Wysłany: Nie Lip 05, 2009 11:53 [R200 1.4 98'] za dużo płynu chłodzącego+pstryczek do went.
Witam,
jestem tu nowa, roverem jeżdżę od 2 miesięcy. poprzedni własciciel zamontował w moim roverku dziwny pstryczek/przełącznik podłączony do akumulatora - początkowo nikt nie potrafił mi powiedzieć do czego służy - w tym także mechanik, a bałam się sprawdzić do czego służy - dopiero ostatnio namawiana przez kolegę, przełączyłam, uruchomiłam silnik i okazało się, ze włączył się wentylator. kolega stwierdził, że prawdopodobnie auto się wcześniej przegrzewało i stąd ten pstryczek. przy okazji zwrócił uwagę na to, że poziom płynu chłodzącego jest dużo powyżej maximum, a co więcej, odkręcenie korka było niemożliwe - a wg jego opinii powinno to pójść sprawnie. auto się nie przegrzewa, a wentylator działa normalnie. jestem kobietą i nie stosuję się do tych wszystkich zaleceń odnośnie kontrolowania poziomu płynów co tydzień- wierzę tym, którzy pod maskę zaglądają - jak np mechanik, który wymieniał podstawowe rzeczy zaraz po zakupie czy koledzy i nikt nie zauważył niczego niepokojącego. poczytałam trochę to forum i nie znalazłam podobnego problemu - raczej użytkownicy się skarżą na ubytki płynu chłodzącego. niemniej jednak trochę jestem zaniepokojona - i pytanie, czy właściwie powinnam być zaniepokojona? jakie mogą być konsekwencje tego, że tego płynu jest za dużo?
Z góry dziekuję za każdą odpowiedź
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 12:07
Poprostu odlej plynu do odpowiedniego poziomu i po problemie, po jakims czasie skontroluj stan i bedziesz wiedziala czy sie komus przelalo czy moze ktos nalal wiecej wiedzac, ze gdzies sobie powoli ucieka.
Co do wlacznika wentylatora to widac, ze poprzedni wlasciciel byl zapobiegawczy i zamontowal go aby uniknac HGF (uszkodzenia uszczelki pod glowica) na ktory to nasze silniki sa podatne w wyniku przegrzania (moze profilaktycznie sobie wlanczal w miescie w koreczkach .