Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Maj 30, 2011 23:30   

adamsky podsunął mi jeden, uważam dobry pomysł. Ciekawe czy ktoś by się podjął przetłumaczenia RAVE ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 30, 2011 23:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 23:31   

Aha, co jeszcze ciekawe jest, za w opisie jest narysowana dodatkowa pompa w zbiorniku oprócz pompy VP30 :wink:

Tak jak Anglicy radzili żeby zamontować dodatkowa pompę elektryczna do gaźników :wink: Ja się muszę z mobilizować i w końcu moja zamontować :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 18:34   

Chyba mam problemy z moją pompą.
Jutro jadę podłączyć moje autko pod T4. Zobaczymy co wyskoczy.
Mam pytanie tak przy okazji jak odróżnić uszkodzenie mechaniczne pompy od uszkodzenia sterownika?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 19:08   

piterpz napisał/a:
Mam pytanie tak przy okazji jak odróżnić uszkodzenie mechaniczne pompy od uszkodzenia sterownika?


Jak pada tranzystor w sterowniku- auto zgaśnie i go już nie odpalisz. Natomiast uszkodzenia mech. pompy będą zauważalne: nierówna praca silnika, pływanie obrotów, lub całkowite zduszenie silnika.
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 03, 2011 17:25   

Jugol napisał/a:

Jak pada tranzystor w sterowniku- auto zgaśnie i go już nie odpalisz. Natomiast uszkodzenia mech. pompy będą zauważalne: nierówna praca silnika, pływanie obrotów, lub całkowite zduszenie silnika.


To w takim razie nie jestem pewien czy to pompa. Bo silnik odpalam, bo bardzo bardzo długim i kilkukrotnym kręceniu. Po odpaleniu przestaje kopcić i równo chodzi. (obroty nie falują, silnik nie traci mocy). Wszystko opisałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=630014#630014

[ Dodano: Pią Cze 03, 2011 17:25 ]
No to właśnie w serwisie Boscha powiedzieli mi, że wyskoczyły dwa błędy na Pompie. Zaczynam więc swoją walkę z tym ustrojstwem :sad: . Wszystko będe opisuwał w poście podanym wyżej.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 04, 2011 01:06   

piterpz, Napisz jakie błędy, może padł tylko timing solenoid :wink: A jego można samemu wymienić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 15:56   

No to dzisiaj się dowiedziałem że cała naprawa pompy będzie mnie kosztowała jakieś 3500 PLN :(
Do wymiany jest zawór przelewowy, uszczelnienia, oraz Zawór dawki paliwa. Ten ostatni podobno kosztuje 2000zł. Możecie mi coś poradzić w tej sprawie, bo ręce mi już opadły...
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 16:24   

Moja rada taka: http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item2eb26330fb

...nówka sztuka, i wyjdzie Cię sporo taniej, tylko musisz sie zorientować odnośnie wysyłki do Polandii- często nie chcą Angole wysyłać, ale może jakiś znajomy, który tam mieszka, pracuje i Ci pomoże ;)
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 16:47   

Coś nie ufam tej aukcji....
A może ktoś ma na sprzedaż ten zawór, w serwisie tez mają szukać jakieś używki. Ewentualnie zostaje mi Allegro. Co myślicie o tej aukcji: http://allegro.pl/pompa-w...1652216487.html

[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 16:47 ]
Czy zawór dawki paliwa to to samo co to na tej aukcji ?
http://allegro.pl/sterown...1616336367.html
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 16:53   

Pompa po remoncie, cena z aukcji jest oczywiście taka, jeżeli oddasz swoją w rozliczeniu- przerobiłem temat jak miałem swój problem :spoko: - na szcześćie wyszedł sterownik.
To jest ten zawór, ale nie licz na to, że serwis Bosch'a weźmie od Ciebie ten zawór i Ci obniży koszta- nie serwis :niee:
 
 
piterpz 



Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 21:02   

A więc odebrałem samochód od mechanika... Wszystko teraz jest już ok.
Mam wydruk z komputera i tak jak wcześniej obiecałem wpisze jakie błędy mi wyskoczyły.

W komputerze samochodu wywaliło coś takiego:

0$13 Sterowanie Silnika - nie wiedzieli co to jest (podłączali jakiś inny sprzęt niż T4).

A na sterowniku pompy wtryskowej mieli dwa błędy:
5b - Sygnał prędkości obrotowej
57 - Regulacja przestawiacza wtrysku Stałe odchylenie regulacji...

Ogólnie wyszło tak, że wymienili mi:
- Zawór dawki paliwa
- Zawór przelewowy
- Zestaw uszczelnień

Przy okazji wymienili mi pasek rozrządu (po stronie pompy wtryskowej).

Razem wyszło 3500zł :(
Mam nadzieje ze teraz pojeżdżę trochę.
Dziękuję wszystkim za pomoc...

[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 21:02 ]
No to jadąc do domu z warsztatu, wszystko było o.k. (nic nie zaobserwowałem). Potem pojechałem jeszcze do sklepu i jak wróciłem to wentylator wariował jak oszalały. A wskaźnik temp. pokazywał cały czas lekko powyżej normy. Wentylator po wyłączeniu silnika jeszcze dosyć długą chwile chodził. Myślałem że może jest za mało płynu, wiec delikatnie otworzyłem zbiornik wyrównawczy, no i zaczął mi płyn wywalać. więc zakręciłem korek i dotknąłem węży wodnych, twarde były na maxsa. Górne i dolne węże od chłodnicy gorące.
Jeśli to uszczelka pod głowicą to się wkurze :( Rok temu wymieniłem uszczelkę, sprawdzałem głowice, oraz ją splanowałem. Myślałem, że będę miał już na trochę spokój.
Czy oni mogli robiąc coś przy pompie wtryskowej, uszkodzić, jeśli chodzi o układ chłodzenia? I jeszcze jedno pytanie czy włączając niesprawną klimatyzacje można rozwalić uszczelkę pod głowicą?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 22:33   

3500tyś- cena standard jeśli chodzi o serwis Bosch'a :taa:
Miałeś już HGF w dieslu?? Dziwne bynajmniej. Przy demontażu pompy, bardzo łatwo można ukruszyć ten cienki wylot z chłodnicy, ktrórym płyn powraca do zbiorniczka ( wiem, bo sam tak miałem ;) , ale poradziłem sobie obklejając ją swoim sposobem- trzyma, chyba nawet lepiej niż fabrycznie )

Co do pytania odnośnie wariujących wiatraków etc. to pompa wtryskowa nie ma nic do tego.
Klima niesprawna- nie załączy się.
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 09:06   

up up up :D
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 09:14   

Temat pompy powrócił- niestety :(
Wczoraj w drodze po auto, ok.70km od domu auto umarło podczas jazdy. Dodam, że ok 2kkm temu ponownie był robiony sterownik ( puścił jeden lut od tranzystora ). Teraz to coś poważniejszego- niestety. Sterownik otwarty, lut ponownie spłynął, tranzystor spalony, poszedł też jeden bezpiecznik związany z silnikiem. I zapalił się check engine.
Na 90 % będę kupował nową pompę w Anglii za 385 funtów, ale to za jakieś 2 miechy, więc do tego czasu R uziemiony :( .
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 10:56   

Jugol, czyli jednak ten pierwszy raz co lut puścił mogło być od temperatury - pompa zaczynała już szwankować mechanicznie i przez to się nagrzewać, w następstwie roztopiła lut, tak mi się wydaje. Nie darmo mówił gościu z chip car że on na sam sterownik gwarancji nie daje - daje tylko na całą zregenerowaną mechanicznie pompę, bo może paść świeżo wymieniony tranzystor w każdej chwili jeśli pompa jest mechanicznie nie sprawna. Generalnie ceną za nową nie poraża biorąc pod uwagę ile sobie krzyczą za używkę u nas w kraju:

http://allegro.pl/pompa-w...2391979807.html
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 11:20   

ja bym jednak szukał u nas używki .moze do 500zł wpadło by cos możliwego. :roll:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 11:29   

Panowie całkiem przypadkiem trafiłem ten temat.. i jedno mnie zastanawia.. DLACZEGO TO CHOLERNE ustrojstwo kosztuje tyle ksioryyy !! ! ?? ?? !! !! Jakim cudem to kosztuje tyle co pół mojego auta ?? ?? ;/ ;/ ;/
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 11:34   

adamek.o2, ciesz się że u Ciebie tego nie ma :ok:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 12:25   

adamek.o2, Jak czemu bo to BOSCH i pompa wtryskowa, czy kiedykolwiek Bosch miał coś tanio :wink:

Progress has his price :D

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 12:25 ]
Czyli jednak padła pompa znow :neutral: Ja tez obstawiam ze przetopił luty i dlatego się tak stało jak stało :neutral:

Jednak dobrze mówiłem ze ten tranzystor nie pada tak sobie o tylko winna jest mechaniczna ze tłoczki przyblokuje w środku :neutral:

Wsadź sobie na razie pompę od SD :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 14:13   

Remigiusz napisał/a:
Wsadź sobie na razie pompę od SD

A co z kostka na 3 piny ? :mrgreen:
zreszta ten czujnik to potrzebny jest jedynie do rozruchu chyba
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Rozrząd i pompa wtryskowa
wtwisnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 17:47
thef
Brak nowych postów [ROVER 400] pompa wtryskowa
Bogdan7014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Mar 23, 2011 11:11
Bogdan7014
Brak nowych postów [R45] Pompa wtryskowa ? Błędy.
Excalibue Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Paź 12, 2016 21:08
Excalibue
Brak nowych postów [45] Problem z pompą wtryskową
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Lut 19, 2016 22:48
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] PILNIE!! pompa wtryskowa
bob3r Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 10, 2008 21:36
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink