Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich.Mam problem ze wspomaganiem.Otóż w niedziele zaczęło coś głośno chodzić,diagnoza za mało płynu.dolałem(aż za dużo przez co wywaliło od góry przez zbiorniczek:(().Teraz pompa ciągle głośno chodzi i przerywa i zaczęło z niej cieknąc od spodu.Prawdopodobnie będzie do wymiany.Pytanie czy do mojego silnika pasuje pompa od rovera 600-620 bez turbiny czy muszę szukać jakieś specjalnej.Proszę o pomoc.Z góry wielkie dzięki
_________________ Wojtas 77
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 06:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tzn skąd dokładnie wypływa olej? pompa ma dwa otwory, wejście (gumowa gruba rurka) i wyjście (metalowa rurka).
Jeśli doleje się zadużo płynu do zbiorniczka to później podczas pracy gdy płyn się rozgrzeje i zwiększy swą objętość, powstanie zawysokie ciśnienie i coś musi puścić. Może podkładki uszczelniające na metalowym przewodzie?
na pewno nie cieknie ani spod gumowej rury ani spod metalowej kapie mi płyn na pasek,który zaczyna zgrzytać i ponadto rozbryzguje płyn po silniku .Nie potrafię zdefiniować skąd kapie bo jest słaba widoczność ale wejścia przewodów widać i jest tam sucho.Chyba najlepiej to by było zdjąć pompę tylko nie wiem czy dam rade?
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 11:40
Nie wiem naczym by polegała regeneracja takiej pompy i ile to by kosztowało? Narazie wolałbym jednak używkę kupić tymbardziej że do 100zł chodzą, tylko najlepiej poszukaj w ogłoszeniach w miarę młodych rozbitków lub anglików 600setki lub accord które sprzedawcy na części sprzedają. Przynajmniej będziesz miał jakiś pogląd skąd dana pompa pochodzi, jaki ma przebieg. Wiadomo są też ogłoszenia samych pomp, ale wtedy to rosyjska ruletka, to nie problem umyć i pomalować jakąś część aby wyglądała jak nowa a w środku może być ruina.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 18:13
Do silnika serii T idzie pompa podobna do tej z SDi. W silnikach hondy jest całkowicie inna pompa.
Tak wygląda pompa do silnika T16:
jedna jest od 600ti druga od 420
Jeżeli dobrze pamiętam to to jedynie króćce przyłączeniowe są nieco inaczej powyginane ale chyba jest to element demontowalny i można zapodać z starej pompy. Być może lepszym (czyt. tańszym i równie skutecznym) jest wspomniana przez ciebie wymiana uszczelnień w obecnej pompie. w każdym bądź razie gdy ją już wyciągniesz porób zdjęcia i zwymiaruj przyda się w przyszłości innym użytkownikom.
Być może masz zapowietrzony układ wspomagania. spróbuj przy włączonym silniku pokręcić kierownicą od jednego skrajnego położenia do drugiego - 2-3 razy.
Tu masz stronkę na temat wymiany maglownicy i przy okazji jest opisana procedura odpowietrzania
Ja tak mialem kilkadni temu jak opisujesz, kupiłem uzywkę na allegro za 100 zł (od goscia który sprzedawal calego rowerka na czesci, akurat pompe jeszczemial ), pojechałem do warsztatu. Na drugi dzien odebralem, okazało się ze stara pompa była rozszczelniona i podobno tego juz sie nieuszczelnia na nowo, wiec wymiana byla konieczna.
wczoraj kupiłem na Allegro za 100 pompę od ti(czekam na przesyłkę) napisze Wam co i jak.Teraz tylko zastanawiam się czy samemu wymieniać czy dać do warsztatu60-80 zł wymiana
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 17:44
Niech się wypowiedzą ludzie co wymieniali takie pompy w roverach, ja akurat w innym samochodzie. Miałem duże problemy z odpowietrzeniem, wogóle dużo czasu mija zanim pompa zassie płyn a w tym czasie może się uszkodzić! A nawet jak już zassie to płyn i tak jest cały w mikrobąbelkach. Ogólnie wspominam to jako brudna i nie łatwa robota.
Może w warsztatach mają jakieś patenty na to i wymienią na poczekaniu.
pompę zaleje mała ilością oleju do wspomagania i powinna ZASSAĆ:))).NIE WIEM JAKIE JEST TAM DOJŚCIE DO ŚRUB.ZRESZTĄ JAK SIĘ SAMEMU WYMIENI TO JEST TA SATYSFAKCJA I OD RAZU BLIŻSZE ZŻYCIE Z AUTKIEM
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 16:36 ]
Zrobione!!!!!!! Jak ktoś z Was będzie miał podobny problem służę pomocą.
moja tez cieknie, a pasek pieknie to rozbryzguje po okolicy,
wojtas co zrobiles ze swoja stara
jak masz ja wywalic to chetnie ja przygarne za przesylke zaplace,
jestem ciekaw czy da sie ja rozebrac, tak zeby dostac sie do uszczelniacza pod kolem pasowym
moja tez w okolicy 2 tys. rpm sobie "spiewa"
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
ja wymieniałem w swoim sdi i dało się dostać do uszczelniacza pod kołem (pompa po prawej już dokładnie nie pamiętam ale po odkręceniu tych 4 śrubek które widać na zdjęciu trzeba puknąć w ten czpień jakimś punktakiem a dokładnie w tą dziurkę na środku jest po to żeby nie rozklepać tego wałka pompa rozchodzi sie na dwie połowki wyjmujesz ten wałek i masz dostęp do łożyska i uszczelniacza ale to w sdi a czy w Ti jest tak samo to nie mam pojęcia ) ,wymieniłem uszczelniacze i łożysko ale to jej niestety nie pomogło i oddałem do regeneracji (koszt 250 zł całe nowe bebechy), więc nie wiem czy jest sens bawić się w używkę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum