Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] wyplul nowy plyn chlodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i] wyplul nowy plyn chlodniczy
Autor Wiadomość
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:30   [R214i] wyplul nowy plyn chlodniczy

witam,
spotkalo mnie cos nie codziennego... wczoraj wymienilem plyn chlodniczy wedlug Technicznego FAQ... wszystko ladnie pieknie poza jednym ale... weszlo mi go troche ponad 2litry a producent podaje ze powinno wejsc prawie 5l a na forum widzialem ze innym wchodzilo lekko 4,5l...
wczoraj go zalalem (jak pisalem wczesniej weszlo 2l) odpalilem zassal i wlalem jeszcze z 0,5l... zrobilem dystans 20km wrocilem wieczorem i zaczal dziwnie chodzic brakowalo mu mocy i silnik nie rowno chodzil... rano poszedlem i okazalo sie ze zbiorniczek z ciecza chlodzaca jest pusty... a jak wczoraj sprawdzalem bylo prawie MAX... nic zalalem go znowu prawie pod MAX zrobilem dystans 30km i silnik zaczal wariowac... na luzie obroty same narastaly do 2tys i spadaly i tak w kolko... wrocilem do domu silnik poprostu goracy... ze zbiorniczka kipialo wszelkimi dostepnymi przewodami... temperatura na wkazniku byla w polowie skali... troche odsapna odkrecilem korek i ponad litr mi przez niego cofnal... wyleciala ciecz konsystencja zblizona do mleka... odpalilem znowu zassal prawie wszystko... zostalo troche na dnie troche pochodzil zgasilem i znowy cofnal prawie pod korek... wiec teraz pytam sie o co chodzi??

prosze bez jakis zbednych uwag... powtorze ze zrobilem wszystko ladnie krok po kroku tak jak w technicznym FAQ...

w zbiornik w ktory mialo wejsc 4,5l u mnie weszlo niecale 2,5 z czego litr wyplul i teraz jest dobre 3cm powyzej max...

odpowiadajac na pierwszego posta ktory moze sie pojawic jako nastepny to odpowiecznilem uklad odkrecajac to srobke ktora jest pod kopulka do momentu az nie zaczelo "sikac" plynem i pokretlo bylo na max grzania...

i co Wy na to drodzy forumowicze??

ale sie rozpisalem :razz: ale mam nadzieje ze ladnie i przejrzyscie
Ostatnio zmieniony przez thef Czw Wrz 10, 2009 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:37   

Mój drogi bardzo przykro mi ale na 100% masz HGF!!!
Uszczelka pod głowicą do wymiany!!!!! Ukłąd do czyszczenia, planowanie głowicy i masa innych rzeczy do zrobienia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:39   

Jak ma wejść 4,5, to ma wejść 4,5l. Jak będziesz miał zimny silnik to dolej płynu do max, odpal na 30 sekund, znowu dolej do pełna i tak aż będziesz miał całkiem na max, wtedy dopiero odpowietrzaj odpowietrznikiem. Silnik masz prawdopodobnie przegrzany.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:42   

Nie ma co dolewać już bo jak sam napisał
Cytat:
temperatura na wkazniku byla w polowie skali... troche odsapna odkrecilem korek i ponad litr mi przez niego cofnal... wyleciala ciecz konsystencja zblizona do mleka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:43   

Niech doleje, może do mechanika dojedzie.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:47   

No a może doprawi silnik na amen! Skoro teraz po 20km już silnik świra dostaje to nie powinien go w ogóle odpalać! Tylko laweta i mechanik ewentualnie linka. W tej chwili każda minuta pracującego silnika idzie na niekorzyść..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Emems 




Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 42
Skąd: Nysa



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:57   

Kolego Vesper416 nie spiesz się z opinią, że to może być HGF. Skoro weszło mu tylko 2,5 l płynu to może oznaczać, że przy spuszczaniu poprzedniego płynu z układu mógł on w całości nie spłynąć. Przy zimnym silniku termostat jest zamknięty, a w bloku silnika mogło zostać te 1,5 l...
_________________
Posiadacz Rover'a od 19.06.2009 r.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:06   

to co sugerujesz że w silniku tkwiła cały czas mieszanka po hgf wymieszanego płynu i oleju a samochód teraz non stop sie przegrzewa????
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Emems 




Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 42
Skąd: Nysa



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:12   

Mi faktycznie poszła uszczelka pod głowicą, opisałem tutaj wszystko >> TUTAJ <<

Gdy poszła mi uszczelka pod głowicą, na bagnecie od poziomu oleju zamiast poziomu 3 cm było z 12 cm, a zbiorniczek był puściutki. Bardzo ciężko jest odpalić takie auto nie mówiąc już o jeździe...

Dlatego wątpię, że może to być HGF...
_________________
Posiadacz Rover'a od 19.06.2009 r.
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:14   

nie straszcie mnie mechanikiem...
szykuje mi sie teraz daleki wypad i moj R musi przejsc probe...
wczesniej plukalem uklad i jak spuszczalem wczesniejsza "ciecz" rowniez byla o konsystencji mleka... przeplukalem a wlasciwie lalem tak dlugo az nie leciala w miare czysta woda... wowczas zalozylem waz od chlodnicy i wlalem plyn ktory teraz zrobil sie troche mlekowaty z jakimis oczkami "jak w rosole" czyli dostaje sie do niego olej...

auto kupilem niedawno i poprzedni wlasciciel mowil ze wymienial chodnice bo w starej zrobila sie dziura... moze to jej wina...

w kazdym badz razie jak wykipialo co mialo wykipeic to silnik wrocil do normy i zaczal normalnie ladnie pracowac a i obrotka trzymala sie na poziomie 800 temperatura lekko powyzej minumum...

tak na marginesie co to jest to HGF??
z olejem nie mam problemu wymienilem jakis czas temu na nowy i nie zauwazylem aby go bral... tyle ile wlalem tyle jest... na bagnecie polowa skali...
co do odpalania to zero problemu... odpala na dotyk... bez zbednego krecenia...

czyli moze byc do wymiany uszczelka pod glowica??
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:20   

dziadekc1, Tu masz odpowiedź:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#34
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:20   

dziadekc1 napisał/a:
tak na marginesie co to jest to HGF??
przeczytaj TO
 
 
 
Emems 




Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 42
Skąd: Nysa



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:23   

Pojeździj troszkę to się przekonasz. Mi zanim szlag trafił uszczelkę od przegrzania silnika minęło około miesiąc.

Sprawdzaj czy nie masz rosy u góry bagnetu, czy nie kopci takim białym dymkiem.

PS. Przeczytaj mój post, może Ci się przydać bo miałem podobnie jak Ty...

TUTAJ
_________________
Posiadacz Rover'a od 19.06.2009 r.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:24   

HGF to awaria uszczelki pod głowicą najczęściej po przez przegrzanie silnika!
Objawia sie to:
znikającym plynem
oczkach oleju w plynie
plyn zamienia sie własnie w takie mleko
poziom oleju się podwysza
silnik sie przegrzewa....

Ogólnie dopóki tego nie naprawisz to nie myśl o dłuższych podróżach! No chyba że liczysz się z wymianą silnika.

I wątpie że wadliwa chłodnica była problemem...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:25   

dzieki za szybka podwojna dpowiedz...
ale powiedzcie mi bardziej co mam zrobic??
bez mechanika sie nie obejdzie??
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:26   

Cytat:
bez mechanika sie nie obejdzie??
wszystko zalezy od Twoich umiejetnosci
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:29   

Spuscic płyn, spuścić olej, rozkręcic silnik wymienic uszczelke i inne uszczelniacze, splanować głowice i czoło bloku potem juz tylko poskladac wsszystko do kupy i zalac plynami i jezdzic ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:33   

dziadekc1, To czytałes?
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=380097
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Emems 




Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 42
Skąd: Nysa



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:34   

Nic nie rób nagle, bo co nagle to po... wiesz sam :)

Ja na Twoim miejscu najpierw upewnił się na 100%, że uszczelka jest walnięta, i później dopiero ewentualnie przymierzłbym się do wymiany uszczelki.

Jeśli to zrobisz u mechanika to skasuje Cię 1150 zł (tyle zapłaciłem dwa tygodnie temu), a jeśli sam się tego podejmiesz to 600 zł masz w kieszeni ;)

Ale na razie zbadaj, przetestuj, analizuj, a dopiero później działaj - o ile będzie taka potrzeba :))
_________________
Posiadacz Rover'a od 19.06.2009 r.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 21:42   

Emems,
Mozesz opisac co dokladnie wymieniał mechanik i za ile? Będe wdzięczny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ rover 200] plyn chlodniczy
hertz25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Lut 15, 2012 21:02
leszczu
Brak nowych postów [R200 98] Swiece i Plyn Chlodniczy
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lut 29, 2008 14:17
bula21
Brak nowych postów [Rover 200] ubywajacy plyn chlodniczy
dk2b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 69 Wto Mar 26, 2013 13:10
rav07
Brak nowych postów [R200 1,4 8V] Ucieka mi plyn chlodniczy
Papaa2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Lis 30, 2009 21:36
nocny_marek
Brak nowych postów [R2014i] Znikajacy plyn chlodniczy ze zbiorniczka
greenl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lut 15, 2016 19:48
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink