Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820T] Wzmocnione sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820T] Wzmocnione sprzęgło

które wybrać ?
Autor Wiadomość
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 18:36   [R820T] Wzmocnione sprzęgło

Zaczęło mi się bardzo ślizgać sprzęgło, podejrzewam, że powodem jest olej, ale będę wiedział jutro jak ściągnę skrzynię. Skrzynia biegów jest uszczelniana czymś białym, więc chyba była rozbierana i bardzo możliwe, że ma mocniejsze łożyska(sprawdzę jutro). Sprzęgło będę wymieniał na wzmacniane, ponieważ nie wykluczam późniejszej modyfikacji silnika.
W tym miejscu pojawia się niewielki problem, nie wiem które wybrać:
AP http://www.moto-build.com/mainsite/roverturbo.html
TECHNICLUTCH http://cgi.ebay.co.uk/ROV...2QQcmdZViewItem
Black Diamond(jest troszeczkę słabsze od pozostałtch) http://www.chrisastleymot...roducts_id=1929
National http://cgi.ebay.co.uk/SPO...1QQcmdZViewItem
Chyba, że ktoś ma jakieś inne propozycje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 01, 2009 18:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:45   

nie lepiej spiek od radzikowskiego??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:57   

ja bym raczej szukal cos z firm
kolejnosc przypadkowa
Lucas
Sachs
Valeo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 23:14   

AndrewS napisał/a:
ja bym raczej szukal cos z firm
kolejnosc przypadkowa
Lucas
Sachs
Valeo


jesli nie ma zamiaru podnosic mocy to tak :) ale dobryziom przy 230km mowi ze sprzeglo dlugo nie wytrzyma
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 01:31   

michone napisał/a:
nie lepiej spiek od radzikowskiego??


Chyba mi na czwartek nie przyśle do UK. ;)
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Wto Cze 02, 2009 08:21   

Ja tluke na AP od zeszlych wakacji i zero problemu. Moge smialo polecic ta firme.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 08:51   

Konix jak zakupiłem samochód było tam sprzęgło LUK wymieniłem je przy przebiegu chyba 130k bo już na prawdę było głośne i i zaczynało się ślizgać. Prawdopodobnie było od nowości po wyjęciu okazało się ze były już pościerane nity na tarczy a one jednak działało wiec jak chcesz serie to śmiało można polecić LUK'a. Teraz mam założonego Nationala głownie ze względu na opinie i cenę w porównaniu do innych. Co do własnych wrażeń. Przejechałem na nim jakieś 15k i spisywało się bardzo dobrze. Obecnie po modyfikacjach do mapy LO czyli jakiś 215km i 299Nm jeszcze mi się nie poślizgnęło na mapie HI przy hamowaniu niestety raz sie poślizgnęło pewnie z czasem będzie coraz gorzej bo widać ze już trochę za dużo. Pytanie czy będziesz jakoś modyfikował moc i moment i o ile? Wide ze w linku jest National z 6-cio łapkowy w dobrej cenie jak masz zamiar zwiększać moc powinien byc to dobry wybór jeżeli nie to zwykły National albo LUK tez długo posłuży. Jak ja będę zmieniał to albo taki gotowiec albo taki sam "spiek" u Radzikowskiego.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 09:54   

Nie będę raczej przekraczać 0,55 bara, musiałbym zmieniać tłoki. Z modyfikacji EBC, dolot wydech, więc będzie coś podobnego jak u Ciebie na LO. Jednak standartowe sprzęgło tego nie wytrzymuje zbyt długo. Te nad którymi się zastanawiam mają wzmocniony docisk i tarczę z lepszego materiału. Tego nationala masz CK 9337 czy SCK 8041 ? Sprzęgło 6,4 łapkowe napewno mi nie będzie potrzebne.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 10:09   

Konix napisał/a:
Nie będę raczej przekraczać 0,55 bara, musiałbym zmieniać tłoki. Z modyfikacji EBC, dolot wydech, więc będzie coś podobnego jak u Ciebie na LO. Jednak standartowe sprzęgło tego nie wytrzymuje zbyt długo. Te nad którymi się zastanawiam mają wzmocniony docisk i tarczę z lepszego materiału. Tego nationala masz CK 9337 czy SCK 8041 ? Sprzęgło 6,4 łapkowe napewno mi nie będzie potrzebne.


Dlaczego chcesz zmieniać tłoki powyżej 0,55 bara?
Standardowe sprzęgło LUK'a myślę ze powinno polatać min. 80k
Ja mam obecnie NATIONAL CK9337 228mm 18067AA
Czemu się bronisz przed 6 łapkowym taki spiek jest praktycznie nieodczuwalny jeździłem na takim nyska 200sx i jest to bardzo cywilizowanie :) . To nie hardcor 2-4 łapki gdzie czujesz sie jak w WRC. Poza tym powiedziałeś o wzmacnianym docisku to jest gorsze rozwiązanie nie dość ze odczujesz to na stopie np. w korku to powoduje on bezpośrednio nacisk na panewki w silniku o czym sie ostatnio dowiedziałem a to bardzo niezdrowe dla silnika...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 10:18   

Te 6-cio łapkowe gotowce mają jeszcze większy docisk. Pozatym ceny zaczynają się od 250, a to troszeczkę za dużo.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 10:37   

Panowie

jakie sa koszty w Polsce wzmocnienia skrzyni PG1 do 2.0t o lepsze lozyska i wlasnie jakie do tego sprzeglo zasadzic?

dobryziom, - jakiego masz moda zrobionego do swojego 2.0t ze wyciagasz 215KM i 300Nm? jak kosztowne sa takie mody

tak sie niesmialo zastanawiam czy da sie w jakims rozsadnym budzecie 'odzyskac' moment zamkniety w tym silniku przez projektantow Rovera z powodu lipnej skrzyni...
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 11:09   

paff napisał/a:
Panowie

jakie sa koszty w Polsce wzmocnienia skrzyni PG1 do 2.0t o lepsze lozyska i wlasnie jakie do tego sprzeglo zasadzic?

dobryziom, - jakiego masz moda zrobionego do swojego 2.0t ze wyciagasz 215KM i 300Nm? jak kosztowne sa takie mody

tak sie niesmialo zastanawiam czy da sie w jakims rozsadnym budzecie 'odzyskac' moment zamkniety w tym silniku przez projektantow Rovera z powodu lipnej skrzyni...


z tego co się orientowałem jakiś czas temu z kolega Tomim w PL nie ma szans na wzmocnie skrzyni jedynie oryginalne łożyska MG (zresztą dość drogie) szczelne zamkniecie i zalanie dobrym olejem. Zamienników łożysk brak. Ewentualnie poszukać po jakiś stronach UK ale z tego co piszą na forach to wszystko to samo. Ja miałem reanimowana skrzynkę na jesieni i na razie spokój.

co do sprzęgła to tak jak rozmawiamy albo jakiś gotowiec z wyżej wymienionych albo dać do wzmocnia do Radzika. Ewentualnie dać dobre seryjne i przy dobrym traktowaniu i parametrach o ktorych wyżej wspomniałeś z 50K powinno zrobić :)

co do mojego Tomcia wszystko opisane w Watku: Tomcat Stage I zakończony
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 11:16   

dobryziom, - jakbys mogl napisac ile takie przyjemnosci kosztuja co Ty zrobiles...czy z tego co piszesz wynika ze nie ma szans na zamienne lozyska nawet w duzych hurtowniach lozysk?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 11:49   

wydaje mi się ze Tomi dobrze się orientuje w tym temacie, pomagał mu także sprawdzać Mariusz 418 wiec śmiem twierdzić że sprawdzone na 102.

komplet łożysk to koszt koło 1100pln jeszcze w starych kursach... plus robocizna i olej.
sprzęgła i ceny masz na gorze...

odnośnie modyfikacji samochodu ceny przybliżone zależnie od kursu i okazji :)

ecu master oraz kompletne kilkukrotne strojenia z pomiarami na hamowni 1600pln

EBC Greddy 1400pln
pompa walbro 340GS 350pln
blow off Blitz 500pln
regeneracja i wzmocnieni sprezarki ream poland 950 pln
przelotowy układ wydechowy plus DP 1600pln
układ dolotowy własna konstrukcja plus stożek Fujita 600pln

plus różne duperelki kable, filtry, kopułki, oleje, świece... ? $

aha i do tego zestaw zegarów przynajmniej EGT i Boost Greddy to koszt 1000pln
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 12:01   

auć, to nie byle inwestycja....
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 12:28   

270-280 NM powinno się dać na samym EBC wyciągnąć. Przy 0,55 bara EGT raczej nie grozi.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 12:46   

Konix napisał/a:
270-280 NM powinno się dać na samym EBC wyciągnąć. Przy 0,55 bara EGT raczej nie grozi.


mógłbyś to rozwinąć bo nie bardzo wiem o co chodzi?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 13:15   

Chodzi o to, że założenie EBC i ustawienie tego powinno dać z 270-280NM. Przy doładowaniu 0,55 bara nie trzeba montowac czujnika EGT, mocniejszej pompy paliwa i BOV. 0,55 jest fabrycznym doładowaniem, które jest zmniejszane do 0,3 dla zblokowania momentu obrotowego na 240NM. EBC, albo MBC+manometr powinno starczyć do ustawienia stałego doładowania 0,55 i dać 270-280NM. Dużo niższe koszty.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Cze 02, 2009 14:29   

Konix napisał/a:
Chodzi o to, że założenie EBC i ustawienie tego powinno dać z 270-280NM.


wiec tak za pomocą MBC możesz ustawić jedynie samo doładowanie na sztywno maja oczywiście wskaźnik boost.

za pomocą EBC zależnie od zaawansowania klika map ( doładowań ) oraz w tych bardziej rozbudowanych poziom narastania zależnie od obrotów i biegu. Ewentualnie funkcje peak warning, procedure startowa itd...

Nie zwiększysz momentu obrotowego nie zwiększając doładowania chyba ze poprzez odblokowanie wydechu oraz dolotu. Wtedy Niutki i moc zwiększy się sama bez ingerencji w doładowaniu.

Konix napisał/a:

Przy doładowaniu 0,55 bara nie trzeba montowac czujnika EGT, mocniejszej pompy paliwa i BOV.


jeżeli nie będziesz grzebał przy dolocie ani wydechu (czyli tym samym zmianie stosunku mieszanki) to nie trzeba bo czujnik EGT informuje nam o przebiegu spalania reaguje szybciej niż AFR. ( teoretycznie komputer powinien sam obsłużyć pewne różnice i dostosować skład ale jak pokazuje życie rożnie to bywa dlatego stosujemy wszelkiego rodzaju "swinki" ) Informuje nas także czy sam proces spalania przy różnych obrotach i obciążeniu przebiega w optymalnej temperaturze. Odnośnie pompy z racji dalszych modyfikacji oraz wysłużonej starej nie zaszkodzi zmienić na wydaje walboro bo przerwanie nawet na chwile jest bardzo bolesne dla silnika a przy starej pompie możesz to zrobić nawet na serii :) Blow off daje sie raczej dla wydłużenia żywotności sprezarki oraz żwawszej reakcji na gaz.

Konix napisał/a:
0,55 jest fabrycznym doładowaniem, które jest zmniejszane do 0,3 dla zblokowania momentu obrotowego na 240NM.


to nie do końca prawda ponieważ acurator na sprężarce jest ustawiony do 0,8 bara a seryjny EBC pozwala w over booscie pociągnąć do tez tej granicy zanim zbije z powrotem doładowanie :)


Konix napisał/a:

EBC, albo MBC+manometr powinno starczyć do ustawienia stałego doładowania 0,55 i dać 270-280NM. Dużo niższe koszty.


oczywiście można poprawić sprawność tego silnika małym kosztem tylko szybciej zajeździmy sprężarkę a może i silnik.Jak ma być to juz koniecznie budżetowo to:

*odpinamy seryjne EBC wpisany MBC ustawiamy na 0,7 bara ( komputer jest w stanie wyrobić do 0,8 bara lekko powyżej ma własną blokadę)
*pompa paliwa walbro 340GS można nowa seryjna ale to warto juz dorzucić 3 grosze
*dolot ze stożkiem ważne żeby był duży i miał chłodno( stożek przynajmniej na poziomie aoma koszt 70pln)
*wydech przelotowy brak kata 2,5 cala może być to zwykła stalówka i zwykle przelotowe puszki z allegro turbo nie ma wymagającego wydechu może być nawet jedna pucha ale będzie głośno...

i to bylo by na tyle :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 14:54   

i ile by kosztowal taki plan - budżet ?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216
Zibski Tuning mechaniczny 22 Czw Sie 28, 2008 07:57
kamil_luczak
Brak nowych postów [R45 idt] sprzęgło spiekowe
lukasz17 Tuning mechaniczny 26 Sob Kwi 06, 2013 19:26
lukasz17
Brak nowych postów [K-series] Sprzęgło 200mm
sebeks Tuning mechaniczny 6 Sro Sty 28, 2015 12:52
sebeks
Brak nowych postów [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
Remigiusz Tuning mechaniczny 15 Czw Kwi 25, 2013 20:01
piniuboss
Brak nowych postów [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe
borek88 Tuning mechaniczny 53 Sob Gru 29, 2012 00:12
gwidon1701



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink