Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 22:13 [R45] Silnik wycieraczek
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Ze schematu wyczytałem, silnik wycieraczek sterowany jest od strony masy. Czyli, że impuls masy na jedno z wyjść (szybko lub wolno) uruchamia wycieraczki.
I teraz pytanie: wycieraczki posiadają niezależny układ parkujący? Tzn. nawet po odłączeniu sygnału sterującego same wrócą do pozycji startowej? Dobrze myślę?
Kombinuję płynny regulator wycieraczek i zastanawiam się, czy wystarczy cykliczne, czasowe podanie krótkiego sygnału masy na jedno z wyjść w odstępach regulowanych.
_________________ Pozdrawiam
Drooid
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 12:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 22:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie do końca wiem, czy w 45 będzie tam samo jak w 200, ale w 200 jest tak, że praca przerywana odbywa się na zasadzie przełączenia przez ECU zasilania na odpowiednie styki po podaniu odpowiednio długiego impulsu z manetki.
Po takim impulsie, wycieraczki wykonają jeden ruch i zatrzymają się w pozycji dolnej.
I masz rację, że po odłączeniu tego impulsu, ECU podtrzymuje ruch wycieraczek aż do powrotu na dół.
Jest to bardzo ładnie i szczegółowo opisane w RAVE
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum