Witam.Posiadam rover 414 z 96r.Jestem w trakcie kończenia pracy przy car-audio.Teraz pozostało mi do pełni sukcesu wymienić alternator.Z tego co pamiętam , a pamięć może mnie mylić to jest 60,poszukuję coś w granicach 80
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 20:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to tak jakbyś zamieniał 414 na 416 czyli różnica znikoma
jak chcesz zmieniać to od razu lepiej rzucić się na 120A i więcej
Jaki masz pobór prądu skoro ten Ci nie daje rady?
Ps. Z tego co wiem to ori jest 65A.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
a co z kondensatorami i np jakimś niewielkim akumulatorkiem żelowym przecież musiałeś dobrze dowalić do tego Roverka ze alternator Ci nie wyrabia, Kondensator moim zdaniem załatwił by bardzo sprawnie spadki napięcia czyli brak czystego sygnału i przygasanie radia. Czasem jest tak że i kabel zasilający jest zbyt cienki
Witam.Początkowo miałem magnata , lecz szybko doszedłem do stwierdzenia , iż jest to syf.Po upływie roku i szukania okazji efekt jest następujący :
sub na 2 głośnikach JBL W12 GTi MKII
napędza to 2 x JBL GTO 1200.1
kondensatory toxic 1 F,oraz AIV 1 F
Kable zasilające od aku 35mm2 chciałem dać 50 mm lecz, pojawił się problem z jego przepuszczeniem
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd
Przód tonsile wysokie , średnie wyciągnięte z altusów 140 , w schowku wzmacniacz JBL CS 50.4
Radio CLARION DXZ948RMP
Chciałem kupić kondensator impulse pca12000 12 F ,zrezygnowałem bo to $ w błoto.
Dodatkowa żelka odpada , brak miejsca , dwa miesiące temu kupiłem akumulator centry 50 Ah 450 rozruch troszkę się pospieszyłem
speedxp, ja jakoś 50mm2 przeciągnąłem i to dwie sztuki. Jako pierwsze wymieniłbym właśnie kable zasilające bo 35mm2 to mało.
Minus masz od akumulatora czy gdzieś z blachy? Jeśli z blachy zmień kabelek pomiędzy pasem a akumulatorem na 20mm2. Sprawdź również czy nie ma nigdzie farby pod tym kablem na pasie oraz w bagażniku. Być może zaśniedziało wszystko.
Alternator przydałoby się wymienić. Jak wspomniałem szukaj czegoś 120A i więcej bo na 80 to nie opłaca się zmieniać tym bardziej że koszt operacji taki sam. Nie wspomnę o tym że wraz będziesz miał takie same problemy.
Nowy kondensator nic Ci tu nie da. Przy dobrze zrobionym okablowaniu kondensator jest zbędny.
Większy akumulator wejdzie pod machę spokojnie jak zmienisz podstawkę. Tym bardziej że w 1.4 miejsca jest full.
Ps. Weź zmień ten przód bo w oczy bije. Zresztą już po klockach widać że tył nieźle Ci zagłusza głośniki przednie które są fatalne.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Witam.Przód będzie zmieniony (w chwili obecnej brakuje mi koncepcji ).Masa podciągnięta jest z blachy, zarówno z aku jak na wzmacniacz kablem 50 mm2 (każdy styk jest idealny).Wiem to 35mm2 to troszkę mało , w czwartek będzie większy.Tylko zastanawiam się gdzie znalazłeś takie otwory , ja miałem wiercić (było mi szkoda niszczyć lovela i zrezygnowałem).Alternator 120 , tylko jak z mocowaniami itd
.... na takim to pracuje niezła linia produkcyjna .... zmierzone 160A poboru przy 400V a Wy to do R pakujecie ... tak z ciekawości .. jaki jest pobór prądu przez wzmak ... Wiem, że chodzi o jak najniejszy spadek napięcia ... ale nie sądzę, że zauważycie róznicę pomiędzy 35 a 50mm2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 20:09
Nie zauważą... przerost formy nad treścią. Często tak bywa w CA niestety
Kablem 35mm2 puścisz z powodzeniem 100A na odległość 5 metrów bez żadnych strat, z tym, że ten wzmacniacz weźmie niecałe 80A aby wydobyć z tego głośnika max.
Są gusta i guściki.Wiedza i brak wiedzy .Oczywiście przy wzmacniaczu 300W ta różnica jest znikoma.Pobór całości szacuje na około 250 A.Oczywiście wszystko rozbija się o elektrownię.Ile może dać/co dalej może to przetransportować itd.Dlatego temat alternator (wszystko w temacie) .Odnośnie strat korekta kabel kablowi nie jest równy.Od teorii do praktyki długa droga.........
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 20:29
Cytat:
Są gusta i guściki.Wiedza i brak wiedzy .Oczywiście przy wzmacniaczu 300W ta różnica jest znikoma.Pobór całości szacuje na około 250 A.Oczywiście wszystko rozbija się o elektrownię.Ile może dać/co dalej może to przetransportować itd.Dlatego temat alternator (wszystko w temacie) .
To uzupełnij swoją wiedzę...
250A... chyba żartujesz
Te twoje wzmaki ciągną max po 114 amper przy 1ohm. Czy te głośniki masz podłączone w 1OHM?
Poczytaj sobie... ten Twój wzmak jeden ciągnie znacznie, znacznie mniej przy podłączeniu do tego głośnika.
Cytat:
Oczywiście przy wzmacniaczu 300W ta różnica jest znikoma
Jeśli przez znikoma masz na myśli żadna to faktycznie znikoma. To samo jest w Twoim przypadku.
Cytat:
Dodatkowa żelka odpada , brak miejsca
Nie znajdziesz dość miejsca w bagażniku na akumulator?
Czytaj uważnie .W tych 250 nie zawierają się tylko te 2 wzmacniacze .Brak miejsca zgadza się (przeczytaj o odpowiedniej obudowie pod ten głośnik).Oczywiście Ty masz 200 w kombi zapomniałem.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 20:55
Czytaj uważnie... to dotyczy również Ciebie. Ja nie twierdzę, że nie potrzebujesz mocniejszego alternatora. Ale co ma piernik do wiatraka. To, ze te 250A to pobór maksymalny ( i wiem, ze nie są to tylko te 2 wzmacniacze, nie rób z ludzi głupków... ) to znaczy, ze co, że idzie to jednym kablem tak? Zwrot chyba ząrtujesz odnosił się do tego jakby to miało znaczenie, że Ci wóz pobiera 250A odnośnie kabla który pociągnąć masz do 1 wzmaka. Dyskusja zakończyła się na kablach więc co Ci po tych 250A skoro każdy wzmak leci na osobnym?
Twój jeden wzmacniacz ciągnie max 114 więc jesli dalej twierdzisz, że 35mm2 to za mało to... to pojęcie o elektronice masz żadne. Bo on tyle ciągnie w pewnych określonych warunkach i nie robi tego przy podłączeniu do tych głośników. Z resztą 35 mm2 jest w stanie przenieść takie natężenie.
Cytat:
Oczywiście Ty masz 200 w kombi zapomniałem.
To co znaczy to, ze mniej się znam bo mam 200W?
Człowieku... dla mnie moc większa nie ma znaczenia. To Ty masz tonsile z przodu
Cytat:
Brak miejsca zgadza się (przeczytaj o odpowiedniej obudowie pod ten głośnik).
To sobie go w obudowe wbuduj... 4 litry Cię nie zbawi.
Kable zasilające od aku 35mm2 chciałem dać 50 mm lecz, pojawił się problem z jego przepuszczeniem
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd
Masz 35mmkw + z aku do wzmaków
35mm kw - ze wzmakow do karoseri
5mm z kad do kad
Co do poboru :
wzmak ma 1x787W dwa maja 1574W. Oczywiscie jest to moc podawana przy 14,4V. P=U*I => I=P/U => I=1574/14.4 =>109A
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pany Pany ... proszę bez osobistych mi tu ... te 50mm2 dalej mnei nie przekonuje w aucie tym bardziej że masz jeszcze z tego co widzę kondziorki w systemie ...
speedxp napisał/a:
Wstawionenowe okablowanie od alternatora na 5 mm2 do masy itd
5 mm2 Po prostu nie widzę tu jakiejś koncepcji całościowej patrząc od strony elektryczno/zasilaniiowej
Botanix, I tak wszystko poszło po temacie ehh.Obnośnie bagażnika odlicz 110 litrów na obudowę...skrzynkę na narzędzia.... prosty wynik .Tonsile ,przyznam leciwe ale pokaż mi głośniki , z tej półki cenowej nawet o 200 zł droższe w stanie im dorównać.michone, 109 plus zasilenie przednich drzwi i tyłu (całkowite w granicach 250 będzie).Ale i tak pytałem o coś innego czy ktoś zmieniał alternator na mocniejszy i jak to się przekłada na mocowania itd
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 21:14
Problem w tym, że ktoś wyżej zasugerował iż kable złe chociaż nie one problem stanowią. Speedxp pytał o alternator i faktycznie nie wyrobi...
speedxp kable zostaw, alternator zmień. Jeśli znajdziesz te parę litrów na dodatkowy akumulator w bagażniku to super. I koniec...
speedxp
Nie twierdziłem, ze tonsile złe. To Ty sugerowałeś brak mojej kompetencji bo mam wzmaka z resztą przejściowego 200W . Więc ja zasugerowałem tonsile, w stosunku do subów
Faktycznie temat zszedł na złą drogę. Kable masz w porządku i to nie w nich problem, co z resztą w ogóle nie było Twoim pytaniem. 35mm2 to wystarczy na jednego wzmaka w zupełności.
Głośnik w istocie potrzebuje sporej obudowy. Ale jakbyś znalazł te parę litrów, jest to najlepsze rozwiązanie. Wszak teraz nawet jak zmienisz alternator to wciąż prąd musi te 5metrów przebyć a to są straty. Przy tak mocnym sprzęcie fajnie baterie mieć z tyłu. Kabel 1m, straty żadne, koszty niewielkie.
Botanix, I taką odpowiedź chciałem usłyszeć (zabraknie alternatora )Tylko jaki będzie łatwo dopasować .Z mojej strony kieruję słowa PRZEPRASZAM.Troszkę się uniosłem (ciężki dzień w pracy).Postaram się wygospodarować troszkę miejsca na dodatkowy aku.(Temat CA to istny ocean , tylko problem tkwi w tym jak wyłowić z niego złotą rybkę).Dziękuję wszystkim za odpowiedzi , podpowiedzi , zwłaszcza za zabranie głosu w dyskusji.michone, popieram straszne jest to zdjęcie :D.Postaram się zaraz sprawdzić to 1,8.Jeszcze raz dziękuję Wszystkim!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum