Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Słabnie przy szybkiej jeździe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Słabnie przy szybkiej jeździe
Autor Wiadomość
Quato
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 29, 2009 17:53   [R620] Słabnie przy szybkiej jeździe
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Mam Rover'a 620 SDI i takowy problem, że po parudziesięciu kilometrach jazdy drogą szybkiego ruchu auto zaczyna słabnąć. Przeważnie poruszam się na tym odcinku z prędkością ok. 140-150km/h. Po jakimś czasie (mniej więcej po przyjechaniu takiej samej odległości jednostajną prędkością) za każdym razem auto zamula i nie jedzie więcej jak 130 (po mocniejszym depnięciu nawet czuć że leciutko zwalnia). Dzieje się tak tylko w wyżej wymienionych warunkach. Za pierwszym razem myślałem że padła pompa paliwowa i że będę kwitnął na autostradzie, ale zjechałem i na niższych biegach jedzie poprawnie. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o poradę, jeśli już jest taki post to o link. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 29, 2009 17:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 17:59   

Nie wiem jak to wygląda w klekotach ale w benzyniakach na gaźniku to pierwszy objaw słabej pompy paliwa. Na wtrysku już raczej tak nie jest (chyba) bo nie ma komory pływakowej... Temperaturę masz ok? Może autko się zagrzewa?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 18:03   

Bylo juz o tym na forum ale nie pamiętam już przyczyny dokładnie :sad: Wydaje mi ze ze była to chyb winna przepływomierza.

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 18:06 ]
Albo za wysoki stan oleju w silniku.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Quato
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 29, 2009 18:21   

No właśnie temperatura jest w normie i na tablicy nic nie mruga. Do turbiny też raczej jakieś lewe powietrze się nie dostaje. Olej pomiędzy min a max.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 20:55   

Sprawdź jeszcze przepływomierz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Quato
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 29, 2009 21:27   

Dzięki za wskazówki. Pogmeram przy nim w wolnym czasie... jeszcze tylko pytanie, bo muszę zmienić aku na nowy. O jakich parametrach do tego modelu i też żebym za bardzo nie popłynął :razz:
 
 
Smokerss 



Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 21:55   

Witam
Panowie a ja mam małe pytanko i podobny mam problemik z tak zwaną czkawką która mi sie obiawia czasami jak zagrzeje sie silnik, ma takie małe skoki jak dodaje gazu albo trzymam równo ,bądź go przydusi :wink: i zaraz puszcza ,znacie może taki obiaw ,co to może być ?? ? :/ Czy też przepływomierz czy może pompa paliwa..?

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 21:56 ]
Przy 420DI
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 29, 2009 22:00   

Sadze ze 60Ah wystarczy i będzie pasowała do 620 :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 29, 2009 23:45   

Remi55 napisał/a:
Sprawdź jeszcze przepływomierz :wink:


Przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec nie ma zwiazku.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 01:36   

xtek napisał/a:
Przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec nie ma zwiazku.


Tak ale tylko w L-serie z silnikiem 86KM, jak masz już wtrysk elektroniczna pompa to ma to bardzo duży wpływ :!: Jak masz sterownik Boscha to ma przeplywka ogromny wpływ. Ja mam sterownik Rovera wiec mi przeplywka niczym nie steruje bo EGR zaślepiony jest. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 06:11   

Remi55 napisał/a:
xtek napisał/a:
Przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec nie ma zwiazku.


Tak ale tylko w L-serie z silnikiem 86KM, jak masz już wtrysk elektroniczna pompa to ma to bardzo duży wpływ :!: Jak masz sterownik Boscha to ma przeplywka ogromny wpływ.


Niestety, nie masz racji.

Z forum mg-rover.org.

"Rover_Ron is the resident expert on tuning MG / Rover Diesels and he has his own forum on here for questions about the kits he sells, or questions about Diesel tuning in general."

"The 4 pin maf fitted to the '95-99 Sd, sdi and early (L series) Freelanders is only used for egr control so they are not affected. Any minor improvment by disconnecting the sensor is due to the egr valve being disabled."

"the maf sensor on the sdis doesn't affect the fuelling. Its only used to control the egr valve so any effect you feel will be due to this staying closed."

Bardziej wierze jemu :P
 
 
gosia 



Dołączyła: 11 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 06:20   

wymien filtra powietrza i filtr paliwa .moje auto tak zwalnia i traci moc
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 09:10   

xtek napisał/a:
Z forum mg-rover.org.

......


Ja to znam bo mam Roverrona Tuning Guide do Diesla :grin: Ale jakos mi sie zdaje lub zdawało ze wszytkie sdi maja 5pinowa wtyczke a nie 4 dlatego taka moja wypowiedz.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 09:11   

Wszystkie, ktore ja widzialem mialy 4 pinowa, moj tez :P
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 10:04   

miałem podobna sytuacje na początku jak kupiłem autko. Wyprzedzałem i tu nagle trach spadek mocy. Max prędkość wtedy 110km/h gaz do podłogi i brak reakcji silnika na to. Z trasy pojechałem do mechanika od razu. Podpiął kompa- nic nie znalazł, pogmerał przy wiązce przewodów - do teraz nie wiem gdzie i problem minął ... a co do przepływki to nie widzę różnicy gdy mam ja odpięta a jeżdżę tak z 3 miesiące. Ktoś tez tu na forum pisał ze przy SDI jest ona praktycznie zbędna ale nie mogłem odszukać autora :/
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 30, 2009 10:08   

Rzeczywiscie, ja bym w pierwszej kolejnosci przegladnal wiazke pompy, rury od IC czy sa szczelne, filtr powietrza, filtr paliwa (moze sie zapychac). Moze to tez byc gruszka przed filtrem paliwa - w zaworkach gromadzi sie syf i nie daje tyle paliwa ile potrzeba.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 12:45   

xtek napisał/a:
Wszystkie, ktore ja widzialem mialy 4 pinowa, moj tez :P


hehehe... :mrgreen: No to chyba ze tak wygląda sprawa sie czegoś nowego dowiedziałem :wink: Będę pamiętał teraz :wink: Masz racje xtek :smile:

seyfer, Jak masz spadek mocy to mi to wygląda jak by gdzies tobie uciekało ciśnienie z Turbiny, Znam taki fenomen ze jedziesz pod górkę na 4 biegu a tu auto coraz wolniej tobie jedzie i ledwo co 100km/h wyciągnie. Spowodowane to było ze mi sie waz jeden odpiął od Intercoolera. Wiec w twoim wypadku ja bym sprawdził wszystkie węzę czy sie robią twarde jak sie dodaje gazu i czy gdzieś nie ucieka ciśnienie. Oraz sprawdź jeszcze da gumowa złączkę od turbiny do tej czarnej rury który idzie DO IC bo lubi tez pękać.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 13:48   

od momentu wizyty u mechanika - hoho z 2 lata temu ;) nic się nie dzieje a grzebać bez potrzeby tez nie będę- chociaż mam do tego ciągoty :P (fakt ze sie nie znam na mechanice i elektryce nie oznacza ze będę wymieniać żarówki w serwisie :mrgreen: ) przewody oglądałem już nie raz i nie zauważyłem, żeby były nieszczelne. Po dodaniu gazu puchną i z zewnątrz są trochę tłuste jakby zaolejone ale to chyba norma wszędzie. No chyba ze się mylę :oops:
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 30, 2009 13:51   

seyfer napisał/a:
Po dodaniu gazu puchną i z zewnątrz są trochę tłuste jakby zaolejone ale to chyba norma wszędzie. No chyba ze się mylę


Tak tak jak są trochę w oleju to norma :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Smokerss 



Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Kielce



  Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:25   

Panowie mam ,znalazłem z mechanikiem co prawda ale przypadkiem. Pod tą górną osłoną silnika koło świec są k... takie małe przewodziki bodajże 4szt przepływowe i niestety to one robiły robote z tymi drganiami i spadkami mocy - były poprostu sparciałe,popękały i łapał powietrze.Wymieniłem na nowe i jak ręką odjął ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620 SDI] Check engine przy spokojnej jeździe...
radzios Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Sie 28, 2013 18:15
19bizon08
Brak nowych postów [Accord 2.0 Tdi] Szarpanie tylko przy jezdzie na wstecznym.
Pawlo153 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Lip 11, 2011 19:58
rami1000
Brak nowych postów [R620 si ] Problem z odpaleniem po dłuższej jeździe :/
elvisek107 Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 27, 2013 20:31
KRYS
Brak nowych postów [R600] Ucieka płyn i słabnie
hurik Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Kwi 05, 2009 16:47
Skiba
Brak nowych postów [R600] Auto po nagrzaniu i przejechaniu ok20km słabnie
kotek99 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Sie 17, 2010 14:32
Skiba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink