Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo

Grzeje sie lewe kolo
Autor Wiadomość
pawelm19871 



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: Brzeg



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 16:28   [R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo

Witam. Mam problem z grzejacym sie kolem z lewej strony sprzodu. Prosze pomozcie
Ostatnio zmieniony przez pawelm19871 Nie Kwi 06, 2008 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 16:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 16:36   

Ja miałem to samo ,odkręciłem koło ,oczyściłem zaciski hamulcowe i jest cacy
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 18:30   

pawelm19871, - zacinajacy sie zacisk hamulcowy, klocki hamulcowe.....przeczyscic przesmarowac prowadniczki i sprawdzic czy klocki dobrze siedza
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
pawelm19871 



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: Brzeg



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 20:06   

da rady wyciagnac ten zacisk aby go nasmarowac itp????( chodzi mi o ten zacisk takie kolo)wlasnie skonczylem czyscic i jutro zobacze czy sie grzeje
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 20:27   Re: [R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo

pawelm19871 napisał/a:
pomuscie

Powiedz, że robisz sobie jaja prawda ? :cool:

A co do zacisków. To trzeba zrobić to z sercem. Cały zacisk musi być rozebrany, klocki wyciągnięte, śruby na których "pływa" zacisk również wyciągnięte, nie niszcząc przy tym gumek ochronnych i przesmarowane SPECJALNYM smarem do zacisków, który można kupić w każdym motoryzacyjnym. Jeśli użyłeś zwykłego smaru - to tylko spotęguje zapiekanie się zacisków. Klocki muszą płynnie się przesuwać w zacisku oraz również być przesmarowane wcześniej wspomnianym smarem z zewnątrz oraz u dołu i góry (miejsca styku z zaciskiem).
Śruby na których "pływa" zacisk również muszą być dokręcone z odpowiednią siłą.

A wszystko wyczyszczone na lustro a wszelkie gumowe elementy wykazujące zużycie - bezwzględnie wymienione.

To tak w skrócie....
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 13:44   Re: [R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo

pawelm19871 napisał/a:
Witam. Mam problem z grzejacym sie kolem z lewej strony sprzodu. Prosze pomozcie


...krótko przed padnięciem pompy hamulcowej miałem taki sam problem - tyle że prawe koło z przodu.W końcu jak pompa padła to klocki ścisneły tarczę hamulcową na maxa...
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
pawelm19871 



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 28
Skąd: Brzeg



Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 19:00   

mi juz padla pompa to nie mialem wogole hamulców, wymieniłem ja i dalej sie grzeje
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 17:11   

Mam taki sam problem z lewym tylnim kołem. Dzisiaj robiłem je ale tylko sie na mordowałem z tłoczkiem. Mam pytań pare jeśli chodzi o tą gume w około tłoczka ją sie jakoś wyciąga?? A co do tłoczka to na ch*** nie da sie go wcisnąć, a co udało mi sie zrobić to wkręcając go wchodził do środka. Czy to tak ma działać?? Jeśli tłoczek jest dobrze nasmarowany co zrobiłem dzisiaj powinien po wciśnieciu hamulca wyjść i sie schować. Duży jest ten ruch?? Chodzimi 1mm czy 2mm ?? Bardzo bym prosił koledzy o pomoc !!
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 20:08   

salam napisał/a:
nie da sie go wcisnąć

bo i wcisnąć się nie da :mrgreen:
salam napisał/a:
a co udało mi sie zrobić to wkręcając go wchodził do środka. Czy to tak ma działać??

tak właśnie, tłoczki tylnych zacisków (w przeciwieństwie do przednich) są wkręcane
salam napisał/a:
Jeśli tłoczek jest dobrze nasmarowany co zrobiłem dzisiaj powinien po wciśnieciu hamulca wyjść i sie schować. Duży jest ten ruch?? Chodzimi 1mm czy 2mm
a to już zależy o stopnia zużycia klocków hamulcowych i regulacji naciągu linki hamulca ręcznego ... raczej nikt Ci nie napisze jaką wartość ten ruch przedstawia :/

Dzenson napisał/a:
pawelm19871 napisał/a:
pomuscie

Powiedz, że robisz sobie jaja prawda ? :cool:
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

... nie mogłem się oprzeć :oops:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
salam 



Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 103
Skąd: Łask



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 23:28   

no to sie ciesze ze nic nie popsułem :D hehe jeszcze przesmaruje jutro te regulatory na których jest zamocowany zacisk bo i tak klocki bede wymieniał dzisiaj to zrobiłem z prawej strony :D i powiem że przejechałem sie i lepiej jakoś idzie ale jeszcze nie ideał :P muszę jeszcze looknać przód :D dzięki za odpowiedzi :) uspokoiłem sie :D hehe
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 12:30   

jakie są objawy padającej pompy hamowania?

moje prawe kolo jest rozgrzane że da się poparzyć do tego czasem coś piszczy tak jak się obraca koło tak piszczy coś tarcza jest nagrzana strasznie felga tak samo da się poparzyć.

Wyczytałem, że to klocek itp - pojadę z tym do mechanika co mam mu kazać zrobić ?

ogolnie robie 500km nic sie nie dzieje a pozniej nagle trasa 10 km wracam i wrzatek z kola..

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 13:30 ]
prawe przednie oczywiscie
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 13:18   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Pisałem już dzisiaj - sprawdzic równiez drożność przewodu elastycznego hamulca (przy kole) :wink: pozdr....
 
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 13:29   

memphisto, U mnie padnięcie pompy hamulcowej dawało się wyraźnie odczuć w działaniu pedału hamulca, który często był miekki a nawet uciekał pod nogą do deski.

Zbyt długo to lekceważyłem i w konsekwencji koło mi zablokowało.

Z hamulcami niema żartów i przy zauważeniu najdrobniejszej nieprawidłowości w ich działaniu należy ustęrkę natychmiast usunąć. :!:

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 14:38 ]
salam napisał/a:
co do tłoczka to na ch*** nie da sie go wcisnąć


W takim wypadku najlepiej tłoczek wymienić na nowy.Koszt nowego nie jest nadmiernie wysoki a będziesz mia pewność na długi czas prawidłowości jego działania.
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 13:38   

w piatek jade do mechanika poinformuje go o tym fakcie szkoda ze samemu nie mozna wyeliminowac przyczyny :/ bo pewno mnie skasuja 100 PLN za zdiagnozowanie ; D (niestrety robie auto w VOLVO wiec oni sie z cenami nie bawia)
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 14:53   

Ja mam problem z tylnym lewym kołem, gumki pozmieniane, wszystko przeczyszczone i nasmarowane i się nie grzeje, ale tłoczek ma wżery od rdzy i pasowałoby go wymienić. W motoryzacyjnych nie mają, ale mówili, że kiedyś kosztował 105zł. Ktoś wie gdzie można taki dostać i za ile?

Dodam, że mam z tyłu tarcze

Aha... i skąd wiedzieć ile trzeba wkręcić ten tłoczek? Od zrobienia koła pedał hamulca wpada nieco głębiej
_________________
Tom
 
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 16:50   

Mayday, tutaj masz cały cylinderek :wink: http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:48   

tolik, niestety do tarcz nie ma
_________________
Tom
 
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:55   

Mayday napisał/a:
Od zrobienia koła pedał hamulca wpada nieco głębiej


...a odpowietrzyłeś ukad hamulcowy... :neutral: :?:
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 19:33   

No pewnie, 2 razy. Ja słyszałem, że przy zapowietrzeniu pedał rośnie

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 20:34 ]
Jakie to są odpowietrzniki? Obrobiły mi się i muszę kupić ;)

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 20:41 ]
Może któreś z tych?

http://www.allegro.pl/sea...&category=18843
_________________
Tom
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 sd 97] nie grzeje
xmen38 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Gru 14, 2013 20:15
szoso
Brak nowych postów [R220] Grzeje sie ,wywala wode
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Paź 01, 2012 12:53
kadzaf
Brak nowych postów [R 25] lewe tylne koło
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Cze 25, 2013 09:05
cypaw
Brak nowych postów [R25] Głośne lewe tyne koło
cypaw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lut 20, 2014 11:53
cypaw
Brak nowych postów [R200] czy lewe i prawe lusterko to to samo?
biniooo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 06, 2010 19:16
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink