Wysłany: Czw Sty 13, 2011 21:23 [R75] Problem z podświetleniem zegarka
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam! Mam pytanie co do podświetlenia zegarka.Co może byc przyczyną tego że podświetlenie zegarka u mnie w aucie nie gaśnie,przy wyłączonym zapłonie,zgaszonych światłach i zamkniętym lub otwartym aucie?[/code]
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:44, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 21:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Sty 13, 2011 22:12
kurcze nie widziałem jeszcze takiego przypadku,niewiem skąd prąd idzie do zegarka...trzeba by rozebrać i popatrzeć chyba...może odezwie sie ktoś obeznany bardziej na elektryce w r75...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 14:25 ]
przy zegarku przeciąłem przewód biało-czerwony i nie zmieniło to nic.zegarek dalej był podświetlony,więc połączyłem z powrotem.po przecięciu fioletowo-szarego podświetlenie zgasło i zapalało się tak jak powinno byc-po włączeniu świateł.więc na razie zostawiłem ten przewód rozłączony.Tylko teraz z podświetleniem jest w porządku ale zegarek chodzi tylko przy włączonych światłach.Jak to naprawic/cozrobic żeby wszystko było jak należy?
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 15:03 ]
Ktoś ma może jakiś pomysł?
Sprawdź jeszcze czy przy odpiętym zegarze masz właściwe zasilanie na przewodach tzn.
+12V na fioletowo-szarym zawsze
+12V na czerwono-białym tylko kiedy działa podświetlanie podzespołów
masa na czarnym zawsze.
Jeśli napięcia na przewodach pokazują się w taki sposób to wina leży prawdopodobnie w samym zegarze.
I z tego co piszesz tak właśnie jest skoro odłączenie przewodu czerwono-białego ( odłączenie zasilania podświetlania) nie zmieniło sytuacji. Możesz spróbować poszukać zwarcia w zegarze a w razie co zawsze go dostaniesz na allegro za niewielkie pieniądze.
Zasilanie jest własciwe.Zdemontowałem zegarek i podrzuciłem znajomemu,który odlutował i przylutował jakoś zworke lub diode i po sprawdzeniu wszystko było ok.myślę ze zwarcie na zegarku spowodowała wilgoc.Ale teraz działa jak należy.Dziękuje za wskazówki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum