Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Hałasujący lewarek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Hałasujący lewarek
Autor Wiadomość
lw123 



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 9
Skąd: Olesno



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:05   [R620] Hałasujący lewarek
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

W moim ROVERku bardzo drga lewarek, jest głośno i denerwująco. Co może być tego przyczyną i jak to usunąć? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 00:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:12   

lw123... U Mnie Również Słychac takie BRZĘCZENIE i przechodzi sie po całej "budzie" Dopiero gdy reką delikatnie przycisne na lewarek przestaje momentalnie... Niewiem Ja Ci pomóc Mam nadzieje ze w Sobote Do tego zajrze i Dam Ci znac ;)
Pozdrawiam Serdecznie :)

Tomek620_ :twisted:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:19   

a ja wiem!
ale nie powiem :P
poczytajcie:
http://www.roverki.pl/zro...ml#comment-1729
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 00:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:22   

Proszę umieścić w temacie, krótki opis usterki zgodnie z zasadami kącika.
 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:30   

sTERYD Wielkie Dzięki !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hm.. tylko troche to dziwnie rozpisane jakos :D bo coś trzeba OSTRO kombinowac zeby przestało to "HAŁASOWAC" / Myśle ze niebedzie tak źle i sprostam temu zadaniu ;)
Pozdro 600 :D
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:32   

Tak na szybko to wymień i dokręć tylko nakrętkę pod samym lewarkiem. Jeżeli na krzyżaku nie ma luzów to taki zabieg na jakiś czas powinien poprawić sytuację ;)
 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:35   

Thef !! Wielkie dzieki !! dzieki temu FORUM POZNAJE blizej Swoj samochodzik DZIEKI WASZEJ UPRZEJMEJ POMOCY :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 13:13   

ale tematu nie poprawiłeś :???:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 15:16   

thef napisał/a:
Tak na szybko to wymień i dokręć tylko nakrętkę pod samym lewarkiem. Jeżeli na krzyżaku nie ma luzów to taki zabieg na jakiś czas powinien poprawić sytuację

Ja raz na jakieś 3-5 miesiące stosuje ten właśnie zabieg + opasanie dwóch cięgien (trudno to nazwać cięgnami-prętów) opaskami elektrycznymi w kilku miejscach w celu zmniejszenia drgań
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 15:49   

Tak na poważnie, to zabrać do tego wypadałoby się od wymiany poduszki gumowej wspornika lewarka - wyrabia się, co powoduje dość duże luzy w jego zamocowaniu, i to pewnie one powodują kolejne na krzyżaku i na tulejce.
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Czw Sie 07, 2008 15:49   

Zawsze gdy pytam mechaników, to uzyskuje odpowiedz "trzeba wymienic caly mechanizm". Sam sobie tego przecież nie zrobie, niestety, bo skąd wezmę kanał :\\
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 16:01   

Vader napisał/a:
Zawsze gdy pytam mechaników, to uzyskuje odpowiedz "trzeba wymienic caly mechanizm". Sam sobie tego przecież nie zrobie, niestety, bo skąd wezmę kanał :\\
Pewnie im się nie chce przy tym robić, a chętnie wzięli by kaskę za samą wymianę, która jest banalna. Opis naprawy luzów jest na stronie klubowej. Żeby to zrobić porządnie (w sensie nie metodą doraźną, która w zasadzie się jednak też sprawdza) trzeba by wymienić nity w mechanizmie krzyżaka na śruby i dostosować do nich otwory w krzyżaku tak żeby nie było luzu, ale swobodny obrót, to samo zrobić przy mocowaniu lewarka (wymienić tulejkę) a do tego wymienić poduszkę wspornika. Podobno najskuteczniejszą metodą jest podmiana samego krzyżaka z innego samochodu (mniejszy, ale o grubszym profilu i oczywiście dający się zastosować) i do tego wymiana poduszki i tulejki pod lewarkiem. Myślę, że każdy szanujący się mechanik jest w stanie to zrobić.
 
 
Tomasz620 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 163
Skąd: Z KOBRY



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 11:49   

Thef ;) DAŁEM RADE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nic juz niebrzęczy :P jest wporządku....
a co zrobiłem taką szybką i prostą metodą..
wymieniłem i dokręciłem tylko nakrętkę pod samym lewarkiem... prawda ze proste ? :D Pozdrawiam.... ;)
 
 
ezy 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 11:12   

Pewnie że proste, tak zazwyczaj większość robi. Problem w tym że po pewnym czasie sama się poluzuje i znów do niej zajrzysz by dokręcić.
...i tak będzie już zawsze :) chyba że wymyślisz coś więcej.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 14:00   

ezy napisał/a:
..i tak będzie już zawsze :) chyba że wymyślisz coś więcej

Dlatego napisałem, że wypada wymienić poduszkę wspornika lewarka, bo to ona po wyrobieniu się wzmacnia drgania.
 
 
shrequ 



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 12, 2009 22:03   

thef napisał/a:

Dlatego napisałem, że wypada wymienić poduszkę wspornika lewarka, bo to ona po wyrobieniu się wzmacnia drgania.


Mam ten sam problem w moim 620 SDI.
A co to jest, thef, ta poduszka wspornika lewarka?
W którym miejscu się znajduje?
Czy to ta, w której porusza się lewarek przechodząc z kabiny pod spód, czy przy tym pałąku od lewarka do silnika?

Pozdrawiam
Shrequ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Hałasujący silnik
luki.f Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Maj 11, 2010 20:56
luki.f
Brak nowych postów [R620] Lewarek zmiany biegów
figaro Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Gru 04, 2010 23:16
martens
Brak nowych postów [R620] Lewarek nie wbija biegów
hunter121 Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Sty 02, 2011 14:36
hunter121
Brak nowych postów [R620] Drży lewarek na luzie
simplusik1 Rover serii 600, Honda Accord 13 Pon Maj 11, 2009 19:52
phoenix123
Brak nowych postów [R620] Luźny lewarek zmiany biegów
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 13 Sob Lis 09, 2013 14:55
thorm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink