Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] jak uratować przegub!! fotorelacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] jak uratować przegub!! fotorelacja
Autor Wiadomość
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 18:49   

Firq, autorowi chodzi chyba o tę dolną nakrętkę od wahacza, do której jest naprawdę ciężki dostęp i należy ją odkręcać etapami ponieważ jest to końcówka na stożku i aby nakrętkę całkowicie odkręcić, trzeba sworzeń właśnie zbić ze stożka i tu jest problem bo zaczyna się wszystko kręcić z nakrętką :|
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 28, 2013 18:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bashful 



Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 60
Skąd: Sheffield

Rover Streetwise

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 00:37   

Dokladnie tak, chodzi mi o ta nakretke. Oczkowy tam nie wejdzie ze wzgledu na zebatke od absu. Plaskim odkrecam ja normalnie, ale do momentu gdy dojdzie do zebatki ktora ja blokuje. Jestem zmuszony wachacz troche wybic. Wtedy nakretka sie obkreca wzgledem srubki tuleji. Dzisiaj kupilem zacisk morsa i sobie scisnalem. Poszlo bez problemow. Wymienilem gumy w dwoch kolach. Przeguby nie maja w ogole luzow. Tuleje wachacza sa w stanie idealnym, nie maja luzow a gumy nie sa wybite. Gumy lacznika stabilizatora tez nie sa popekane ani wybite. Kncowka drazka kierowniczego bez najmniejszych luzow. Auto ma 137kkm na zegarze z czego 40 ja zrobilem. Zawieszenie przeguby fabryczne. Dlugo tam nie bede nic jeszcze robil. Dzieki za pomysl z kleszczami morsa. Bez tego musialbym jednak do mechanika sie udac a tak cos zaoszczedzilem. opis kolegi moze wiele osob krytykowac, ze nie wymienia na nowy czy ze nie myje benzyna. Mi sie to przydalo jako tutorial, jest ladnie opisane co i jak rozkrecic sciagnac. A pozniej zlozyc. I taki ma cel ten opis. Ja dodam ze nigdy tego nie robilem. I nie widzialem jak bylo robione. Postanowilem poczytac i jakies czynnosci sam w aucie porobic. Dzisiaj wiem ze jak przyjdzie mi zawieche robic to jestem w stanie zrobic to sam. Nie musze wydawac na mechanika. Zmiana tarcz i klockow tez nie jest skomplikowana. Serwis wymiana plynow, filtrow rowniez. Raz ze taniej wychodzi eksploatacja a dwa mam satysfakcje ze sam potrafie zadbac o auto. Wszystko dzieki takim tutorialom opisom nauczylem sie sam. Dzieki wielkie dla autora.
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 09:58   

czasami można spróbowac lewarkiem trapezowym, tak samo jak przy końcówkach
Ogólnie to beznadziejny jest dostęp do tej śruby
 
 
 
Bashful 



Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 60
Skąd: Sheffield

Rover Streetwise

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 11:04   

Mam maly problem. Dzisiaj podczas jazdy do pracy glownie na zakretach w lewo auto przechyla sie bardziej niz zwykle. Tego nie bylo wczesniej. Poskrecalem wszystko do oporu. Co moglem zrobic zle? Tego nie bylo wczesniej.

Oki, wyczytalem ze musze zrobic geometrie kol. W koncu sciagalem wahacz a to jest zasada zrobic geometrie.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Mar 02, 2013 07:05   

kto ci powiedział że geometrie musisz robić po wymianie osłon na półosie ? bo osłony wymieniałeś tak ?
jak auto się pzechyla to wychodziło by na to że łącznik stabilizatora nie jest przykręcony ale tego chyba nie przeoczyłeś co nie ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Bashful 



Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 60
Skąd: Sheffield

Rover Streetwise

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 11:18   

Ale sciagalem wahacz. Nawet w rave pisze zeby geometrie zrobic i w razie potrzeby ustawic. W tym wypadku zbieznosc. Auto dzwona nie mialo rzadnego. Bylem dzisiaj na zbieznosci i o dwa stopnie byl przestawiony. Juz nie ma tego wrazenia jakby auto plywalo w zakretach i mialo zaraz sie przechylic. Streetwise od zasze sztywny nie byl. Ma miekkie barddzo zawieszenie. Ale to co zaczelo sie dziac po rozlozeniu zawieszenia to juz przesada. Nie czulem sie bezpiecznie w zakretach. Teraz jest dobrze. Wszystko 3 razy posprawdzalem zanim kolo zalozylem. Teraz jest juz dobrze. Ale i tak bede musial na amorki pojechac kiedys. Moze te miekkie zawieszenie to ich wina?

[ Dodano: Czw Mar 07, 2013 11:18 ]
Dokladnie tak, chodzi mi o ta nakretke. Oczkowy tam nie wejdzie ze wzgledu na zebatke od absu. Plaskim odkrecam ja normalnie, ale do momentu gdy dojdzie do zebatki ktora ja blokuje. Jestem zmuszony wachacz troche wybic. Wtedy nakretka sie obkreca wzgledem srubki tuleji. Dzisiaj kupilem zacisk morsa i sobie scisnalem. Poszlo bez problemow. Wymienilem gumy w dwoch kolach. Przeguby nie maja w ogole luzow. Tuleje wachacza sa w stanie idealnym, nie maja luzow a gumy nie sa wybite. Gumy lacznika stabilizatora tez nie sa popekane ani wybite. Kncowka drazka kierowniczego bez najmniejszych luzow. Auto ma 137kkm na zegarze z czego 40 ja zrobilem. Zawieszenie przeguby fabryczne. Dlugo tam nie bede nic jeszcze robil. Dzieki za pomysl z kleszczami morsa. Bez tego musialbym jednak do mechanika sie udac a tak cos zaoszczedzilem. opis kolegi moze wiele osob krytykowac, ze nie wymienia na nowy czy ze nie myje benzyna. Mi sie to przydalo jako tutorial, jest ladnie opisane co i jak rozkrecic sciagnac. A pozniej zlozyc. I taki ma cel ten opis. Ja dodam ze nigdy tego nie robilem. I nie widzialem jak bylo robione. Postanowilem poczytac i jakies czynnosci sam w aucie porobic. Dzisiaj wiem ze jak przyjdzie mi zawieche robic to jestem w stanie zrobic to sam. Nie musze wydawac na mechanika. Zmiana tarcz i klockow tez nie jest skomplikowana. Serwis wymiana plynow, filtrow rowniez. Raz ze taniej wychodzi eksploatacja a dwa mam satysfakcje ze sam potrafie zadbac o auto. Wszystko dzieki takim tutorialom opisom nauczylem sie sam. Dzieki wielkie dla autora.
 
 
maniack 



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 5



Wysłany: Nie Mar 08, 2015 21:38   

mam pytanie jak sciagnac sam przegub????
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10888
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 08, 2015 22:16   

Ile razy masz zamiar pytać o to samo?
Pod poprzednim pytaniem napisałem odpowiedź. Czego nie rozumiesz?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maniack 



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 5



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 07:46   

mozesz mi odpowiedziec,czytam i nie moge tego znalezc
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 07:59   

masz na pierwszej stronie krok po kroku nawet ze zdjęciami.
 
 
 
maniack 



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 5



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 11:49   

spoko,wiem,ale mi konkretnie chodzi czy przegub ma jakas zawleczke w srodku,czy poprostu mlotkiem delikatnie go zbijam????
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 09, 2015 15:31   

Jest pierścień w środku, zbijasz go zwyczajnie delikatnie, powinien wyskoczyć. Nie ma co używać zbytniej siły bo jak się ten pierścień zakleszczy to będziesz rozcinał przegub.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
maniack 



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 5



  Wysłany: Pon Mar 09, 2015 23:25   

dziekuje bardzo o to mi chodzilo
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 10, 2016 18:23   

Panowie potrzebuję porady. Tutek świetny, bardzo mi pomógł, drobiazgami nieco różni się od procesu wymiany w R25/MG ZR ale do rzeczy.
Nie daję rady dokręcić nakrętki przegubu do "starej" pozycji. Brakuje mi 5mm - czy potrzebuję klucza udarowego lub czy jest możliwość zakleszczenia się albo co? Dokręcam z kołami na ziemi i naciśniętym hamulcem. Czy oparcie kół o ziemię nie powoduje naprężeń uniemożliwiających dokręcenie? Czy mogłem go źle osadzić? Nie było tak łatwo przegub nabić z powrotem. Za pierwszym razem uciąłem pierścień, a za drugim wszedł ale ze znacznym oporem (pewnie dlatego, że pierścień zabrał trochę wielowypustu i podpiłowałem delikatnie zęby by w ogóle go móc nałożyć)
Dziś się przejechałem i wydaje się wszystko w porządku tylko wolałbym mieć dokręcone porządnie. Nie mam dynamometrycznego i nie mam szans sprawdzić czy mam już 185Nm czy jeszcze nie.
Aha i czy mogę użyć starej nakrętki wbrew temu co mówi RAVE?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 16:44   

NoPE, może przegub ma krótszy gwint i stąd różnica?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 16:52   

Jak to jest ten sam przegub. Tylko osłonę (CV gaiter) zmieniałem.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 20:09   

NoPE, no to musi tak samo siąść, może go gdzieś na wieloklinie przyblokowało
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 20:33   

Dziś dokręciłem kluczem udarowym i wciąż stoi w tym samym miejscu. Z przedłużeniem 1,5m też nie drgnie więc siedzi solidnie. Osoba, która dokręcała stwierdziła, że musiałem wkręcić zwój wcześniej i dlatego nie nachodzi na stare położenie. I w sumie ma rację, a ja o tym nie pomyślałem.
W tygodniu dojdzie mi dynamo i kupię też nową nakrętkę. Wtedy nową dokręcę z właściwym momentem 180Nm.
Problem pojawił się inny:
stuka mi coś wyłącznie podczas hamowania i zgodnie z obrotem koła. Klocki stare, tarcze nowe, zaciski po solidnym przeglądzie. Może to być wina niedotarcia klocków do tarcz?
No chyba, że ten przegub coś nie prądzi ale tylko stuka podczas hamowania. Wszystko pozostałe dokręcone porządnie. Co rusz zagadka.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 21:08   

NoPE, stare klocki do nowej tarczy, no nie rób siary :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 11, 2016 22:43   

2500km na nich przejechane. Są grubaśne więc po co nowe?
A co do stukania to być może prowadnica zacisku ma luz albo cokolwiek, bo czytam ynternety i może to być wszystko. Ale przegub pada najrzadziej.

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2016 22:43 ]
slax, jak JA CIE NIE LUBIE! Klocki jadą.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [214 si] blotnik co zrobic by go uratowac?
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 13, 2012 14:13
PTE
Brak nowych postów [R200] Przegub zewnętrzny
Nowal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lis 23, 2010 22:22
Nowal
Brak nowych postów [R200 1,4i 98 rok] Czy ten przegub mi podejdzie?
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 23, 2008 17:44
memphisto
Brak nowych postów [R200 SD] Przegub zewnętrzny - wymiana
nomen82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Paź 28, 2008 11:09
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink