Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z podświetleniem zegarka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z podświetleniem zegarka
Autor Wiadomość
myrTS 



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn-Kożle



  Wysłany: Czw Sty 13, 2011 21:23   [R75] Problem z podświetleniem zegarka
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam! Mam pytanie co do podświetlenia zegarka.Co może byc przyczyną tego że podświetlenie zegarka u mnie w aucie nie gaśnie,przy wyłączonym zapłonie,zgaszonych światłach i zamkniętym lub otwartym aucie?[/code]
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 13, 2011 21:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 21:42   

spróbuj odłączyć akumulator...może coś elektronicznego???albo jakieś zwarcie gdzieś
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
myrTS 



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn-Kożle



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 21:57   

Z akumulatorem próbowałem,odłączyłem też tą kostkę przy przełączniku od świateł-nie dało nic.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 22:12   

kurcze nie widziałem jeszcze takiego przypadku,niewiem skąd prąd idzie do zegarka...trzeba by rozebrać i popatrzeć chyba...może odezwie sie ktoś obeznany bardziej na elektryce w r75...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 22:48   

sash997 napisał/a:
niewiem skąd prąd idzie do zegarka...
podświetleniem steruje moduł LSM ( przewód czerwono/biały), a zasilanie mechanizmu jest z aku przez bezpiecznik F28 (15A).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Sty 13, 2011 23:03   

czyli możliwe że moduł sypnął sie??on jest z czymś zjntegrowany czy gdzieś oddzielnie zamontowany?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sty 14, 2011 10:53   

Moduł LSM jest zintegrowany z przełącznikiem świateł. Należałoby odpiąć od zegarka przewód czerwono/biały, a później fioletowo/popielaty.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
myrTS 



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn-Kożle



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 15:03   

jutro rano spróbuje pokombinowac z tymi kablami.

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 14:25 ]
przy zegarku przeciąłem przewód biało-czerwony i nie zmieniło to nic.zegarek dalej był podświetlony,więc połączyłem z powrotem.po przecięciu fioletowo-szarego podświetlenie zgasło i zapalało się tak jak powinno byc-po włączeniu świateł.więc na razie zostawiłem ten przewód rozłączony.Tylko teraz z podświetleniem jest w porządku ale zegarek chodzi tylko przy włączonych światłach.Jak to naprawic/cozrobic żeby wszystko było jak należy?

[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 15:03 ]
Ktoś ma może jakiś pomysł?
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sty 15, 2011 15:47   

Sprawdź jeszcze czy przy odpiętym zegarze masz właściwe zasilanie na przewodach tzn.
+12V na fioletowo-szarym zawsze
+12V na czerwono-białym tylko kiedy działa podświetlanie podzespołów
masa na czarnym zawsze.
Jeśli napięcia na przewodach pokazują się w taki sposób to wina leży prawdopodobnie w samym zegarze.
I z tego co piszesz tak właśnie jest skoro odłączenie przewodu czerwono-białego ( odłączenie zasilania podświetlania) nie zmieniło sytuacji. Możesz spróbować poszukać zwarcia w zegarze a w razie co zawsze go dostaniesz na allegro za niewielkie pieniądze.
 
 
 
myrTS 



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 5
Skąd: Kędzierzyn-Kożle



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 19:08   

Zasilanie jest własciwe.Zdemontowałem zegarek i podrzuciłem znajomemu,który odlutował i przylutował jakoś zworke lub diode i po sprawdzeniu wszystko było ok.myślę ze zwarcie na zegarku spowodowała wilgoc.Ale teraz działa jak należy.Dziękuje za wskazówki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana zegarka
Pablocek Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lis 27, 2008 00:33
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Wyjęcie zegarka
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lis 17, 2007 10:39
zbig1967
Brak nowych postów [R75] Jak ustawić czas zegarka?
rado82 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 30, 2009 15:27
rado82
Brak nowych postów [R75] Zmiana podświetlania zegarka
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Gru 02, 2012 22:05
arczi220
Brak nowych postów [R75] problem z ABS
curaasan Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Gru 09, 2018 11:10
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink