Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie.
Kilka miesięcy temu wymieniłem pompkę sprzęgła w swoim Roverku na używaną sprawną. Od kilku tygodni mam problem tego typu ,że podczas jazdy czy ruszania pedałem sprzęgła mogę normalnie wysprzęglić i wrzucić konkretny bieg. Po przejechaniu kilku kilometrów i chęci zmiany biegu wciskam pedał sprzęgła i nie mogę wrzucić biegu . Lekko podnoszę pedał sprzęgła do góry jakieś 3/4 cm wciskam ponownie sprzęgło i już jest normalnie ,mogę zmienić bieg. W dniu wczorajszym przytrzymałem dłużej pedał sprzęgła z wrzuconym biegiem i zatrzymałem pojazd . Po chwili auto zaczęło jechać do przodu a ja miałem bieg wysprzęglony. Moje pytanie jest następujące : czy jest do wymiany pompa sprzęgła czy wysprzęglik?.
Ps.Mechanik odpowietrzał układ tradycyjnie i jakoś od spodu auta i poprawa była na kilka godzin. Dziękuję za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 22, 2015 17:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wymień płyn i przepłukaj układ ale na moje wysprzęglik padł. kumpla auto ma tak samo a wymieniliśmy pompkę na tazu i przelaliśmy prawie 0,5l płynu
[ Dodano: Czw Paź 22, 2015 19:07 ]
w twoim wypadku wymienił bym komplet pompkę i wysprzeglik na Tazu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czyli te moje objawy to wadliwy wysprzęglik . A jak mogę w 100% potwierdzić tą usterkę bo koszty są kolosalne w porównaniu do zregenerowania pompy i jej wymiana do wymiany wysprzęglika?.
Wymienić pompę na nową tazu za 350pln i jak nie ustąpi to koszta się robią większe za podwójna robotę mechanika chyba że sam pompkę sobie wymienisz
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
może być też pompka która przepuszcza płyn, przez to trzymając wciśnięty pedał, auto z czasem zaczyna ruszać, możesz wymienić pompkę to Ci nie zaszkodzi, jak nie pomoże to wymienisz wysprzęglik i na tym polatasz przez długi czas
Dziękuję za zainteresowanie się moim przypadkiem.
Mam jeszcze jedno pytanie czy jak silnik jest wyłączony to przy uszkodzonym wysprzęgliku można bez problemu zmieniać biegi ? .
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pią Paź 23, 2015 07:45
Sprawdzałeś czy pompka jest mokra ? Najlepiej po całym dniu jazdy podłożyć czystą kartkę papieru na podłogę w aucie pod pompkę sprzęgła. Jak będzie mokro to puszcza pompka i do wymiany, a może na złączce w grodzi puszcza , a płyn ubywa ze zbiorniczka pompki ?
Sprawdzałeś czy pompka jest mokra ? Najlepiej po całym dniu jazdy podłożyć czystą kartkę papieru na podłogę w aucie pod pompkę sprzęgła. Jak będzie mokro to puszcza pompka i do wymiany, a może na złączce w grodzi puszcza , a płyn ubywa ze zbiorniczka pompki ?
niekoniecznie tak to musi działać że będą widoczne ślady z zewnątrz,
Jeśli wciska pedał i trzymając go samochód po czasie zaczyna ruszać to albo wysprzęglik jest dziurawy i płyn wycieka na zewnątrz układu, lub tłoczek w pompce nie trzyma cisnienia (np rysy na ściankach cylindra korpusu) trzyma pedał w podłodze, a płyn przeciska się w drugą stronę, tłumaczyło by to dlaczego po podciagnięciu pedału w górę znów może zmieniać biegi normalnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum