Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] jak uratować przegub!! fotorelacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] jak uratować przegub!! fotorelacja
Autor Wiadomość
1robecki 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Silesia



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 11:28   

memphisto napisał/a:
a mnie podczas ruszania do tyłu coś tak jakby obciera - co to może być ?

i tylko podczas ruszania pierwszy obrót koła zatrzymam się ruszę znów to samo przy ruszaniu do przodu ten dźwięk nie występuje


Podnieś se go na lewarku (każde koło z osobna) i na spoko pokręć ręką koło w jedną stronę, a potem w drugą- będziesz wiedzieć wtedy, przy którym kole coś się dzieje.
Potem odkręć koło i pooglądaj. Tak z punktu widzenia mechaniki z przodu masz tarcze i zaciski- nie powinno nic trzeć w tak dziwny sposób, chyba że Ci się tłoczek w zacisku zatarł (myślę, że mało prawdopodobne), a z tyłu pewnie bębny- zawsze warto ściągnąć i pooglądać, czy się coś nie wysypało (pęknięta sprężynka, odklejona okładzina ze szczęki), przy okazji będziesz mieć okazję, by obczaić grubość okładzin.

Miałem kiedyś ciekawy motyw szalejąc autem po grząskim szutrowisku, że mi się trochę utopił, ale po dłuższej chwili wygrzebał się- nie trzeba go było wykopywać.
Też coś zaczęło potem rzęzić przy hamplach i się okazało, że parę małych kamyków nalazło pomiędzy zacisk a tarczę. Ale myślę, że taki przypadek jak mój Ci nie grozi :lol:

Pozdro.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 11:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:31   

1robecki napisał/a:
Myślę, że to nie przegub, bo on z reguły nie piszczy, a raczej klekocze.


Ja mam taki objaw, że jak na rozgrzanym silniku mam samochód do 2.500 obrótów to mi klekocze coś, 1 do 2.500 klekocze pozniej ustaje, 2 to samo, 3 to samo.

jadąc na luzie nie ma żadnego dzwięku, wystarczy że wrzucę 2 np 1900 obrotów i przy przyspieszaniu delikatnym klekocze cos takie 'tuk tuk tuk tuk tuk (wymowcie to na glos to dzwiek jest niemal identyko)

kamien w oponie to niweluje : D

jakieś pomysły?
 
 
1robecki 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Silesia



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 09:37   

[/quote]
kamien w oponie to niweluje : D
[/quote]
:?:
Nie za bardzo rozumię.

Tak jak pisałem koła po jednym do góry i sprawdź.
A przednie pozdejmuj, złap jedną ręką za półoś, a drugą pokręć tarczę lekko w przód i lekko w tył. jeśli poczujesz luz, jest to luz na przegubie.
Po skręceniu kół w jedną stronę jak powtórzysz czynność, jeśli przegub jest wytłuczony, luz powinien być większy (bardziej wyczuwalny) jeśli jest taki sam, luz jest niekoniecznie na samym przegubie, ale na wieloklinie półosi i przegubu.
Możesz jeszcze sprawdzić luz na połączeniu półoś- zabierak w skrzyni biegów, ale to najlepiej zrobić na podjeździe, bądź kanale również z uniesionym jednym kołem.
Sprawdzasz luz tak, jak opisałem w pierwszym przypadku, tylko, że zamiast tarczy drugą ręką trzymasz zabierak wystający ze skrzyni biegów, a półosią kręcisz w jedną i drugą stronę.
Jeśli poczujesz, że faktycznie klekocze, warto pomyśleć o wymianie przegubu.

PS podeprzyj solidnie autko, żeby Ci się nie obsunęło i nie spadło na łapki.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 09:47   

Skręć mocno koła w prawo i dodaj gazu,jeśli to przegub to pewnie będzie terkotał,to samo powtórz w lewą stronę.Jak podniesiesz samochód to sprawdź luzy na wahaczu i końcówce drążka.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 10:16   

tylko że ja wam powtarzam, że jak jadę np na biegu nr2 1.900 obrotów po prostej to klekocze (tuk tuk tuk tuk) jak wciskam sprzęgło - ustaje. dźwięk znika na obrotach ok 3.000 i na biegu 4 oraz 5 nie występuje.

Na zimnym silniku problem nie występuje.

O kamień chodziło mi, że na pewno w oponie nie ma międzybieżnikiem kamienia i to nie on stuka !
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Maj 01, 2009 14:52   

w moim VW t4 miałem tak zmasakrowany przegub ze nawet na prostej drodze chrupał hehe ale tam juz gum nie bylo nawet :D teraz wymieniłem i bajera :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
1robecki 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 16
Skąd: Silesia



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 13:57   

memphisto napisał/a:
tylko że ja wam powtarzam, że jak jadę np na biegu nr2 1.900 obrotów po prostej to klekocze (tuk tuk tuk tuk) jak wciskam sprzęgło - ustaje. dźwięk znika na obrotach ok 3.000 i na biegu 4 oraz 5 nie występuje.

Na zimnym silniku problem nie występuje.

O kamień chodziło mi, że na pewno w oponie nie ma międzybieżnikiem kamienia i to nie on stuka !


Hmmm, no to nie mam wizji, co by to mogło być :/
 
 
laska3001 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Poznań/Koziegłowy



Wysłany: Pon Cze 15, 2009 21:26   

Opis świetny...tylko niestety w moim przypadku nie poskutkowało :cry: - tak jak chrupało tak chrupie nadal

Ale przynajmniej teraz wiem już jak wymienić na nowy :wink:
_________________
...Cmentarze są pełne ludzi którzy mieli pierwszeństwo...
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 15, 2009 23:28   

Kola dokrecone?:P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
laska3001 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Poznań/Koziegłowy



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 21:13   

faecd napisał/a:
Kola dokrecone?:P
naturalnie że dokręcone :wink:

Mam jeszcze jedno pytanie: czy można osłonę przegubu dokręcić zwykłą opaską skręcaną (taką ze śrubą) czy nie spowoduje to jakiegoś bicia w kole? Ktoś już może tak zrobił?
_________________
...Cmentarze są pełne ludzi którzy mieli pierwszeństwo...
 
 
 
Pavlus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 25
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 21:26   

laska3001 napisał/a:
faecd napisał/a:
Kola dokrecone?:P
naturalnie że dokręcone :wink:

Mam jeszcze jedno pytanie: czy można osłonę przegubu dokręcić zwykłą opaską skręcaną (taką ze śrubą) czy nie spowoduje to jakiegoś bicia w kole? Ktoś już może tak zrobił?


Jak to bedzie nakretka 10 kilowa to na pewno ;] Najwazniejsze zeby sie dobrze trzymala. Mi w przegubie nic nie stukalo a polos mi sie ukrecila i to przy normalnej jezdzie, dlatego warto posprawdzac gumy, otarcia, pekniecia sa bardzo niebezpieczne ze wzgledu na mozliwosc wyplyniecia lubrykantu.

W kazdym razie dobra fotorelacja, sam to przechodzilem kilka tygodni temu :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 21:34   

bicia nie spowoduje, ale tam raczej nie ma miejsca na taką zwykłą opaskę, i przy pierwszym obrocie ją zerwie :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
laska3001 




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 48
Skąd: Poznań/Koziegłowy



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 18:39   

sTERYD napisał/a:
bicia nie spowoduje, ale tam raczej nie ma miejsca na taką zwykłą opaskę, i przy pierwszym obrocie ją zerwie :/


zmieściła by się -dziś sprawdziłem :wink:
_________________
...Cmentarze są pełne ludzi którzy mieli pierwszeństwo...
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 18:41   

sTERYD, jest tam miejsce na taka opaske o jakiej mowa ja osobiscie mam we wszystkich autach takie i jest ok :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
dembol82 



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 12
Skąd: DREZDENKO



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 19:45   

w ktora strone odkrecaje sie nakretki od oski w rowerku
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 21:27   

z przodu obie w lewo, z tyłu prawa w lewo, a lewa w prawo :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Bashful 



Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 60
Skąd: Sheffield

Rover Streetwise

Wysłany: Sro Lut 27, 2013 18:27   

Witam, mam problem z odkręceniem sruby dolnego wachacza od piasty. Odkręcam nakrętke, i blokuje mi ją zębatka od abs-u. Gdy odkręce łącznik stabilizatora i wachacz troszke opadnie to sruba w tulei wachacza się obkręca. Ktos ma jakis pomysl? Gumy muszę wymienić bo już są lekko sparciałe.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lut 27, 2013 18:37   

Bashful, użyj czegoś takiego jak szczypce zaciskowe Mors, :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Bashful 



Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 60
Skąd: Sheffield

Rover Streetwise

Wysłany: Sro Lut 27, 2013 21:17   

Jutro pojade do sklepu poszukam takiego. Próbowałem szczypcami ale i tak się obkręcało. Wszystko ładnie idzie. Nie mogę odkręcić tylko tej rurki która jest przykręcona do wachacza na dwie srubki (zapiekły się) Ale są nie istotne w całej sprawie. Odkręcam stabilizator, drążek kierowniczy I owa sruba od piasty mnie blokuje. Jutro pobrubuje z zaciskiem morsa. Dam znać co i jak.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lut 27, 2013 22:25   

no ale przecież na sworzniu masz miejsce na imbus chyba 8 i blokujesz imbusem żemy się sworzeń nie kręcił
odkręcasz płaskim czy oczkowym ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [214 si] blotnik co zrobic by go uratowac?
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 13, 2012 14:13
PTE
Brak nowych postów [R200] Przegub zewnętrzny
Nowal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lis 23, 2010 22:22
Nowal
Brak nowych postów [R200 1,4i 98 rok] Czy ten przegub mi podejdzie?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 23, 2008 17:44
memphisto
Brak nowych postów [R200 SD] Przegub zewnętrzny - wymiana
nomen82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Paź 28, 2008 11:09
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink