Witam,
trochę już poczytałam o ewentualnych przyczynach mojej usterki, ale mam pewne wątpliwości co do podejścia mechaników, z którymi rozmawiałam, więc wolałabym się poradzić bardziej dowiadczonych.
Otóż odkąd mam ten piękny samochód (ok.1,5 roku) czasem zdarzało się, że po wrzuceniu na luz, np. na światłach, obroty zawieszały sie np. na 2000. Przy lekkim przygazowaniu, opadały na jakieś 800-900 - czyli do normy.
Ponieważ było to dość denerwujące po przeczytaniu porad tu pojechałam do mechanika, aby przeczyścił silnik krokowy. Nie dało to żadnych rezultatów, a po dłuższym czasie objawy zaczęły sie nasilać i pojechałam do drugiego, którego czyszczenie też nie przyniosło spodziewanych efektów, a nawet odniosłam wrażenie, ze jest gorzej.
I jeden i drugi stwierdził, ze to błąd komputera.
Sytuacja sie pogorszyła o tyle, że już nie tylko w czasie wrzucenia na luz na światłach obroty piłują i przygazowanie nie pomaga, a czasem powoduje zawieszenie na jeszcze wyższych obrotach, ale nawet w czasie jazdy podczas zmiany biegów obroty podskakują i kiedy mam np.2500-3000 i chce zminić bieg na wyższy wciśnięcie sprzegła w celu zmiany biegów powoduje wskoczenie na 4000!
Zauważyłam że samo naciśnięcie sprzegla powoduje zwiększenie obrotów o conajmniej 1000.
Jutro mam jechać do nastepnego mechanika i wstępna rozmowa telef. wskazuje, ze ten również winą za wszystko obarcza komputer.
Moja watpliwość wynika z tego, ze skoro Rover wydał biuletyn techniczny na temat zwieszajacych się obrotów, to chyba nie należy przypisywac winy komputerowi, bo mam wrażenie, ze to rozwiazanie nie uwzględnia zaleceń producenta.
Czy ktoś mógłby coś doradzić w związku z tą usterką?
Z góry dziękuję za odpowiedź
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 15, 2009 16:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Własnie przepustnicy nikt nie sprawdził i raczej tu upatruję przyczynę usterki, jednak mechanicy, z którymi rozmawiam twierdzą, ze to błąd komputera - dlatego szukam jakiegoś ukierunkowania od osób, które mogły się z czyms takim spotkać.
Przy okazji mam pytanie, czy silnik w moim modelu (25 rok prod.2000), to silnik serii K?
Bo mechanik, do którego mam jechac specjalizuje się ponoć na silnikach Hondy i ze niby ten u mnie to podobny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum