Forum Klubu ROVERki.pl :: [r 216 coupe 96r] Napełnianie klimy domowym sposobem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r 216 coupe 96r] Napełnianie klimy domowym sposobem
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sie 16, 2009 10:49   [r 216 coupe 96r] Napełnianie klimy domowym sposobem

Znalazłem na alledrogo czynnik do mojej klimy http://allegro.pl/item711..._gaz_klima.html

Mam pytanie czy w domowym garażu można samemu napełnić klime??

Butla ma jakiś gwint więc gdzieś to sie chyba wkręca???

Ja nie dojrzałem żadnego miejsca w moim układzie gdzie by to można wkręcić ale co ja sie znam....

taka butla starczy na dwa napełnienia, więc rachunek prosty ile można zaoszczędzić to samo tyczy się oleju do sprężarki...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 16, 2009 10:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Sie 16, 2009 11:09   Re: [r 216 coupe 96r] Napełnianie klimy domowym sposobem

Vesper416 napisał/a:
Znalazłem na alledrogo czynnik do mojej klimy http://allegro.pl/item711..._gaz_klima.html

Mam pytanie czy w domowym garażu można samemu napełnić klime??

Butla ma jakiś gwint więc gdzieś to sie chyba wkręca???

Ja nie dojrzałem żadnego miejsca w moim układzie gdzie by to można wkręcić ale co ja sie znam....

taka butla starczy na dwa napełnienia, więc rachunek prosty ile można zaoszczędzić to samo tyczy się oleju do sprężarki...

Prawidlowe napelnianie polega na tym, ze wyciaga sie wszystko z ukladu poprzez wytworzenie prozni a nastepnie laduje sie czynnik z olejem do smarowania ukladu. Moim zdaniem sam nie napelnisz.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sie 16, 2009 11:11   

Tak mi się wydaje że beż jakiegoś spec sprzęta nie da rady....
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 09:16   

gdyby to było takie proste to klimatycy już dawno by splajtowali :)
niestety , do napełnienia poza czynnikiem potrzebna jest pompa próżniowa
poza tym pozostaje jeszcze problem dozowania odpowiedniej ilości czynnika - jak za mało to będzie słabo chłodzić a jak za dużo to przyspieszy zużycie sprężarki

chyba lepiej już dać 150 PLN i mieć gwarancję, że jest ok
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Pon Sie 17, 2009 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 09:37   

Vesper416, Znalazłem coś takiego. Po przeczytaniu wniosek nasuwa się sam. Szkoda zachodu . lepiej tak jak pisze darek_wp, zapłacić 150zł i miec z głowy.
http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/klimatyzacja.html
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 16:58   

Mi nie jest żal tych 150zl. Po prostu zastanawiałem się czy jest taka możliwość....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 21:11   

cóż - gdyby to była np zabawa z lodówką - nie było by problemu - można samemu wpuścić czynnik - kilkadziesiąt gram w jedną czy drugą stronę nie stanowi problemu, nie ma też problemu z olejem - ale niestety układy klimatyzacji samochodowej są dość wrażliwe jeśli chodzi o ilość czynnika, producenci zalecają żeby odchyłka nie przekraczała +/- 5 gram trudno to zrobić bez sprzętu - choć można oczywiście położyć pojemnik na wadze kuchennej i obserwować kiedy ubędzie odpowiednia ilość czynnika z opakowania - ale osobiście nie podjął bym się takiej pracy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 21:26   

u mnie na fabrycznej naklejce jest napisane +/- 25g :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 21:42   

Sposobem domowym ciężko trzeba mieć zawór który trzeba wpiąć w układ ssący i mieć manometr na freon R134a ale teraz są uniwersalne manometry i mieć dwa węże Jeśli w układzie jest trochę freonu to nie trzeba ściągać próżni można dopuścić freon Jeśli freonu niema to trzeba mieć pompę ssącą (tz. Próżniową)która nam wyciągnie powietrze z układu ( nie może być powietrza i wilgoci w układzie temu stosuje się jeszcze przedmuchiwaniem azotem) Jesli mamy Manometr, węże, zawór (sprzęgło), Freon R134a , i pompę Próżniową to można coś zrobić :) ale trzeba i znać ciśnienia na manometrze :)

Jeśli ktoś jest z okolic Ciechanowa to piszcie na PW to może wam pomogę :)
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Sie 17, 2009 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Sie 18, 2009 17:44   

Emo - nigdy nie wiesz ile jest gazu w układzie, jeśli coś jest. Tak więc najpierw trzeba ściągnąć to co jest i dopiero napełniać od nowa właściwą ilością. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Sro Sie 19, 2009 15:15   

R-200 napisał/a:
Emo - nigdy nie wiesz ile jest gazu w układzie, jeśli coś jest. Tak więc najpierw trzeba ściągnąć to co jest i dopiero napełniać od nowa właściwą ilością. :roll:


Kolego nie wiem jak ci to opisać żebyś nie pomyślał ze ja jakiś filozof skończyłem szkole chłodnictwa i znam zasadę działania urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych ale mniejsza o to nieraz się zdarzy ze w niektórych autach są klimy nie fabryczne bo ktoś robił sobie sam bo można to zrobić albo nieraz widać Renaulty Kangoo lub inne auta z chłodnią na pace które maja sprężarki tez napędzane paskiem i np te auta nie maja tabliczki z ilością freonu albo np montujemy komorę chłodniczą która ma agregat na zewnątrz np 20metrow od komory którą ma chłodzić to w takiej sytuacji skąd będę wiedział ile kilogramów wchodzi tam freonu?? kolego zasada działania to nie tylko ilość freonu np jak fabryka robi setki aut z taka sama średnicą rury tym samym parownikiem i skraplaczem to producent już podał nam wagę bo na początku tez chyba inżynierzy nie mieli tabliczek z ilością freonu ile wchodzi freonu w dany samochód ale jeśli w układzie brakuje trochę freonu wystarczy dopuścić freon z danym odpakowaniem bo każde urządzenie ma jakieś odparowanie +/- i kolego zapoznaj się z zasadą działania urządzeń chłodniczych.
Teraz jest dużo serwisów klimatyzacji np mechanicy kupują stacje napełniania np Automatyczną w którą wystarczy wpisać ilość Freonu w Gramach i stacja sama wszystko robi są już stacje w które wystarczy wybrać dany model auta i wciska się start i wszystko automat robi sam pozdrawiam wszystkich gorąco
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Sie 19, 2009 19:58   

Tak jak piszesz. Automat wszystko robi sam w odpowiedniej kolejności tak jak ma być. Nic napewno na "oko". Pozdrawiam. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [r216 coupe 97r] Samodiagnoza Klimy
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Wto Sie 04, 2009 07:53
SeniorA
Brak nowych postów [r220 coupe turbo] filtr do klimy
Gość Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Sro Sie 05, 2009 17:54
dobryziom
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 20:27
Wojtek88
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 21:05
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink