Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 22:39 [R620Si] Swap hamulców z 260 na 282mm, zacisk dwu tłoczkowy
Witam wszystkich zainteresowanych. To mój pierwszy tutek na forum, odrazu z góry przepraszam za malo fotek, ale jak jestem zajety samochodem to nie mam zbytnio czasu o tym myslec.
Zaczynając napisze co jest nam potrzebne do tej operacji, a mianowicie:
1.Tarcza 282mm do Rovera 620Si z automatem lub 623Si
2. Jarzmo do Rovera 620 z automatem lub 623
3. Zacisk od Hondy Legend II 3,2 Coupe
4. Klocki hamulcowe do Rovera 620Si z automatem lub 623Si
5. Płyn hamulcowy
6. Śruby mocujące piasty (są zasadniczo jednorazowe)
7. Zestaw naprawczy do nowego zacisku
Ok zaczynamy wymianę.
Nowy zacisk proponował by zregenerować wymieniając uszczelniacze i użyć pasty do tłoczków, co by się nie zapiekły.
Trzeba zablokować tarcze (najlepiej wsadzić śrubokręt tak żeby oparł się o zacisk) i odkręcić ta wielką śrubę mocującą przegub, oraz poluzować śruby mocujące tarcze do piasty, bo później będzie trochę ciężko.
Zdjąć zawleczkę z końcówki drążka kierowniczego, odkręcić nakrętkę i wybić drążek.
Odkręcić zacisk od zwrotnicy. Może sobie wisieć na przewodzie hamulcowym, ale lepiej go przywiązać.
Odkręcić górny sworzeń, wybić.
Odkręcić dolny sworzeń,wybić i zdjąć zwrotnice, przy czym ostrzegam przed tym ze półośka może wyskoczyć z przegubu wewnętrznego, tak wiec lepiej ja za przegub zewnętrzny przywiązać do amortyzatora
Ja od razu wymieniłem dolne sworznie zwrotnicy oraz łożyska, ale bez wymiany łożyska da się obejść już pewnie większość wie jak to zrobi jak nie to podaje link do opisu
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185020. Teraz możemy odkręcić całkiem tarcze i oddzielić piastę od tarczy, łożysko przechodzi tylko w jednym położeniu.
Teraz możemy wziąć się za składanie, oczywiście w odwrotnej kolejności od rozkładania
Bardzo ważne jest żeby PRZED założeniem tarczy do piasty oczyścić powierzchnie styku tarczy do piasty.
Jakakolwiek nierówność spowoduje krzywe założenie tarczy i co za tym idzie jej bicie odczuwalne przy hamowaniu.
Warto gwinty i elementy pasowane na wcisk zabezpieczyć środkiem przeciwdziałającym zapiekaniu się tego w przyszłości.
W przypadku tarcz 280mm założonych na miejsce 260mm trzeba tez odgiąć stalową osłonę tarczy - tak żeby nie tarła o większą tarcze.
Teraz należny zamontować całość w samochodzie (górny i dolny sworzeń + drążek kierowniczy). Podczas wymiany zacisku ujdzie nam trochę płynu dlatego wspominałem ze będzie nam potrzebny nowy, niektórzy zaciskają elastyczny wężyk szczypcami lub innym ustrojstwem, ale ja tego nie preferuje gdyż niszczymy wężyk, a jego wymiana jest czasem bardzo trudna.
Umieścić nowy zaciska na miejscu, dokręcić śruby mocujące jarzmo zacisku.
Ze starego odkręcić przewód hamulcowy i założyć na nowy. Założyć nowe klocki i dokręcić zacisk.
Reszty nie opisywałem po kolei bo nie ma sensu powtarzać tego co na początku, wystarczy wszystko robić w odwrotnej kolejności.
Kilka zdjęć:
Pozdrawiam olekorson
Ostatnio zmieniony przez olekorson Nie Lip 18, 2010 13:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 22:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:33
Fajne fotki i nowe tarcze też robią wrażenie.
Nawiązując do tematu, wkońcu doszedłem dlaczego w 600setce są takie nietypowe tarcze. Dzięki takim mocowaniom tarcza jest pływająca, czyli może się przesuwać na swoich śrubach dzięki temu będzie zawsze wycentrowana podczas hamowania.
Podczas gdy tradycyjna tarcza jeśli będzie założona troszkę nierówno, np od brudu to będzie bić.
Odświeżam ,też planuje zrobić sobie swap hamulców i w tym przypadku mam okazję kupić dosyć tanio nowe tarcze 282mm od RH600Ti,facet od którego miałbym wziąć tarcze sprzedał Ti anglika po którym zostały mu tarcze,kupione w Anglii,problem w tym że nie wiadomo jakiej marki są te tarcze czy nie jakieś podróby,chociaż wyglądają solidnie,wstępnie ustaliłem z nim że za obie tarcze 90zl + wysyłka do mnie jak myślicie brać i się nie zastanawiać?czy może sobie odpuścić?
Do tych tarcz 282mm już nie tak ekstremalnie jak olekorson chciałbym założyć zaciski jedno tłoczkowe od Hond'y Accord V 2.2 Vtec
Zobaczysz ze różnica jest duża nawet jak tylko zmienisz na większą tarcze, co do zacisków to nawet nie ma potrzeby ich zmiany bo wystarczy ci jarzmo od większej tarczy bo zaciski w roverkach 600 z małą i większą tarcza są identyczne. Ja właśnie zakończyłem sukcesem kolejny projekt wstawiania klimy do mojego roverka, teraz biorę się za wymianę wszystkich tulejek i wahaczy w zawieszeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum