Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 12:05 [R200 1.4 '98] Pierwsze problemy i pytania
Witam! Chciałbym się najpierw przywitać jako nowy użytkownik forum Po około 1,5 miesiąca z moim ROVERkiem i przeglądnięciu całego forum udało mi się rozwiązać wiele mniejszych lub większych usterek (bez tych porad pewnie bym sobie nie poradził). Jednak mam 3 sprawy których nie znalazłem na tym forum a możliwe że ktoś jest w stanie pomóc:
1. Układ kierowniczy - podczas hamowania mój rover dziwnie się "trzęsie" tak jakby delikatnie włączał się ABS i to bez względu z jakiej szybkości wciskam pedał hamulca zawsze występuje to trzęsienie (kierownica też lekko porusza się lewo/prawo). Ktoś może wiedzieć o co chodzi? Czy możliwe jest to że klocki mogą byc wyjechane (a raczej są ) już i to dlatego tak się dzieje ?
2. Podczas uruchamiania silnika słyszę taki mechaniczny warkot (naszczęscie odpala za każdym razem) i właśnie nie wiem czy tak kręci rozrusznik czy jakaś tulejka może być do wymiany bo troszkę ten dzwiek jest dla mnie za głośny.
3. Czy da się coś poradzić na skrzynię biegów bo w szczególości bieg wsteczny czesto mi wyskakuje i trzeba sie czasem troche nameczyc żeby załapał?
Info na temat mojego auta:
Rocznik 1998
Silnik 1.4 75 KM
Przebieg: 145 tys. km
wersja z ABS i KLIMĄ
Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 12:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. na 99% do wymiany tarcze i klocki hamulcowe
2. Tuleje w rozruszniku mogą być wytarte albo jak długo stał zatarte
3.jak kolega pisze koniecznie zmiana oleju a potem się zobaczy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Okej. Chyba jedynym sposobem żeby to sprawdzić będzie posiąganie felg i sprawdzenie. Jakie firmy polecane co do klocków i tarcz? Oczywiście rozsądne cenowo
sknerko napisał/a:
2. Tuleje w rozruszniku mogą być wytarte albo jak długo stał zatarte
Czy jest szansa wymieniania takich tulei ? Ewentualnie gdzie je moża kupić?
sknerko napisał/a:
3.jak kolega pisze koniecznie zmiana oleju a potem się zobaczy
Olej wymienie za tydzień. Tylko właśnie nie wiem ile go litrów kupić?
to jest ABS!
Klocki mozesz wymienic to nie zaszkodzi, ja mam wymienione i klocki i tarcze, a swiruje nadal, wiec mam cos walniete z ABSem bo zdarza sie, ze zalacza sie nawet przy zwalnianiu,
a co do biegu wstecznego, to mysle, ze jest to normalne w tych modelach - mi tez nie zawsze wskakuje
Toście mnie pocieszyli? Nie da się podrasować tej skrzyni biegów... bo wkurza mnie to jak jade sobie do tylu i naraz mi wykakuje bieg i slychac tylko "kszszszsz". Co to tego trzesienia to zapomnialem dodac ze podczas rozpedzania tez lekko trzepie autkiem ale to tylko na pewnym poziomie obrotów. Przepustnica i krokowiec przeczyszczony zgodnie z instrukcja. Zabiore sie za tego ABS - mam sprawdzic pierscienie, czujniki i cos jeszcze ?
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 18:38
zbrojsson napisał/a:
bieg wsteczny czesto mi wyskakuje
tez mialem z tym problem ale nauczylem sie przed wbiciem wstecznego podwojnie wysprzeglac i teraz zero problemow z wbiciem jak i wypadaniem wstecznego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum