Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI] - Parę pytań o rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI] - Parę pytań o rozrząd
Autor Wiadomość
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 17:44   [R220 SDI] - Parę pytań o rozrząd

Niedługo czeka mnie wymiana rozrządu, planuje kupić komplet rozrządu z allegro (paski Gates, napinacze LUK/INA) i uszczelniacze wałka rozrządu i ewentualnie uszczelniacze wału korbowego w tomteam) Jest dla mnie parę rzeczy nie jasna tj:

- czy przy wymianie rozrządu konieczne jest zdejmowanie pokrywy zaworów (czy trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów)
- jak sprawdzić czy mam metalowy, czy plastikowy tylny uszczelniacz rozrządu
- czy tylny uszczelniacz rozrządu ( dość droga część ) uszczelnia wał rozrządu czy korbowy?
- czy uszczelniacze gumowe wałka rozrządu są z obu stron wałka takie same? I czy do ich wymiany również nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów
- czy do wymiany uszczelniacza wału korbowego trzeba dużo dodatkowo demontować ?
- czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać ponownie kąt wtrysku
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 17:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 17:56   

napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 20:22   

1. nie
2. nie wiem, odkręcić obudowę :roll:
3. nie wiem o co chodzi
4. wymiary mają takie same, moga być kierunkowe i wtedy będa inne .. ja chyba miałem dwa takie same (działające niezależnie od kierunku obrotów) Wymiary to chyba 40x50x7, ale głowy nie dam
5. obudowa dolna paska rozrządu + koło pasowe + koło zębate paska rozrządu, więc przy wymianie paska dodatkowo wlaściwie nic.
6. warto sprawdzić bo często się potrafi przestawić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 08:12   

A powiedz mi kolego, czy taki zestaw części styknie do tej wymiany?

- http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=285 dwie sztuki

- http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=431 raz

- http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html

A ten uszczelniacz tylny, o który Cie pytałem chodziło mi o
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=935

Co sądzisz na temat takiego zestawu części ?
 
 
fireman 




Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 61
Skąd: Wołów/Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 08:32   

witam.podlacze sie i zapytam, czy przy wymianie rozrzadu zawsze wymienia sie uszczelniacze walu korbowego i walka rozrzadu?jesli nie to kiedy?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 08:32   

Raptile napisał/a:
napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości

nie wiem czy wiesz ale INA idzie na pierwszy montaż do Volkswagena i robi również popychacze hydrauliczne do tej marki :wink:
nie wiem skąd masz takie wiadomości bo INA jest jedną z najlepszych firm i sam również ją zakładam :smile:
nie wierz we wszystko co ci mówią koledzy bo zapewne od nich słyszałeś że INA jest słaba i ja ci mówię że to plotki :wink:
jak nie wierzysz to przejrzyj inne fora np.Volkswagena :smile:

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 09:42 ]
fireman napisał/a:
witam.podlacze sie i zapytam, czy przy wymianie rozrzadu zawsze wymienia sie uszczelniacze walu korbowego i walka rozrzadu?jesli nie to kiedy?

powinno się je wymienić bo masz wszystko rozebrane a nie znasz dnia i godziny kiedy któryś uszczelniacz puści i będziesz musiał rozbierać wszystko jeszcze raz
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 09:20   

mi puścił 5kkm po wymienie rozrządu i zaś trzeba było rozbierać rozrząd.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 18:00   

Jeszcze jedno mam pytanko, dziś w sklepie gdzie pytałem o części, odczytali mi z katalogu, że w Roverze 220 SDI montowane były dwa różne paski rozrządu.

Czy to prawda?

Jak stwierdzić który u mnie występuje ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 18:26   

Cytat:
Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

porównać długość nowego paska ze starym i policzyć na nim ząbki :wink:
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 18:52   

szosownik napisał/a:
Cytat:
Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

porównać długość nowego paska ze starym i policzyć na nim ząbki :wink:


No ta metoda akurat mnie nie urządza:) Bo sam wymieniał tego nie będę, chce po prostu dać auto do mechanika + dać części i niech zmienia:)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 19:05   

Raptile napisał/a:
napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości


LUK/INA, SKF i Ruville różnią się od siebie pudełkiem :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:12 ]
Bordos napisał/a:
Niedługo czeka mnie wymiana rozrządu, planuje kupić komplet rozrządu z allegro (paski Gates, napinacze LUK/INA) i uszczelniacze wałka rozrządu i ewentualnie uszczelniacze wału korbowego w tomteam) Jest dla mnie parę rzeczy nie jasna tj:

- czy przy wymianie rozrządu konieczne jest zdejmowanie pokrywy zaworów (czy trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów)


Nie

Bordos napisał/a:
- jak sprawdzić czy mam metalowy, czy plastikowy tylny uszczelniacz rozrządu


Tylny można wymienić przy okazji wymiany sprzęgła, a nie rozrządu. Jesli masz tam wyciek, to faktycznie trzeba wymieniać. W dieselach najczęście stosowany jest metalowy.

Bordos napisał/a:
- czy tylny uszczelniacz rozrządu ( dość droga część ) uszczelnia wał rozrządu czy korbowy?


Uszczelnia wał korbowy od strony sprzęgła i nie ma związku z rozrządem.

Bordos napisał/a:
- czy uszczelniacze gumowe wałka rozrządu są z obu stron wałka takie same? I czy do ich wymiany również nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów


Są takie same i do ich wymiany nie zdejmuje się pokrywy zaworów.

[quote="Bordos"]- czy do wymiany uszczelniacza wału korbowego trzeba dużo dodatkowo demontować ? Odkręcić obudowę i dolne koło... górne zresztą również.
Bordos napisał/a:
- czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać ponownie kąt wtrysku


Najprawdopodobniej... ale o tym dowiesz się dopiero późną jesienią :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:18 ]
fireman napisał/a:
witam.podlacze sie i zapytam, czy przy wymianie rozrzadu zawsze wymienia sie uszczelniacze walu korbowego i walka rozrzadu?jesli nie to kiedy?


Osobiście jestem zdania, że należy wymienić. Guma używana do produkcji pasków rozrządu niezbyt dobrze znosi kontakt z olejem. Ponadto napinacz jest ustawiany ręcznie, wiec zmiana (conajmniej minimalna) siły naciągu paska jest więcej niż prawdopodobna. Pierwszą rzęczą, która o tym informuje są uszczelniacze, które po przejechaniu 10 kkm potrafią o tym stosownie przypomnieć. Pasek po kontakcie z olejem koniecznie trzeba wymienić na nowy.

Robocizna przy wymianie potem samych uszczelniaczy jest taka jak przy wymianie rozrządu i pewnie będzie kosztowała tyle samo :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:22 ]
szosownik napisał/a:
Raptile napisał/a:
napinacze LUK/INA nie są najlepszej jakości

nie wiem czy wiesz ale INA idzie na pierwszy montaż do Volkswagena i robi również popychacze hydrauliczne do tej marki :wink:
nie wiem skąd masz takie wiadomości bo INA jest jedną z najlepszych firm i sam również ją zakładam :smile:
nie wierz we wszystko co ci mówią koledzy bo zapewne od nich słyszałeś że INA jest słaba i ja ci mówię że to plotki :wink:
jak nie wierzysz to przejrzyj inne fora np.Volkswagena :smile:


Po części masz rację... jednak w każdej plotce jest odrobinę prawdy. Swego czasu na polski rynek trafiła bardzo duża partia sprzęgieł LUK'a... charakteryzowały się stosunkową niską ceną...

... i tym, że były regenerowane, ale o tym właściciele dowaidywali się po roku lub 2 latach. Tyle potrafiły wytrzymać niektóre egzemplarze :)

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 20:23 ]
szosownik napisał/a:
Cytat:
Jak stwierdzić który u mnie występuje ?

porównać długość nowego paska ze starym i policzyć na nim ząbki :wink:


Długość i ilość ząbków jest taka sama :)

W Twoim aucie będą węższe paski: tzn. 28mm (pasek rozrządu) i 22 (pasek pompy).
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 20:01   

Tomi napisał/a:
Po części masz rację... jednak w każdej plotce jest odrobinę prawdy. Swego czasu na polski rynek trafiła bardzo duża partia sprzęgieł LUK'a... charakteryzowały się stosunkową niską ceną...

ja pisałem o INA a nie o LUK-u :wink:
tak przy okazji to dzięki Tomi za nową obudowę pilota immo,trochę się naczekałem bo zapomniałeś wysłać ale w końcu przyszła :ok:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 20:38   

szosownik napisał/a:
Tomi napisał/a:
Po części masz rację... jednak w każdej plotce jest odrobinę prawdy. Swego czasu na polski rynek trafiła bardzo duża partia sprzęgieł LUK'a... charakteryzowały się stosunkową niską ceną...

ja pisałem o INA a nie o LUK-u :wink:


Wiesz jest pewna firma, która nazywa się LUK/INA. Ich produkty pakowane są czasem w zielono-białe pudełka (INA), czasem żółto-zielono-białe (LUK/INA) a czasem w żółto-białe (LUK) :)

szosownik napisał/a:
tak przy okazji to dzięki Tomi za nową obudowę pilota immo,trochę się naczekałem bo zapomniałeś wysłać ale w końcu przyszła :ok:


Jeszcze tylko odnowinie, wstawienie mebli, przeprowadzka i wszystko powinno działać płynniej, szybciej i w stałym kontakcie... a może i coś jeszcze :)
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 16:22   

Zauważyłem,że mam "spocone" okolice wałka rozrządu tzn.z przodu silnika trochę,ta plastykowa osłona rozrządu i z tyłu silnika przy kolektorze wydechowym.
Pewnie uszczelniacz wałka rozrządu nie został wymieniony.Pytałem mechanika to nie pamięta czy wymieniał ale mówił,że raczej nie bo nie lał :shock:
Po ściągnięciu osłony rozrządu jest tam sucho.
Osłona dziel się na dwie części-przednią odkręcaną (dwuczęściową) i tylną.
Więc olej z uszczelniacza nie ma raczej możliwości zamoczyć paska bo "spływa" za tylną osłonę.
Tak więc czy wymieniać ten uszczelniacz w nie długim czasie?
Do wymiany rozrządu mam nie całe 25 000 km-jakiś rok.
Wiadomo-uszczelniacz+nowy pasek rozrządu.
Czy uda mi się samemu to wymienić?
Wystarczy popuścić śrubę koła rozrządu,poluźnić napinaczem i zsunąć pasek czy muszę kompletnie wszystko rozbierać?
Nie wiem czy się dostanę za tylną osłonę w celu wymiany tego uszczelniacza.

I nie jest to jakiś wilki wyciek-po prostu "spocone".
Ale na palcu ślad zostaje-jak bym krople roztarł.
Oleju nie ubywa i nie jest silnik zabadźgany w oleju...
I pasuje też chyba zablokować silnik.
Uszczelniacz rozumiem,że ma być ten USZCZELNIACZ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Pare pytan
slony7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Lis 30, 2011 16:27
Chester
Brak nowych postów [R 25] pare pytań
regins Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Sie 24, 2010 16:44
regins
Brak nowych postów [R25 ITD]Pare pytan
Razorback Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 09, 2007 11:04
piter34
Brak nowych postów [R220SDi 97r] pare pytan
sokol8811 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 23, 2008 17:12
Chester
Brak nowych postów [r216SI 16v 98] pare pytan???
marcin_s. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 30, 2008 12:07
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink