Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] 1.8 Układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] 1.8 Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pon Sie 21, 2017 17:39   [R75] 1.8 Układ chłodzenia
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam,

Nie mogę ogarnąć kilku tematów (kilku mechaników po kolei również), więc postaram się opisać problem tutaj.

Problem znany wszystkim posiadaczom cudownego silnika 1.8 (bez T), rok 1999 - chłodzenie. Historia:

2014r - walnięty przewód chłodnicy, wywalona uszczelka pod głowicą, planowanie, wymiana uszczelki, sztukowanie przewodów (ciągłe ubytki płynu)
2015r - pęknięty przewód chłodnicy, na szczęście bez konsekwencji, wymiana przewodu (ciągłe ubytki płynu)
2016r - pęknięta chłodnica, wymiana chłodnicy (ciągłe ubytki płynu).

Zrobiony test na obecność spalin w płynie - negatywny.

Rover ciągle mi gdzieś gubi wodę, dolewam jak głupi i jeżdżę od mechanika do mechanika i ciągle to samo "coś się sączyło ale już jest OK" - co się sączyło i gdzie (i czy ogólnie cokolwiek zrobili) nie jestem w stanie stwierdzić, fakt jest taki, ze woda ciągle jest gubiona a ja organoleptycznie nie jestem w stanie zlokalizować wycieku (ogólnie jeżeli o mechanikę chodzi to moja wiedza kończy się na tym gdzie się dolewa płyn chłodniczy, olej i płyn do spryskiwaczy)...

Po wymianie chłodnicy przejechałem jakieś 300km autostradą i po dojechaniu na miejsce płyn był w normie, pokręciłem się kilka dni po okolicy (może z 50-60km) i zniknął mi tak 1 litr...

Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:
1) termostat (nie mogę wykonać odczytu temperatury z testu zegarów, po przejściu na pozycję 7 lub 8 test znika i pojawia się normalny licznik kilometrów)

2) zbiornik / korek zbiorniczka wyrównawczego - mam założony szary korek 100, oprócz tego kupiłem drugi zbiorniczek z korkiem 140. Z tego co doczytałem na forum, była akcja serwisowa i wymieniano korki 100 na 140 od roczników 2000 (mój jest 1999) - czy mogę ten korek wymienić? Kolejna rzecz - sam zbiornik ma w okolicy korka 2 przewody, jeden to przelew podłączony przez trójnik w okolice silnika, drugi to kawałek rurki do niczego nie podłączonej. Zbiornik który kupiłem ma tylko 1 miejsce na podłączenie przelewu bez tej dodatkowej rurki (podobno pochodzi z modelu o tym samym silniku). Czy bezpiecznie jest eksperymentować z tymi korkami/zbiorniczkami? Jak to jest w roczniku 1999?

3) pęknięty blok silnika - jakie by wtedy były objawy?

Chciałbym jakoś pomóc kolejnemu mechanikowi do którego się udam, bo widzę że ten mój Rover to straszne wyzwanie dla nich...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 21, 2017 17:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 22, 2017 07:22   

1) Najpierw musisz wejść w menu 19 i 'zdjąć blokadę' (wcisnąć cycka przy L_OFF).

3) Przy pękniętym bloku to raczej nie pojedziesz ;) Prędzej pęknięta głowica ale to raczej by się płyn mieszał ze spalinami.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sie 22, 2017 11:52   

Żeby było dobrze to korek ma być koloru czarnego (szary był wymieniany akcją serwisową), sprawdź uszczelkę kolektora ssącego, ja mam trafioną delikatnie w Freelanderze i ubytki mam jak u ciebie. Jak przyjeżdżam po np 100km to odpuszczam ciśnienie z wyrównawczego i mi płynu wtedy nie ubywa a jak nie odpuszczę to zaraz ubywa. No i koniecznie wywal zaworek z kolektora ssącego bo on głównie robi niepotrzebne ciśnienie w układzie przez co uszczelką kolektora ssącego bierze płyn do pierwszego cylindra
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Sie 22, 2017 17:02   

Oo, dziękuje za cenne uwagi - przekażę mechanikowi. Po odblokowaniu tego menu, w pozycji 7.0 temperatura z włączoną klimą w trasie utrzymywała się w granicach 91st podczas jazdy, na światłach dochodziła do 94, bez klimy 96-97 - nie zauważyłem aby wentylator się wtedy załączył. Przy jakiej temperaturze powinien się włączyć? Wiatrak mam wymieniany zgodnie z opisem z forum z bodaj Freelandera + rezystor mocy.

EDIT: ale jak usunąć zawór? Zaślepić, wyciąć czy co? :)

O ten korek tak dopytuję na każdym kroku, ponieważ nawet na znanym portalu aukcyjnym są w sprzedaży korki 140 z dopiskiem "jeżeli miałeś w oryginale korek 100 to nie stosuj 140". I co z tą różnicą w budowie zbiorniczków? Bo w tych zbiorniczkach gdzie już stosowano korki 140, nie ma tego dodatkowego przewodu do niczego nie podłączonego (chyba na nadmiar pary?), a w moim zbiorniczku jest. Nie chciałbym narobić większego bałaganu niż już jest :)
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 23, 2017 06:48   

Wentylator w 1.8 startuje przy 105 stopniach.
Zaworek w kolektorze to kulka średnicy może 3mm w kanale wodnym. Trzeba zdemontować kolektor dolotowy i tą kulkę zwyczajnie usunąć.
Ja bym zmienił zbiorniczek z korkiem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sie 23, 2017 10:44   

dzelo23 napisał/a:
Ja bym zmienił zbiorniczek z korkiem
Ja tez bym tak zrobil choc na zlocie bylo kilka aut z czarnym korkiem i zbiornikiem z tym bocznym wezykiem
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Sie 23, 2017 10:52   

Zbiorniczki różnią się tym że w czarnym gdy wyrzuca płyn to ucieka on rurką plastikową. Natomiast w jasnym zbiorniczku płyn wylewa się na zbiorniczek pod korkiem.
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 23, 2017 18:20   

To jeżeli jedyna różnica to miejsca przelewania się płynu, to chyba zostanę przy tym z wężykiem. Dzisiaj podczas jazdy silnik miał 96-97st (tak, z tego wszystkiego cały czas jeżdżę z wyświetloną temperatura silnika :D ) i chyba w pewnym momencie wewnątrz czułem przez chwilę zapach nagrzanego płynu (albo już mam jakieś omamy)...

Dołączam jeszcze zdjęcie z chusteczki po wytarciu bagnetu oleju - to tak powinno być, czy to jest ta słynna "kawa z mlekiem" (kawy nie pijam :D )
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 23, 2017 21:07   

https://images67.fotosik.pl/334/2c79bdaeabf5d126gen.jpg
Tak wygląda "kawa" https://images69.fotosik.pl/425/8d65a0f2d92264a4bo.jpg?t=1503518429 a tak pod pokrywą zaworów.
Jak możesz to zrób zdjęcie bagnetu bez wycierania, przy hgf'ie nad podziałką widać taką "kawę" ale noże też być widoczna przy jezdzeniu na krótkich odcinkach.
Co do temperatury to jest ok, ja mając termostat prt mam bardzo podobnie a obserwacje prowadzę od bardzo dawna.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 23, 2017 21:51   

Sam korek oleju jest czysty, i w moim silniku jak odkręcę korek to nie widzę tafli oleju tylko taką pochylnie więc ciężko stwierdzić. Zdjęcie bagnetu jutro zrobię.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 23, 2017 22:17   

Ta "pochylnia" to uszczelka pokrywy zaworów. http://sklep.landroverowy...d_at=1440458029
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 23, 2017 22:42   

OK, w poniedziałek mam wizytę u mechanika. Jeszcze wracając do tematu tego zaworka w kolektorze - w takim razie po co on tam fabrycznie jest? I chciałbym się upewnić, żeby niczego głupiego mechanikowi nie zlecić - znalazłem zdjęcie tego zaworu:

https://omoto.pl/rover-75-18-16v-czujnik-cisnienia-kolektor-zawor-1492343455818.html

Rozumiem, że z tej części trzeba się pozbyć tej wyżej wspomnianej kulki metalowej i całość zostawić tak jak jest?
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 24, 2017 08:12   

Nie, to co wkleiłeś to jest zawór par paliwa. Zaworek jest w kolektorze ssącym, http://jserv.pl/dtb/zdjecia/80db2114.jpg w małym oczku zielonej uszczelki na maxa po lewej srtonie. Trzeba to rozgiąć i wydłubać kulkę.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 24, 2017 10:33   

dzelo23 napisał/a:
Trzeba to rozgiąć i wydłubać kulkę.
wystarczy jakimś szpikulcem puknąć młotkiem i sama wyskoczy. I dobrze jest zmienić przy okazji tą uszczelkę na victor reinz a potem odkręcić kolektor tak jak Landrover w biuletynie technicznym podał, nie dawno na forum o tym pisałem, poszukaj bo ja na telu to słabo mogę.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 24, 2017 14:34   

Wszystkie uszczelki będę chciał wymienić, które mają kontakt z płynem (no, oprócz tej pod głowicą :)) . Czy w ten nowej uszczelce victor reinz też będzie ta kulka?

EDIT: w hurtownaich widzę nie ma tej marki, są zwykłe uszczelki i jakaś metalowa uszczelka AJUSA – AJU13120100

[ Dodano: Czw Sie 24, 2017 15:34 ]
Zdjęcia:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 24, 2017 14:37   

Broń boże metalową, na allegro są te uszczelki albo w landroverowy.pl. Kulka nie jest w uszczelce tylko w kolektorze w miejscu które otacza mały pierścień uszczelki
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Sie 25, 2017 00:23   

OK, dziękuję - a czy po tych moich zdjęciach coś wskazuje na walnięta uszczelkę pod głowicą?

EDIT: Do mojego silnika na tym sklepie jest tylko uszczelka firmy BEARMACH, Victor Reinz jest do 2.0 Diesel

Nie mogę nigdzie znaleźć tego postu z biuletynem technicznym... :(
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 25, 2017 04:31   

Jak dla mnie to na fotach nic złego nic widac.

[ Dodano: Pią Sie 25, 2017 05:31 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=105255
Chyba o to chodzi ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 25, 2017 11:01   

dzelo23, tak o to mi chodziło
Uszczelka https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3116132232160-71_34841_00-O14631-uszczelka-kolektora-ssacego.html
https://www.czesciauto24.pl/reinz/983773
http://www.iparts.pl/czes...4100-29099.html

[ Dodano: Pią Sie 25, 2017 12:01 ]
W sumie warto jeszcze zastanowić się nad zmianą termostatu na PRT (na wężach).
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
belialek 



Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 72
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Sie 25, 2017 13:53   

Ta uszczelka to na pewno do 75? We wszystkich sklepach jest opisana jako ROVER 25, 45, 100, 200, 400, CABRIOLET, COUPE, STREETWISE 1.4/1.6/1.8 08.91-05.05 - nigdzie nie widzę 75
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
sysekp Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lip 17, 2009 17:26
Gość
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Lut 04, 2012 14:23
markozalko
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 14, 2020 18:10
Ozi546
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia
mattlon Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 13, 2010 21:31
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia po naprawie HGF
Orint Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Maj 24, 2011 12:47
Orint



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink