Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Dziwny brak/zanik smarowania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Dziwny brak/zanik smarowania.
Autor Wiadomość
sebdlu 




Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Różan



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 13:44   [R620] Dziwny brak/zanik smarowania.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam!
Mam problem ze smarowaniem.
Wymieniałem już olej 2 razy + filtr. Jak kupiłem auto smarowanie raz było raz nie na postoju na biegu jałowym na zimnym i na ciepłym silniku się tak działo ale bardziej na zimnym nie było.
Po wymianie oleju i filtra było ok, chociaż myślę że kontrolka od oleju powinna gasnąć bardzo szybko a taki moment zawahania parę sekund występował więc coś nie halo było.
Za jakieś 2-3 miesiące w miarę spadku temp. powietrza problem znowu wystąpił smarowanie raz było raz nie w miarę upływu czasu więcej go nie było. Po odczekaniu paru do parunastu minut smarowanie wracało. Po dodaniu obrotów smarowanie pojawiało się od razu.
Smarowania nie było bo ewidentnie było słychać stukanie, nie klekot diesla.
Po zimie podpiąłem go pod manometr. Ciśnienie oleju było na zimnym od 4 do 7 na ciepłym od 1,5 do 4. Jednak co zauważył mechanik ciśnienia od razu nie było, powoli rosło a powinno w miarę szybko wystąpić.
Ostatnio zwaliłem miskę w warsztacie, wyczyścili mi smoki i "sprawdzili na oko" pompę oleju, znowu wymieniłem olej i filtr i sytuacja się poprawiła ale znowu ten moment zawahania gaśnięcia kontrolki od smarowania występuję. Jest dłuższy niż po pierwszej wymianie oleju.
Podczas jazdy nigdy brak smarowania nie nastąpił.
Drogą dedukcji i opieraniu się na tym co mówił mechanik doszedłem :wink: , że kanały olejowe mogą być zatkane gdzieś dalej. Myślę że nie są to panewki ponieważ na ciepłym silniku tez występował nieraz brak smarowania chociaż wygląda to lepiej. w miarę jak silnik się nagrzewa olej robi się bardziej rzadki i ma lepszą drogę przez kanały.
Proszę o możliwy scenariusz co może prowadzić do braku smarowania. Prosiłbym również o schematy, rysunki kanałów olejowych w silniku bo nie wiem skąd wziąć.
Mechanik twierdzi że pompie tak naprawdę nie powinno się nic stać bo są to tylko 2 koła zębate i jak by była uszkodzona to by nie było wcale smarowania a nie raz było raz nie.
Z góry dzięx za odp. Pzdr!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 13:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 14:01   

sebdlu, niedawno obalalem ten sam temat i w moim przypadku winna byla pompa oleju a dokladnie zabrudzony byl zawor w niej(dodatkowo ktos wczesniej odwrocil kolo zebate), wyczyscilem i jest lux... Niestety najlepiej zdjac pompe lub odkrecic przewod olejowy na klucz bodajze 36 i 24... wtedy zawor wyjdzie
 
 
 
sebdlu 




Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Różan



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 18:23   

A gdzie pompa oleju się znajduje bo w Rave mam tylko silnik benzynowy a jak narazie to tylko termostat wymieniałem w tym roverze sam?
No zobaczymy sprawdzę tą pompę sam bo jak na własne oczy nie zobaczę to nigdy nie będę wiedział.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 23:38   

sebdlu, w Rave jest na sto... Zle szukasz...

Jest segment do Diesli i tam jest...

Pompe zlokalizujesz sciagajac kolo pasazera i patrzac na wprost na czujnik oleju :)
 
 
 
czarek2208 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 62
Skąd: Z Białegostoku



Wysłany: Pią Maj 01, 2009 23:46   

Weź jeszcze sprawdź kostkę od czujnika oleju.
Przeczyść i sprawdź czy kable masz od niej całe.
U mnie mrugało i włączało się na wolnych i czasami na wyższych obrotach bo kostka była pęknięta i żeby było tego mało, to jeszcze kabel był przetarty.
pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 620]małe ciśnienie smarowania
leo496 Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Paź 18, 2012 17:16
leo496
Brak nowych postów [R620] Brak podciśnienia = brak turbo
Peter033 Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Gru 06, 2009 12:59
Firq
Brak nowych postów [R620] Dziwny zapach
airkadio_k Rover serii 600, Honda Accord 9 Pią Lis 14, 2008 01:00
matmario
Brak nowych postów [R620] Dziwny zgrzyt ABS
dansky Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Gru 04, 2007 11:43
maciej
Brak nowych postów [R620]Dziwny problem z alarmem.
NoName836 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Sie 02, 2011 07:50
rami1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink