Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Obroty!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Obroty!!!
Autor Wiadomość
lukvw 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 21
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 07:15   [R75] Obroty!!!
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam!!!
Jadąc dzisiaj rano po mieście na biegu D było wszystko O.K,
zatrzymując się na światłach obroty na rozgrzanym silniku
spadały do 800.Gdy przyjechałem do garażu i po zatrzymaniu się,
wrzuciłem bieg P to obroty zostały na 1300-1500.Jeszcze raz wrzuciłem
D i spadły do 800 i spowrotem na P i podniosły się do 1300.
Wyłączyłem silnik i włączyłem, następnie przejechałem się kawałek i powtórzyłem
czynności z biegami i było już wszystko dobrze.
Czy coś zaczyna się dziać niedobrego?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 04, 2008 07:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 11:06   

jakie wskazania miałeś temperatury ?, jest zimno a nawet bardzo wiec narazie proszę obserwować , przepustnica mogła troche przemarznąć i i się zawiesiła.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
biesl 



Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 1
Skąd: białystok



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 12:09   

witam
Ja natomiast mam w moim R75 V6,2,0 od nie dawna taki problem,że nie wiadomo dlaczego wchodzi na wysokie obroty,nawet do 7tyś.Gdy jest na biegu noga z gazu a on przyspiesza,noga na sprzęgle obroty rosną.Po jakimś czasie wszystko wraca do normy.Zaczeło to się dziać jak przyszły przymrozki.Powiem jeszcze że pedał się nie blokuje,ale co jest interesujące że gdy trzymam w czasie jazdy gdzieś w granicy 3tyś.to w trakcie zmiany biegów,lub gdy wyrzucę na luz obroty rosną.
Jeśli ktoś coś tak miał to proszę o radę,bo w korkach to jest irytujące,gdy się stoi a silnik warczy przy 7tyś obrotach.
pozdrowienia w nowym roku
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 12:26   [R75 2.5 Kv6] Obroty silnika w automacie

No właśnie jeżdżąc na D po mieście często mam obroty w okolicach 1800 do 2200 czy są to zdrowe obroty dla tego silnika??? I czy po mieście jeździć na D ?? I jeszcze jedno na trasie jak jade bardzo powoli koło 80 km/h to też włącza siie piąty bieg a obroty nieprzekraczają 2 tysięcy czy to zdrowe dla Kv6 ?? Jakie macie doświadczenia z automatem może moja technika jazdy jest zła ?? ? Dodam że ja jadąc spokojnie niepotrzebuje często obrotów wyższych jak do 2700 no max 3000 tysiące. Przy wyprzedzaniu zdarza mi się do 6 tysięcy go pociągnąć ale też często wystarczy tylko 4 tysiące.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 14:16   

w dużych korkach na mieście powinno się jeżdzić na 2 , polecam lekturę polskiej książki obsługi , tam dokładnie jest opisana obsługa automata.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MarcinRad 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 106
Skąd: Lubin



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 23:11   

Hmmm a skąd ją wziąść ? Może po mieście wogóle niejeździć na drive tylko góra na 4 ?? ? I co z tymi obrotami ?? ?
 
 
muadip24 



Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sty 04, 2008 23:54   

Witam

U mnie tez zaobserwowałem podobne objawy zaczęło sie wczoraj na pozycji P zaczął wczoraj chodzić na obrotach 1200 - 1800, a dziś to już wogóle coś mu sie pomieszało na pozycji P doszedł do 5000 jak przełączyłem na D to wskoczył na 2000 aż go wyrywało.
Co to może być? Zaczęło się od przymrozków więc podejrzewam że od tego ale pozostaje pytanie czego przymarzanie pozostawia takie efekty?
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 09:50   

Sprawdżcie czy nie przymarzła przepustnica szczególnie w okolicach wejścia węża plastykowego odpowietrzenia bloku/skrzyni korbowej , trzeba wyjąć ten wężyk i spróbować tę dziurkę przetkać jakimś drutem (bardzo częsty problem)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 22:36   

MarcinRad napisał/a:
Hmmm a skąd ją wziąść ?
Instrukcję obsługi R75 ?? To Ty jeszcze nie masz ?? Poszukaj na forum...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Cze 16, 2009 13:54   

Witam.
Odswieze troche temat obrotów bo nie chce zakladac nowego tematu.
Pytanie proste,a mianowicie:
Widzicie to normalne ze wskazówka od obrotomierza (w chwili kiedy samochód stoi np. na swiatlach-czerwone)na rozgrzanym silniku,na luzie, podnosi sie i opuszcza nieznacznie :?: Czym jest to podyktowane :?:
Dodam ze silnik zimny ma ok. 1100 obr. a juz rozgrzany ok. 750 obr. Motor to 2.5 v6 nie automat
Pozdrawiam.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 08:39   

niektóre typy tak mają, ja bym w tej sytuacji wszedł w tryb serwisowy komputerka w zegarach i w sekcji 7 chyba odczytał jakie są obroty silnika
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 17, 2009 16:51   

Sprawdzilem i obroty na cieplym wahaja sie pomiedzy 795 a 823 obr/min. :?:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 21:27   

u mnie sa troszke niższe ale myślę że masz dopuszczalne

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 22:30 ]
u mnie jest 730 do 750 obr/min jak jest ciepły silnik
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 17, 2009 22:29   

lesiu napisał/a:
obroty na cieplym wahaja sie pomiedzy 795 a 823 obr/min.
takie obroty to są dobre ale w dieslu.Sprawdż czy linka gazu ma luz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
lesiu
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 18, 2009 11:53   

Przyznam ze do tematu obrotów podszedlem nie zbyt technicznie i sprawdzalem je na silniku rozgrzanym,ale ledwie rozgrzanym.Mój blad.Dzis po przejechaniu znacznej ilosci kilometrów sprawdzilem ponownie obroty i wahniecia sa niewielkie. Obroty obnizyly sie do 740 - 760 obr. Mysle ze mieszcze sie w normie.
Dziekuje za odpowiedzi,
Pozdrawiam.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 17:16   

lesiu napisał/a:
Obroty obnizyly sie do 740 - 760 obr
i tak ma być
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 19:33   

Ktos mi kiedys powiedzial,ze w automacie nie wylacza sie z biegu nawet jak stoi sie na swiatlach i taka zasade stosuje.U mnie na razie jest wszystko ok.Przeddtem mialem Toyote i tez nie narzekalem.Kolega przez takie przelaczanie na luz zalatwil skrzynie
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 20:45   

marynabiala napisał/a:
Ktos mi kiedys powiedzial,ze w automacie nie wylacza sie z biegu nawet jak stoi sie na swiatlach i taka zasade stosuje
Ja też i tak zalecają serwisanci automatów.Częste przełączanie z D na N i odwrotnie przyspiesza zużycie elementów skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] Obroty
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Kwi 09, 2017 11:15
pawelo12
Brak nowych postów [MG ZTT] Falujące obroty
REMO Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Kwi 16, 2009 15:35
REMO
Brak nowych postów [R75] Falujące obroty CDT
wojtekmil Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 25, 2012 07:01
dawidd
Brak nowych postów [R75] Za wysokie obroty
czarny666xl Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 07, 2009 14:29
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT] blokujace sie obroty
piotrpg Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 20, 2019 12:49
Mariuszczs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink