Wysłany: Pią Lip 17, 2009 10:04 [Volvo S60] problem z wyciekiem oleju
Wiem, że to nie ta marka ale liczę na Waszą pomoc gdyż znajomy ma wielki problem z usunięciem wycieku oleju z pod pokrywy górnej silnika modelu Volvo S60 D5. Usterka była naprawiana już trzy razy w serwisie volvo, bez efektów. Wyciek (pocenie się) występuje wyłącznie z lewej strony w tylnej części pokrywy silnika.
Silnik 2,4 D5 (Diesel)
Z góry dzięki za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 17, 2009 10:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Heheh, w "serwisie", "naprawiana"... Jak znam życie, to nic nie zrobili, może tylko dociągnęli śrubki dekielka a pieniądze skasowali jak za zboże.
Poradź mu, żeby sam sobie to naprawił. Nowa uszczelka, papier ścierny cienki, tak z 800 - 1000, coś do odtłuszczenia powierzchni, i jazda.
Zdjąć dekielek, starą uszczelkę zdjąć, powierzchnie styku dekla i góry głowicy oczyścić, przetrzeć papierem ściernym delikatnie do żywego metalu, czyścić znowu, odtłuścić, dać pod uszczelkę małą ilość jakiegoś kleju, może być z serii Loctite, założyć to wszystko z nową uszczelką, dokręcić delikatnie, poczekać z parę godzin, aż klej zwiąże i dociągnąć mocniej. Dekle i mniej odpowiedzialne elementy, które nie przenoszą sił, dokręca się momentem mniej więcej 10 Nm. To siła jednej ręki, nie za mocna nawet, generalnie na wyczucie się takie rzeczy robi.
Jeśli będzie nadal wywalać, to może być coś nie tak z silnikiem, może mieć za duże przedmuchy z tłoków, albo niesprawny układ przewietrzania silnika i od tego, zamiast lekkiego podciśnienia, może być w jego wnętrzu nadciśnienie, które powodować będzie wywalanie oleju wszelkimi słabszymi uszczelkami (miska olejowa, simmeringi wałków, itd...).
Taki dekielek to trywialna sprawa, jak się nie leje z niego potokami, a jedynie poci, to w zasadzie, nie ma się czym przejmować.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Lip 17, 2009 11:15
Dokładnie. powierzchnia musi być odtłuszczona, i uszczelka sucha. Warto też sprawdzić czy w tym silniku występuje PCV valve, bo jeśli on jest zatkany to nie będzie przewietrzania skrzyni korbowej i ciśnienie będzie wypychać uszczelkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum