Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 21:57 [R75] Różnica prześwitu między oponą a nadwoziem.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam. Problem mój polega na tym, że prześwit miedzy oponami z przodu a nadkolem jest duuuużo większy niż miedzy oponą z tyłu a tylnim nadkolem. Samochód już kupiłem z taką "wadą" jednak do tej pory mi to nie przeszkadzało. W czym tkwi problem? Czego przyczyną jest, że z przodu mogę wsadzić 2 pięści(dorosłego faceta) a z tyłu tylko 2palce;/. Proszę o porady. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 23:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 21:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 67 Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 22:26
Zobacz czy sprężyny masz całe,tzn. nie popekane, niekiedy wina lezy po stronie amortyzatorów, jeśli są kompletnie zużyte to prześwit troszkę sie zmniejsza, czy łaczniki stabilizatora i on sam jest w porządku?zacznij od przeglądu zawieszenia.Osobiście stawiam na pęknięte lub wyeksploatowane sprężyny, bo ma sie rozumieć rozmiar kół przód/tył się nie różni?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 25, 2009 09:17
Jak robiłem badanie techniczne rok temu (a prześwit był wtedy taki sam) to sprawność amortyzatorów wynosiła 75%. Rozmiar kół jest dokładnie taki sam. Ale wolałbym żeby to przód opadł a nie tył podnosić:D stabilizatory są wporządku;) jakieś jeszcze porady?:D może poprzedni właściciel założył na przód sprężyny od benzyniaka a nie od diesla a z tyłu dieslowskie dlatego takie różnice?
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Cze 25, 2009 09:25
Stawiam na sprężyny. U mnie jest to samo, co prawda mam R400 ale też mi tył siedzi że tylko 2-3 palce mogę wsadzić. Wystarczy że siądzie 1-2 osoby a już tak siada wszystko jakbym jechał z nie wiadomo jakim obciążeniem. Amorki sprawdzane kilka miesięcy temu i mają ponad 70% wiec to na pewno nie to.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 25, 2009 09:48
W takim razie skoro to sprężyny to co proponujecie? Wolałbym aby przód obniżyć wtedy tył (chyba) się automatycznie podniesie odrobinę i będzie to jakoś wyglądać;) czekam na propozycję rozwiązania problemu skoro już wiemy w czym rzecz:D
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Cze 25, 2009 10:24
Ja planuje wymienić sprężyny + amorki na ciut niższe (przód i tył), ale gdybym już miał wymieniać tylko jedną parę sprężyn to były by to sprężyny na tyle.
Witam. Problem mój polega na tym, że prześwit miedzy oponami z przodu a nadkolem jest duuuużo większy niż miedzy oponą z tyłu a tylnim nadkolem. Samochód już kupiłem z taką "wadą" jednak do tej pory mi to nie przeszkadzało. W czym tkwi problem? Czego przyczyną jest, że z przodu mogę wsadzić 2 pięści(dorosłego faceta) a z tyłu tylko 2palce;/. Proszę o porady. Pozdrawiam
Miałem tak samo. W styczniu wymienił mi Mariusz sprężyny i auto się podniosło. Okazało się że miałem pęknięte sprężyny na ostatnich zwojach. Kupiłem sprężyny Lesjeforce. Dałem jakieś 740 zł za 4 szt.
Miałem tak samo. W styczniu wymienił mi Mariusz sprężyny i auto się podniosło. Okazało się że miałem pęknięte sprężyny na ostatnich zwojach. Kupiłem sprężyny Lesjeforce. Dałem jakieś 740 zł za 4 szt.
Proponujesz wymienić wszystkie 4 sprężyny i wtedy autko będzie fajnie zawieszone i nie będzie tego "obrzydliwego" widoku, że z przodu wchodzą 2 pięści a z tyłu 2 palce tylko wszystko będzie równo? Może zamieszczę zdjęcie autka z profilu i wtedy ocenicie?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 25, 2009 13:40
patrysgn napisał/a:
jakieś jeszcze porady?
sprawdzić kąt pochylenia kół.Jesli odbiega od normy , to sprężyny do wymiany . ( tył : -0.52 plus minus 0.75 stpnia , bez obciążenia ) albo porównaj z przodem bo kąt podobny ( -0.33 plus minus 0.75 st. ).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 07:47
Przesyłam zdjęcia przedniego i tylniego koła w moim Roverze. A jak zmierzyć ten kąt?:D
[ Dodano: Sob Cze 27, 2009 12:40 ]
Panowie proszę o opinie co zrobić z moim zawieszeniem z przodu żeby nie było takiego prześwitu jak widać na zdjęciach powyżej;/ proszę zwrócić uwagę na prześwit na przednim oraz z na tylnim kole i poradzić mi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum