Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Ciśnienie w zbiorniczku....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Ciśnienie w zbiorniczku....
Autor Wiadomość
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



  Wysłany: Sro Lip 15, 2009 20:38   [R620] Ciśnienie w zbiorniczku....
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam !

Przejrzałem troche forum ale nie znalazłem, otóż mój problem to zapowietrzony wiecznie układ chlodzenia silnika, przy próbach jego odpowietrzenia jest strasznie duże ciśnienie z zbiorniczku do którego dolewa się płun chłodzący i cału czas jakby leciały do niego bańki powietrza, gdzieś przepuszcza uszczelka ? jeśli tak to która ? temperatura wg wskażnika jest zawsze idealna sam już nie wiem co robić proszę o radę :beczy: dodam ze dość często włącza mi sie wentylator
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 04, 2011 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 15, 2009 20:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:05   

Po czym poznajesz, że zapowietrza Ci się układ chłodzenia? W serii T się go nie odpowietrza. Duże ciśnienie w zbiorniczku jest na rozgrzanym silniku, a wtedy się nie odkręca korka. Jeśli odkręcisz korek na rozgrzanym silniku, to spadnie ciśnienie i będzie się płyn chłodniczy gotował wewnątrz silnika, para może lecieć do zbiorniczka wyrównawczego. Jak będziesz miał zimny silnik dolej tyle płynu ile powinno być, zakręć korek i po problemie. Jak dalej będziesz żył w niepewności kup sobie tester co2 i zmierz zawartość w układzie chłodzenia. W serii K jest często problem z uszczelką pod głowicą, ale w sterii T(taki silnik jak masz) jest ona praktycznie niezniszczalna :D .
Często załanczający się wentylator to normalne latem jak jesziesz bardzo powoli, albo stoisz w korku szczególnie z załączoną klimą.
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:17   

Powitrze widać że wlatuje cały czas, takie małe bombelki wpadają do zbiorniczka wielkosci 5 groszy a poziom wody sie ciagle obniza i podnosi nawet po zgaszeniu samochodu jest duże ciścnieie w zbiorniczku
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:18   

może warto zacząć od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego, to on odpowiada za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:32   

Właśnie o to chodzi ze ciśnienie jest za duże ....
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 06:51   

BorysOpole napisał/a:
Powitrze widać że wlatuje cały czas, takie małe bombelki wpadają do zbiorniczka wielkosci 5 groszy a poziom wody sie ciagle obniza i podnosi nawet po zgaszeniu samochodu jest duże ciścnieie w zbiorniczku

Po zgaszeniu silnika też lecą bąbelki ? Jeżeli tak, to korek nie trzyma ciśnienia i było by za małe, nie za duże. W układzie chłodzenia ma być duże ciśnienie(około 1 bara). Nawet po zgaszeniu silnika, dopuki silnik jest gorący ma być duże ciśnienie. Dopiero jak silnik ostygnie ciśnienie spadnie. Podnoszenie się i opadanie wody to objaw zamałego ciśnienia w układzie chłodzenia, albo uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Uszczelka raczej będzie dobra, bo w tych silnikach prędzej przepalisz tłoki, niż uszczelkę. Zmierz sobie zawartość dwutlenku wela w płynie chłodniczym (tester do kupienia za kilka złotych w motoryzacyjnym) i zmierz sobie ciśnienie w układzie chłodzenia. Jest jeszcze taka możliwość, że pada ci pompa wody, wtedy też będzie się robić para wodna w układzie chłodzenia, ale ciśnienie będzie prawidłowe. Zacznij od wymiany korka i zmierzenia CO2.
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 21:59   

Dzięki za pomoc układ przepuściłem ponowie wodą; wymieniłem uszczelkę na korku; przy zimnym silniku dolałem wody uruchomiłem wciągneło jakieś 2 litry wody i zaczeło pompować prawidłowo zobaczymy jak będzie ale jeszcze raz dzięki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Zielona maź w zbiorniczku wyrownawczym
wojtas_77 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Lis 24, 2010 15:59
wojtas_77
Brak nowych postów [R620] Szlam w zbiorniczku z chłodziwem.
mativkus Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Sty 17, 2010 14:03
szoso
Brak nowych postów [R620] Pusto w zbiorniczku z płynem do układu sprzęgła
co wlac ???
andrzejziom Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lip 08, 2008 19:07
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Ciśnienie w oponach
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 11 Nie Paź 19, 2008 14:51
thef
Brak nowych postów [R620 SDi] ciśnienie sprężania na tłokach
kotulsky Rover serii 600, Honda Accord 35 Nie Gru 04, 2011 11:49
kotulsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink