a więc kupiłem wahacz L i R
a co tam zmienie mu dwa
czy konieczne jest skręcanie śrub wahacza jak auto jest na kołach?
bo dokręcić śrubę od sworznia będzie ciężko z opuszczonym autem
jak ściągnąć tą blaszkę z tych frezów na zdjęciu bo wolałbym ją mieć całą a zejść nie chce?
jak ściągnąć tą blaszkę z tych frezów na zdjęciu bo wolałbym ją mieć całą a zejść nie chce?
kładziesz wahacz tak, by końcówkami tych śrub oparł się na desce i delikatnie stukasz młotkiem przez jakiś pręt, najpierw przy jednej śrubie, potem przy drugiej tek, żeby równo szło. Nowe wcale tak mocno nie siedzi.
Jeśli chodzi o wyjmowanie to u siebie nie próbowałem zdejmować po prostu rozkręciłem wahacz i zgiąłem tą blachę, żeby wyszła zza sprężyny razem z tulejkami.
szosownik napisał/a:
czy konieczne jest skręcanie śrub wahacza jak auto jest na kołach?
bo dokręcić śrubę od sworznia będzie ciężko z opuszczonym autem
śrubę sworznia możesz zakręcać jak auto jest podniesione, tylko te boczne tulejki musisz skręcić jak już będzie stał, inaczej szybko sie pozrywają
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 627 Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto Cze 16, 2009 13:38
szosownik napisał/a:
i ten dźwięk mógł pochodzić właśnie z tego,dokręciłem wszystko porządnie i zobaczę jak teraz będzie
Jak sprawdzisz i stwierdzisz że wahacz jest do wymiany to przetnij tą blaszkę piłą lub szlifierką (starego nie szkoda). A jak stukanie ustąpiło to i tak na jesień będziesz musiał wymienić.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Witam
Dziś wymieniłem górne wahacze(lewy i prawy)oczywiście ustawiłem tuleje i skręciłem według starych wahaczy
wszystko ładnie pięknie ale jak auto stoi na kołach to gumy na tulejach wahaczy są jakieś skrzywione,jedna z lewej i jedna z prawej strony
czy tak powinno być?
dwie pozostałe są proste a dwie skrzywione
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 627 Skąd: Gliwice
Wysłany: Sro Cze 17, 2009 21:25
One są "trochę" jakby przesunięte. Na pewno nie pomyliłeś prawej i lewej strony,
(L) (R) . Jak jest nie prostopadle śruba tuleji z tuleją to się nie przejmuj, musi się ułożyć. Teraz idę do pracy ale 6:30 będę dalej śledził temat.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Koledzy skoro piszecie o usterkach zawieszenia to ja mam podobny problem tylko, że z tyłu.
Podczas jazdy i wpadaniu w jakieś dołki i nierówności na drodze nie ma znaczenia prędkość (na równej nawierzchni cisza) z tyłu po lewej jak i po prawej stronie słychać dziwne stłumione trzaski, jakby ocierał, uderzał metal o metal. na pewno to coś z zawieszeniem tylko co??
szosownik, a nie zwróciłeś uwagi, czy przed zamontowaniem ta tulejka taka nie była...?
przecież gdyby to była kwestia napięcia rpzy montażu, to byś wyczuł przy skręcaniu , a po drugie obe te tulejki by się przesunęły po równo. Przecież one działają na siebie nawzajem tak samo....
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Tak dzięki masz rację, że widać to bo już wcześniej się temu przyglądałem. A jaką to ma nazwę właściwą gdy się okaże, że jest to uszkodzone i będzie trzeba wymienić. I jak się do tego dostać by sprawdzić??
[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 01:27 ]
no tak tuleje metalowo gumowe
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 627 Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Cze 18, 2009 07:58
szosownik napisał/a:
po lewej stronie na wahaczu jest "L"
No to nie mam pomysłu. Może kupiłeś do innego modelu a nia do 420 Di, może od innego rocznika. . Zakładam że blaszki za sprężynę założyłeś.
No niewiem, może rozkręć jeszcze raz, ja kilka razy rozkręcałem aż znalazłem wygiętą sprężynę.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
a nie zwróciłeś uwagi, czy przed zamontowaniem ta tulejka taka nie była...?
były proste przed zamontowaniem
BetJar napisał/a:
No niewiem, może rozkręć jeszcze raz
zauważyłem że one są minimalnie przestawione od samej góry razem z tym metalem
nie wiem dlaczego tak je naciągnęło a przykręcałem je od góry jak stał na kołach
rozkręciłbym ale teraz nie mam czasu bo robię popołudniami świadectwo kwalifikacji i jak wróce do już za późno będzie
[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 08:07 ] BetJar czemu nie sprawdzasz pw?
[ Dodano: Czw Cze 18, 2009 08:13 ]
mogę tak z tym jeździć czy coś się stanie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum