak jak by się gdzieś w środku pokruszył ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum