Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
Autor Wiadomość
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 18:46   [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

czesc,

mam spalony wirnik wentylatora. Za pomocą forum zdobyłem taki sam wirnik i chce go wymienić. Ma ktoś pojęcie jak to rozebrać?
próbowałem wybić ośkę przez łożysko ale nie idzie. Chyba frez który jest na ośce nie przechodzi przez łożysko. żeby wybić w drugą stronę trzeba zdjąć z ośki to mocowanie wiatraka. Jak to jest przymocowane? czy ten zacisk jest dokręcony nakrętką, czy może to jest jeden element nakręcony w całości na ośkę? kierunek pracy silnika sugeruje lewy gwint... Wie ktoś jak to zdjąć ?

dzieki z góry
marek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 18:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 18:51   

Marek_75, To czytałes? Może ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42654
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 18:57   

czytałem,
silnik mam już wymontowany. Chodzi o to że próbuję wirnik z silnika wydobyć.
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 19:05   

Marek_75, Może to. Zobacz.
http://www.roverki.pl/ind...cy-w-roverku-75
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 20:40   

te artykuły nie mówią nic i rozbieraniu samego silnika. Ale OK, już wydobyłem wirnik.
Teraz okazało się że ten co zdobyłęm jest ciut mniejszy. Podobno jest też od diesla ale może jakaś inna wersja (dwu albo trzybiegowa mogą się tak różnić ?). czy mimo że jest ciut mniejszy (średnica taka sama) i na ośke pasuje, mogę go założyć do mojego silnika?

na zdjęciu, ten większy wirnik i obudowa są moje stare a ten mniejszy to "nowy"
 
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



  Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 21:03   

Marek_75 jak tego dokonałeś :?: Czy faktycznie można wyjąć wirnik bez jego zniszczenia :?:
Mnie się nie udało. Jak to się robi :?:
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 22:04   

wieslaw_b. najpierw wybiłem ośkę w stronę łożyska do oporu a potem dwoma hakami zahaczyłem wirnik za metalowe elementy. Wtedy za te haki wyszarpnalem wirnik.

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 08:37 ]
teraz przypomnialem sobie ze ten zdobyty silnik (na zdjęciu mniejszy) ma oznaczenie:
772-65430-02

moj oyginalny (na zdjeciu wiekszy) ma:
772-65430-01

wiem ze benzynowe mniejsze silniki maja:
772-65430-03 chyba jeszcze mniejszy.

wiec może ten ..02 jest od diesla bez klimy albo z ręczną klimą...
chyba go założę
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 13:39   

z góry sorry chłopaki za lekką zmianę tematu ale podepnę się pod problem z wentylatorem.
Więc jakieś 2 tyg temu przykręciłem osłonę silnika na blachowkrętach (dlaczego?) i dopiero pare dni temu zobaczyłem ze przez przypadek przewierciłem się do wentylatora i go zablokowałem. Przez ten czas R przejechał ~4000km ale na trasie (nie po mieście). Teraz gdy go odblokowałem coś jest z nim nie tak. Jak włącze klimę to chodzi ale cicho/wolno gdzie wcześniej chodził bardzo szybko. Po drugie na postoju czasami wyda takie "pisknięcie/szurnięcie" i nie wiem co się z nim dzieje... moze jak się włącza :?:
W każdym razie chodzi mi o to czy ten wentylator ma jakiś bezpiecznik? Jak tak to dlaczego go nie przetopiło? Jedynie co się stało to po przyjaździe z trasy na drugi dzień przestał chodzić wentylator nadmuchu ale to siadł przekaźnik pod maską :???:
 
 
 
Rain 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Leszno



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 13:57   

Na pewno jest zabezpieczony bezpiecznikiem, może ktoś wsadził większy niż powinien być dlatego się nie przepalił.
Obawiam się że silnik Twojego wentylatora mógł dostać po dupi... bo próbował pracować a wkręt mu to uniemożliwiał i uzwojenie się przegrzało.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 15:22   

no właśnie... fakt, że 99,9% tej trasy to naprawdę była trasa bez zatrzymywania się i bez jazdy miejskiej. Wskazówka temp. cieczy też się nie podniosła więc on nie miał potrzeby być ciągle w ruchu ale pewnie pare prób zakręcenia zrobiły swoje :/
A jak myślisz - ten przekaźnik ma jakiś związek z tym czy to po prostu zbieg okoliczności ??
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 17:54   

możecie mi pogratulować regeneracji wirnika w silniku. właśnie zrobiłem jazde próbną i jest ok. Założyłem ten mniejszy wirnik ze zdjęcia i wszystko działa.

Dam-Kam, ja miałem podobnie, tylko że wiatrak mi się zatrzymał w czasie pracy jak przygniotłem zderzak słupkiem na parkingu. żaden bezpiecznik nie zadziałał, poprostu sfajczyło się uzwojenie i była kupa smrodu. potem przez jakiś czas jeszcze się kręcił (dość wolno jak u Ciebie i śmierdział). dziś udało mi się wymienić wirnik na ten ciut mniejszy ze zdjęcia i śmiga... zobaczymy jak długo ;)
 
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 20:26   

Marek_75 napisał/a:
możecie mi pogratulować regeneracji wirnika w silniku.


No gratuluje i ciesze się że wirnik który mi już nie był potrzebny przydał się Tobie.
Pozdrawiam
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 21:40   

Marek_75 napisał/a:
dziś udało mi się wymienić wirnik na ten ciut mniejszy ze zdjęcia i śmiga... zobaczymy jak długo
to gratuluje choć dla mnie to nie powód do radości ;)
 
 
 
wieslaw_b. 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 64
Skąd: Sulechów



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 06:54   

Marek_75 dziękuję za wyjaśnienie i gratuluje skutecznej naprawy :ok:
_________________
Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 12:59   

Marek_75 napisał/a:
moj oyginalny (na zdjeciu wiekszy) ma:
772-65430-01
no mój wentylator też jest wyjęty i leży u mnie na stole... i ma ten sam numer co Twój ;) Słuchaj moge wiedzieć skąd i ile kosztowałe Cię przyjemność kupna "nowego" wentylatora ??
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 19:49   

Dam-Kam napisał/a:
skąd i ile kosztowałe Cię przyjemność kupna "nowego" wentylatora


skorzystałem z uprzejmości kolegi Artur, (3 posty wyżej), który podarował mi swój zepsuty silnik z którego wydobyłem wirnik.

dzięki Artur
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 10:23   

Marek_75, a jak rozłączyć wirnik od silnika ?? Bo napisałeś ale nie rozumiem :roll: tą nakrętkę należy odkręcić czy wybić ośkę na której jest nakrętka ?? Byłem dziś w mielcu u kolesia który niby bez problemu przewinąłby mi silnik ale nie daliśmy rady tego rozebrać...

[ Dodano: Sob Wrz 12, 2009 13:38 ]
dobra, poradziłem sobie. Silnik rozebrany ale jest gorzej niż myślałem... cały ten podkład gdzie są szczotki itp jest przypalony i praktycznie złamany na pół, jeden magnes jest odklejony od obudowy i połowa uzwojenia jest czarna. Chyba się szarpnę na sam silnik NEW'ke z UK :roll:

[ Dodano: Sob Wrz 12, 2009 14:04 ]
koledzy mam taki silnik http://cgi.ebay.co.uk/Rov...id=p3286.c0.m14 ale problem w tym, że do mojego idzie 4 kable (bezpośrednio z puszki siemensa) a tutaj 2 i jeszcze przez jakieś "cuś" ;) Z tego co wyczytałem to ma pasować ale mógłby ktoś bardziej zaawansowany z języka angielskiego rzucić na ten tekst i potwierdzić :)
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 15:04   

here were 2 types of motor fitted to the 75 ZT range. The new motor will fits & works perfectly in place of old type which are now obsolete.
istniały 2 rodzaje silników. Ten nowy zastępuje silnik starszego typu który jest już niedostępny.

Older type 3 speed 4 wire: (no resistor at the 2 O'clock position behind fan blades as viewed through front grill)
starszy typ 3 biegowy, 4 przewody. (bez rezystora umieszczonego na godz. 2 patrząc od strony grilla)

Later type 2 speed 2 wire: (resistor fitted behind fan blades silver block with 2 wires)
This type rarely give trouble apart from the resistor itself (see our other listings)
późniejszy tyl 2 biegowy , 2 przewody (z rezystorem na 2 godzinie za łopatami wiatraka z dwoma przewodami). W tym typie padają czesto te rezystory ktore są dostępne na osobnych jego aukcjach.


wnioskuje z tego że ten nowy silnik dwubiegowy może być włożony w miejsce starszego 3 biegowego (jak Twój i mój) ale z tym dodatkowym rezystorem, który prawdopodobnie jest włączany w obwód albo wyłączany - i tak są rozwiązane tu biegi. W twoim i moim starszym silniku do każdego biegu jest osobna kombinacja szczotek i uzwojeń.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 16:19   

to tak zrozumiałem :) ale przeleciałem allegro w poszukiwaniu innych wentylatorów i jest od citroena wentylator za 200zł o podobnych wymiarach (+/- 6mm) więc w poniedziałek spytam się mechanika czy zechce się pobawić z mocowaniami i chyba założę inny.
 
 
 
Marek_75 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 199
Skąd: Tczew

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 11:11   

udoskonalenia w stosunku do fabrycznych rozwiązań: ;)
1. mocowanie wentylatora już wcześniej proponowane na forum
2. łożysko zamiast dziwnej kulki która u mnie się rozsypała:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora z K6V do CDT
Vanderloren Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 10, 2013 12:45
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75]Silnik wentylatora
Spali75 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 04, 2013 10:27
apples
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora
alpacino Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 15, 2017 14:03
sash997
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora.......
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 89 Sro Cze 03, 2015 21:20
scareface
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora od coopera
Marek_75 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Cze 22, 2010 11:42
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink