Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Sro Maj 13, 2009 13:23 [R all] Zmiana fabrycznego rozmiaru opon
Witam,
Stanąłem przed przyspieszonym i nieoczekiwanym zakupem nowych opon letnich Po suchuteńkim kwietniu ostatnie opady obnażyły słabą przyczepność na mokrym moich starych kapci (mimo, że bieżnikowo mogłyby jeszcze może starczyć do jesieni).
Mam R400 wersję Silverstone, co oznacza obniżone i utwardzone zawieszenie oraz inny fabryczny rozmiar opon (wpisany jeszcze w niemieckim dowodzie rejestr.), w tej chwili mam 205/50/R15.
Niezbyt lubię na nich jazdę po polskich drogach (po koleinach - dramat). Chciałbym zamontować trochę węższe i może (?) z wyższym profilem.
Wzorcowa opona (moja): felga=15'', szerokosc=205 mm, profil=50 mm, średnica=586 mm
195/50R15 - średnica koła 576 mm
195/55R15 - średnica koła 595,5 mm
Po pierwsze - jakim cudem opona o takim samym profilu (50R15) tylko różnych szerokości będzie miała mniejszą średnicę? Przez ugięcie opony?
Po drugie - czy warto zamieniać z 205/50R15 -> 195/55R15? Jeżdżę dynamicznie i lubię czasem 'depnąć' ale sportowcem nie jestem, choć najbardziej cieszy mnie jazda po krętych drogach
I wreszcie, czy odczuję różnice (na plus) w komforcie jazdy w koleinach/dziurach na tych 195/55?
A może ktoś miał podobne dylematy?
p.s. dodatkowo czynnikiem motywującym do zmiany na 195 jest cena opon, np. polecany w testach model Bridgestona w rozmiarze 195 kosztuje ok 200zł, a 205 już 350zł
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 13, 2009 13:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Maj 13, 2009 13:30 Re: [R all] Zmiana fabrycznego rozmiaru opon
yoonior napisał/a:
I wreszcie, czy odczuję różnice (na plus) w komforcie jazdy w koleinach/dziurach na tych 195/55?
Ja mam 195/60 i powiem ci przez dziury znośnie dają rade natomiast koleiny przy 195 trzeba z nimi "walczyć" może nie aż tak jak przy 205 . Na koleiny im węższa opona tym lepsza. 185-175 szerokość
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mam 195/50/R15. Zimówki natomiast szerokości 185. I 185 to optymalny rozmiar
Choć nie zmieniłbym letnich na węższe - przyczepność jest fenomenalna, a w koleinach też da się przeżyć. No i chyba spalanie też jest większe przez rozmiar opony...
Aaaaaaaaagh.... A ja głupi myślałem, że wysokość profilu jest podawana jakoś w calach. A tu procenty z szerokości....
Teraz rozumiem, to już na pewno muszę szukać 195/55R15 bo 195/50R15 będą za niskie jak na moje już obniżone auto... Szkoda, bo Bridgestone ER300 195/50R15 znalazłem za 200zł, a 195/55R15 koszuje już 330zł
yoonior, ja na twoim miejscu bralbym 195/50 nizeli 195/55. Roznica w cenie duza a w komforcie znikoma...jezeli bys sie zastanawial miedzy profilami rozniacymi sie o 10% to juz moglibysmy mowic wiecej o komforcie.
A co do zmiany szerokosci z 205 na 195 to generalnie 185 sa super, 195 natomiast moze juz wciagac w koleiny...ale jezeli jezdziles na 205 to moze byc tylko lepiej na 195 aczkolwiek nie bedize tak, ze nie bedizesz ich odczuwal kompletnie;)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Maj 13, 2009 17:34
Ja, z własnych doświadczeń proponowałbym 195/60/15. Mam zimówki w tym rozmiarze, lato 205/50/16. Jakie różnice? Zimówki są przyjemnie miękkie (w porównaniu z wręcz hardcorowym latem), w koleinach nie trzeba tak "pilnować" auta, można lekko trzymać (czasem wręcz puścić) kierownicę. Dodatkowo na postoju o wiele lżej kręci się kierownica, przez co wygodniej jest manewrować np. na parkingu. ZTCP jak sprawdzałem w kalkulatorze przed zakupem zimówek w tym rozmiarze, to 195/60 mają średnicę o ok. 8-10mm większą niż 205/50/16. Najlepiej jak dokładnie policzysz jak to wychodzi w przypadku zmiany z 15 na 15 cali. IMO profil 55-60 to najlepszy profil na polskie drogi. Nie wpływa znacząco na prowadzenie auta w zakrętach, a daje więcej komfortu, którego na nasze piękne, równe drogi nigdy za mało
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie Maj 17, 2009 13:34
ja w tym sezoine przerzucilem sie na 195/60/15 - z 2 powodow, pierwszy to taki iz na nieobnizanym R200 50tka ma za duzy przeswit pod nadkolem (na 60tce ladnie wypelnia) i drugi to taki iz na profilu 60 ladnie "wybiera" dziury i nierownosci...minusem wizualnym moze byc to ze nieco zwiekszyl sie przeswit, lecz dla mnie to plus - bo juz nie raz uderzylem o kraweznik czy kamien...pozdraiwam,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum