Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 20:27 Re: [R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo
pawelm19871 napisał/a:
pomuscie
Powiedz, że robisz sobie jaja prawda ?
A co do zacisków. To trzeba zrobić to z sercem. Cały zacisk musi być rozebrany, klocki wyciągnięte, śruby na których "pływa" zacisk również wyciągnięte, nie niszcząc przy tym gumek ochronnych i przesmarowane SPECJALNYM smarem do zacisków, który można kupić w każdym motoryzacyjnym. Jeśli użyłeś zwykłego smaru - to tylko spotęguje zapiekanie się zacisków. Klocki muszą płynnie się przesuwać w zacisku oraz również być przesmarowane wcześniej wspomnianym smarem z zewnątrz oraz u dołu i góry (miejsca styku z zaciskiem).
Śruby na których "pływa" zacisk również muszą być dokręcone z odpowiednią siłą.
A wszystko wyczyszczone na lustro a wszelkie gumowe elementy wykazujące zużycie - bezwzględnie wymienione.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 157 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 13:44 Re: [R220 SDi 98r. 2.0] Grzeje sie lewe kolo
pawelm19871 napisał/a:
Witam. Mam problem z grzejacym sie kolem z lewej strony sprzodu. Prosze pomozcie
...krótko przed padnięciem pompy hamulcowej miałem taki sam problem - tyle że prawe koło z przodu.W końcu jak pompa padła to klocki ścisneły tarczę hamulcową na maxa...
_________________ ...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
Mam taki sam problem z lewym tylnim kołem. Dzisiaj robiłem je ale tylko sie na mordowałem z tłoczkiem. Mam pytań pare jeśli chodzi o tą gume w około tłoczka ją sie jakoś wyciąga?? A co do tłoczka to na ch*** nie da sie go wcisnąć, a co udało mi sie zrobić to wkręcając go wchodził do środka. Czy to tak ma działać?? Jeśli tłoczek jest dobrze nasmarowany co zrobiłem dzisiaj powinien po wciśnieciu hamulca wyjść i sie schować. Duży jest ten ruch?? Chodzimi 1mm czy 2mm Bardzo bym prosił koledzy o pomoc
a co udało mi sie zrobić to wkręcając go wchodził do środka. Czy to tak ma działać??
tak właśnie, tłoczki tylnych zacisków (w przeciwieństwie do przednich) są wkręcane
salam napisał/a:
Jeśli tłoczek jest dobrze nasmarowany co zrobiłem dzisiaj powinien po wciśnieciu hamulca wyjść i sie schować. Duży jest ten ruch?? Chodzimi 1mm czy 2mm
a to już zależy o stopnia zużycia klocków hamulcowych i regulacji naciągu linki hamulca ręcznego ... raczej nikt Ci nie napisze jaką wartość ten ruch przedstawia
Dzenson napisał/a:
pawelm19871 napisał/a:
pomuscie
Powiedz, że robisz sobie jaja prawda ?
... nie mogłem się oprzeć
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
no to sie ciesze ze nic nie popsułem hehe jeszcze przesmaruje jutro te regulatory na których jest zamocowany zacisk bo i tak klocki bede wymieniał dzisiaj to zrobiłem z prawej strony i powiem że przejechałem sie i lepiej jakoś idzie ale jeszcze nie ideał muszę jeszcze looknać przód dzięki za odpowiedzi uspokoiłem sie hehe
moje prawe kolo jest rozgrzane że da się poparzyć do tego czasem coś piszczy tak jak się obraca koło tak piszczy coś tarcza jest nagrzana strasznie felga tak samo da się poparzyć.
Wyczytałem, że to klocek itp - pojadę z tym do mechanika co mam mu kazać zrobić ?
ogolnie robie 500km nic sie nie dzieje a pozniej nagle trasa 10 km wracam i wrzatek z kola..
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 157 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 13:29
memphisto, U mnie padnięcie pompy hamulcowej dawało się wyraźnie odczuć w działaniu pedału hamulca, który często był miekki a nawet uciekał pod nogą do deski.
Zbyt długo to lekceważyłem i w konsekwencji koło mi zablokowało.
Z hamulcami niema żartów i przy zauważeniu najdrobniejszej nieprawidłowości w ich działaniu należy ustęrkę natychmiast usunąć.
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 14:38 ]
salam napisał/a:
co do tłoczka to na ch*** nie da sie go wcisnąć
W takim wypadku najlepiej tłoczek wymienić na nowy.Koszt nowego nie jest nadmiernie wysoki a będziesz mia pewność na długi czas prawidłowości jego działania.
_________________ ...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
w piatek jade do mechanika poinformuje go o tym fakcie szkoda ze samemu nie mozna wyeliminowac przyczyny bo pewno mnie skasuja 100 PLN za zdiagnozowanie ; D (niestrety robie auto w VOLVO wiec oni sie z cenami nie bawia)
Ja mam problem z tylnym lewym kołem, gumki pozmieniane, wszystko przeczyszczone i nasmarowane i się nie grzeje, ale tłoczek ma wżery od rdzy i pasowałoby go wymienić. W motoryzacyjnych nie mają, ale mówili, że kiedyś kosztował 105zł. Ktoś wie gdzie można taki dostać i za ile?
Dodam, że mam z tyłu tarcze
Aha... i skąd wiedzieć ile trzeba wkręcić ten tłoczek? Od zrobienia koła pedał hamulca wpada nieco głębiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum