Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 13:39 [R75] Wentylator - silniczek od Opla
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mój wentylator padł, próba reanimacji nieudana (posiadam 4 nowe szczotki ) pacjent nie żyje. Zakupiłem nowy wentylator od opla i mam problem z podłączeniem ponieważ rezystor jest trochę inny niż w artykule Mariana_K. Rezystor ten jest na wtyczce, która posiada 3 styki, dwa skrajne łączą się z dwoma kablami dochodzącymi do silniczka, a środkowy podejrzewam łączy się jakoś z rezystorem. No i tu tkwi mój problem nie umiem dostosować opisu podłączenia z artykułu do mojej sytuacji. Czy ktoś ewentualnie wie jak to zrobić.
_________________ <Black 7 Seven>
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 04, 2011 09:56, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 13:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A więc tak masz trzy złącza
1. masa - prawdopodobnie czarny
2. +12v - poprzez rezystor na czerwonym co daje pierwszy bieg
3. +12V - bezpośrednio co daje drugi bieg
Więc podłącz przewody i zobaczysz który jest który a potem podepnij do sprzynki od rovera jak w artykule
Artur - a sprawdzałeś wentylator przed zamontowaniem do auta? Jeśli jest dobry to nie ma siły - musi działać!
dukat11 napisał Ci jakie masz przewody w złączu, więc jedyne co mogłeś pomylić to masę z którymś przewodem zasilającym i napięcie zamiast na silnik idzie na sam rezystor...
Wyjmij wszystko z samochodu i podłącz do akumulatora na krótko - wtedy zidentyfikujesz odpowiednie kable.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Wto Sie 11, 2009 23:00
wentylator jest nowizna musi działać , ja problemu doszukuje sie w skrzynce z przekaźnikami szczególnie jeśli chodzi o te cienkie kabelki (niebieski z czerwonym paskiem na zdjęciu wyglądający jak fioletowy i niebieski z żółtym paskiem) za co one odpowiadają? i jak są podłączone??
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Sro Sie 12, 2009 10:50
wentylator po podłączeniu na krótko z ominięciem przekaźnika kręci aż miło po podaniu plusa na środkowy styk(zdjęcie nr 1 w temacie) kreci wolniej - 1 bieg, a po podaniu plusa na czerwony styk kręci szybciej 2 bieg, mało tego jak wentylator jest podłączony do instalacji auta i podam minus na żółty mniejszy kabelek, a plus na niebieski odpowiadający za konkretny bieg też kręci sie ładnie, ale jak uruchomie auto i włącze klime wentylator ani drgnie . Mam odłączony czujnik temp. zewn. i pokazuje że jest -30 stopni, ale to nie ma wpływu na prace wentylatora prawda?? bo juz sam nie wiem o co chodzi
[ Dodano: Czw Sie 13, 2009 18:58 ]
Operacja zakończona , udało się stałem się kolejnym posiadaczem R75 z wentylatorem od innego auta:D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum