Witam!
Właśnie wróciłem ze sklepu Mtuning (http://www.mtuning.pl/) i mam lekkiego zonka
1) Zapytałem o kolektor wydechowy 4-2-1. Mają, firmy ProSport, opis: "
Kolektor wydechowy firmy PRO-RACING
Wykonany w 100% ze szlachetnej stali kwasoodpornej.
Gwarantowany wzrost mocy do 10%
Jest bardzo starannie wykonany."
I w promocji za 300zł, prawie kupiłem ale koleś mi mówi tak: sam kolektor bez sportowego katalizatora może nie dać żadnego wzrostu mocy, ponieważ spaliny muszą być rozprężone za kolektorem. Sportowy katalizator do tego to 200zł. Więc razem 500, co chyba jest cena ok prawda?
2) Zaproponowali mi odrazu dolot (dedykowany za 170zł) alleee ja mam LPG...Koleś mówi, że gazownicy nei raz kit wciskają, że nei da się stożka założyć, a to guzik prawda, trzeba to tylko dobrze ustawic. Prawda to?
3) zaproponował mi 2 razy grubsze przewody zapłonowe, na moje to chyba ważny element za 170zł, ok cena?
I na koniec, pytam o realny wzrost mocy. Powiedziano mi, że w CRX z takim silnikiem po dołożeniu kolektora wydechowego i kata, dolotu, kabli i regulatora ciśnienia paliwa z listwą moc wzrosła o 19KM, to możliwe?
Jak myślicie, opłaca się zrobić ten dolot, wydech i kable?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 16:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Marek, za ta kase co Ci zaproponowali za kolektor to ciezko byloby dostac sama kwasowke 300 za kolektor to pachnie mi chinszczyzna, ktos pisal w innym watku, ze jedno giecie kwasowki stoi chyba 80zl. Ale moge sie mylic, nie powiem na 100%. Katalizator jeszcze bardziej mnie zastanawia, tu cat sportowy kosztuje 200-250E wiec skad taka roznica?
Grubsze kable tez jakas sciema, oryginalne NGK beda najlepsze. Czyzby wydalo im sie ze znalezli przyslowiowa "krowke" i beda doic
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
nie mam ochoty dać się nabić w butelke dlatego pytam Herc w 620Si ma od nich dedykowany dolot i w połączeniu z przelotywm wydechem i remapem kompa na hamowni wyjszło 158KM....
Pokazywał mi jeszcze rozpórki, ceny 95-150zł i wyglądały całkiem solidnie i ok...
jeśli możesz rzuć okiem na ich oferte, bo nie da sie wkleić linka do konkretnych rzeczy, bo cały czas adres to mtuning.pl
Kolektor wydechowy o numerze KW11 do d serii
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No ze zdjecia to nic nie moge powiedziec, ale skoro ktos jezdzi na kolektorze od tej firmy to moze i nie najgorsze sa. Czytales na necie o ich produktach?
A czy 600 byla hamowana przed zeby bylo wiadomo ile to dalo?
O hamowniach juz slyszales, niektore daja tyle ile chcesz Musialbys sprobowac zeby ocenic.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
popytam jeszcze na forum hondy, w sumie do dedykowane kity do hond więc może ktoś wie....
Ciekawi mnie logika... czy faktycznie kat musi być, żeby to chulało jak trzeba? o grubszych przewodach słyszałem i podobno to ma jakies uzasadnienie.... cholera zgłupiałem... z rozpurką wyszło by mnie to ok. 900zł i nawet przyrost 10 czy 12 KM były satysfakcjonujący.... kiedyś kiedyś rozmawiałem z hondziarzami i ten konkrenty silnik prawie zawsze ma jakiś gift na + i przy zrobieniu dolotu, kolektorze 4-2-1 i dobrym wydechu 140KM pęka spokojnie.... ciekawe ile w tym prawdy
EDIT:
odpowiedz z forum CRX:
"wszystko dobrze ci powiedzieli i nawet duzo ciekawych rzeczy dorzucili cobys wyskoczyl z porftela:-))
kolektor kup
sportowy kat- tez jezeli chcesz miec katalizator, a jezeli bez neigo podbija ci przeglad to olej
dolot jak ze stozkiem mozesz brac, (gazownik powinien poradzic sobie jak masz mieszalnik, jak sekwencja to problem z glowy)
kable mozesz olac chybaze masz problemy ze swoimi
takze ja bym bral dolot kolektor "
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
jeszcze za wcześnie za młody i za głupi jestem na taką moc
jutro może pierwsze zakupy, zaczne od kabli bo moje ją juz kaput i może kolektor lub dolot, potem sie okaże. Aha, części są podobno ściągane tylko z USA, jeśli to znaczenie...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety.
Zrobi swapa na 2.0T wpakuje kupe kasy, a później pójdzie pod młotek jak dwie 2setki po swapie z forum
Znaczenie ma gdzie są produkowane, a nie skąd ściągane. Popytaj na forum hondy lub JDM pewnie często chłopaki ściągają stuff z Japonii więc za cena niewiele wyższą od jakiegoś "tjuningowego" sprzętu niewiadomego pochodzenia można mieć naprawdę wysokiej klasy części prosto z kraju kwitnącej wiśni.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Czw Wrz 17, 2009 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Jesli juz zdecydujesz sie na zakupy, to pomysl moze lepiej o konkretniejszym dolocie w puszce. Napewno wiecej zyskasz niz na zwyklym stozku. Przynajmniej klopot z odizolowaniem go bedziesz mial z glowy.
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
desperado67 napisał/a:
Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety.
Zrobi swapa na 2.0T wpakuje kupe kasy, a później pójdzie pod młotek jak dwie 2setki po swapie z forum
MI chodzi o oryginalny silnik z rover 220 coupe turbo z turbiną GARET T28.Gdybyś był ciekawy to ta produkcja jest angielsko - japońska. Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Do innych japończyków konieczna przeróbka mocowania silnika więc kolejny ból głowy i wydatek.Plus do tego pare innych rzeczy i wyjdzie ci dwa razy tyle.
Silnik od 220 coupe turbo kosztuje w UK od 75 do 200 funciaków czyli max. 1000zł.
Ciekaw jestem gdzie kupisz taniej jakiego kolwiek japończyka?
Ps.Nie wiem skąd ci się wzięło dwie setki silników czy 220 coupet.Ja wiem tylko i jednym.
Czytaj dokładnie zanim coś napiszesz.
desperado67 napisał/a:
Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety.
Zrobi swapa na 2.0T wpakuje kupe kasy, a później pójdzie pod młotek jak dwie 2setki po swapie z forum
MI chodzi o oryginalny silnik z rover 220 coupe turbo z turbiną GARET T28.Gdybyś był ciekawy to ta produkcja jest angielsko - japońska. Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Do innych japończyków konieczna przeróbka mocowania silnika więc kolejny ból głowy i wydatek.Plus do tego pare innych rzeczy i wyjdzie ci dwa razy tyle.
Silnik od 220 coupe turbo kosztuje w UK od 75 do 200 funciaków czyli max. 1000zł.
Ciekaw jestem gdzie kupisz taniej jakiego kolwiek japończyka?
Ps.Nie wiem skąd ci się wzięło dwie setki silników czy 220 coupet.Ja wiem tylko i jednym.
Czytaj dokładnie zanim coś napiszesz.
kolego czytaj powoli Pływak napisal ze "dwie 2setki" chodziło o dwa rovery R214 w ktorych zrobiono swap na 2.0T z Tomcata. Druga sprawa to nie wiem skad masz info ze Tomcat mial turbone T28? od zawsze jest tam T25... T28 w seryjnym samochodzie to s14
Napisałem że silnik jest oryginalny z turbiną GARRET T28 co nie znaczy że ta turbina była do niego seryjnie montowana. Celowo ją zaznaczyłem, aby było wiadomo o co chodzi.
Jeśli chodzi o T28 jest montowana nie tylko w roverkach.To specs turbo charger.
http://cheapturbo.stores.yahoo.net/garrettt28.html
[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 23:14 ]
Dla wiadomości posiadam TOMCATA 220 coupe TURBO po modyfikacji 260 BHP.I mam właśnie taką turbinkę.
Modyfikacje robił mi profesjonalny garaż.Robili kapitalke silnika,zmienili bebechy na solidniejsze typu specs.
To lista co zmienio w moim tomcacie.
Asthetic Modifications:
* Full Custom Re-spray
* 17" Ace Split 5 Alloys
* Rear roof spoiler (Jap Spec)
* Extended Bonnet (light brows)
* Vented Bonnet
* Full Custom Stainless Exhaust System
* Full Leather Interior
* Plasma Blue instrument Panel
* Snap-Off Steering Wheel
* Mounty Sports Steering Wheel
* Mark 3 Dash conversion
* Battery, Voltage, Boost and Oil Pressure Gauges
* Viper VX771 Remote Start Alarm System, with built in turbo timer and remote centeral locking
* Xeon Street Legal headlights
Engine Modifications:
* 216 -> 2ltr Turbo (T Series- ones without the head gasket issues!!!)
* Motobuild Racing ECU with Stage 3 Superchip, with boost limiter removed
* KnN Induction Kit
* Forged Twin Piston Dump Valve (Very loud)
* Polished Steel Spark Plug Cover
* Iridium Plugs
* All New disks and pads on all 4 corners.
* 2 New Front Tyres with lots of tread/ 2 Back tyres with 2mm tread.
Engine re-built
* New Pistons, Rings,
* New Crank and Bearings
* New Cams
* New Tappits
* New Oil Seals.
* New Reconditioned Gearbox
* New Drive Shafts
* New Oil pump
* New Cambelt and Tensioner
* New Stainless Headgasket
* Recent Oil Change and Service also
ale z tych modyfikacji silnikowych to oprocz generalki silnika ( oczywiscie bardzo waznej) to nic specjalnie nie ma... wiec skad te 260km? aha i ile Nm ? prosba o wykres...
* 216 -> 2ltr Turbo (T Series- ones without the head gasket issues!!!)
* Motobuild Racing ECU with Stage 3 Superchip, with boost limiter removed
* KnN Induction Kit
samym programem to duzo nie zdzialasz przerobilem temat od A do Z
od nowych gratow moc tez sie nie zwiekszy...
kit k&N starczyl mi do 215km pozniej musialem przebudowac caly układ...
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 09:36 ]
desperado67 napisał/a:
Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
wiec po co robiles generalke silnika?
PS jeszcze jedno czemu w opisie brak informacji o zmianie sprezarki?
Lista dotyczy tego co zrobiono ostatnim razem w moim TOMCACIE.Samochód kupiłem ze stajni racingowej, która to robiła całą modyfikację silnika.
Ma zmienionych wiele rzeczy jak nierdzewny sportowy wydech,głowicę,sprężarkę na T28, sprzęgło,filter powietrza,boost itp itd.Samochód ten całe swoje życie spędził na torze.Właśnie go dałem na MOT (przegląd techn.) i ciekaw jestem czy przejdzie i zostanie dopuszczony do ruchu drogowego.Jak znajdę adres netowy strony tej stajni to go wrzucę tam było jak pamiętam prawie wszystko o jego modyfikacji i fotki(zresztą nie tylko tego samochodu)
Foty chciałem wrzucić ale to forum zmieniło się od czasu kiedy na nim gościłem wcześniej iwstawianie fotek się zmieniło(na gorsze) a ja mam gdzieś tracić czas na czytanie jakichś porypanych instrukcji, kliknij tu kliknij tam,mam ważniejsze i przyjemniejsze rzeczy.
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 10:41 ]
dobryziom napisał/a:
desperado67 napisał/a:
Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
wiec po co robiles generalke silnika?
Jak widzisz powyżej z samochodu wyciskano ile się dało, po drugie miał już przejechane 120 tys, mil.(ponad 200 tys.km)
MI chodzi o oryginalny silnik z rover 220 coupe turbo z turbiną GARET T28.Gdybyś był ciekawy to ta produkcja jest angielsko - japońska.
A mi chodzi o 2.0T z wołgi produkcji radzieckiej Poczytaj wątek na temat swapu na 2.0T. Ze swapem na duzo mocniejszy silnik zawsze były problemy i nie tyczy to się tylko roverowskiego turbo ale także innych marek...
Cytat:
Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Z tym nie do zajechania to pojechałeś ostro Ale to juz kolego dobryziom zwrócił na to uwagę silnik dobry ale na pewno do zajechania
Cytat:
Do innych japończyków konieczna przeróbka mocowania silnika więc kolejny ból głowy i wydatek.Plus do tego pare innych rzeczy i wyjdzie ci dwa razy tyle.
Silnik od 220 coupe turbo kosztuje w UK od 75 do 200 funciaków czyli max. 1000zł.
Ciekaw jestem gdzie kupisz taniej jakiego kolwiek japończyka?
Powiedz mi czy to jest forum UK czy Polskie i czy Pan Markzo z okolic Rzeszowa czy okolic Londynu? Tak się składa, ze aby zrobić swapa najlepiej mieć całego dawce bo zawsze się może okazać, ze czegoś braknie u nas kosztu są dużo wyższe bo po pierwsze mało tego, a po drugie mało dobrych speców którzy się tego podejmą.
Cytat:
Ps.Nie wiem skąd ci się wzięło dwie setki silników czy 220 coupet.Ja wiem tylko i jednym.
Czytaj dokładnie zanim coś napiszesz.
Raczej Ty czytaj dokładnie bo już chyba za mało po Polsku czytasz Na forum dwa Rovery 200 (RF) po swapie na 2.oT z XW (notabene też podobno pasowały) zostały wystawiane na sprzedaż, jeden z tego co wiem jako uszkodzony na części drugi podobno ( z naciskiem na podobno) jest sprawny ale za te pieniądze ja bym nie ryzykował bo mogę mieć auto, które które w serii ma podobną moc...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
nie jest to temat o 2.0T, tylko modach n/a silnika 1.6 16V
swap na 2.0 wiąże się z:
1) zmianą mocowań silnika i skrzyni
2) wymianą całego zespołu napędwoego - skrzynia, półosie itd.
3) zmianą wydechu
4) zmianą całej wiązki
5) wypadałoby zmienić zawieszenie i hamulce
Taka opcja nie wchodzi w gre, jeśli już to kupno 220 COupe Turbo
Wracając do 1.6, czy ktoś sie orientuje jaka jest seryjna średnica wydechu? Pływak pokazał mi całkiem fajne tłumiki przelotowe/półprzelotowe za przywzowite pieniążki i może by tak zapodać cały nowy wydech tylko sie zastanawiam czy wymienić tłumi i ozstawić rure? w ZR jest 2,25cala a jak jest w coupe?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Lista dotyczy tego co zrobiono ostatnim razem w moim TOMCACIE.Samochód kupiłem ze stajni racingowej, która to robiła całą modyfikację silnika.
Ma zmienionych wiele rzeczy jak nierdzewny sportowy wydech,głowicę,sprężarkę na T28, sprzęgło,filter powietrza,boost itp itd.Samochód ten całe swoje życie spędził na torze.Właśnie go dałem na MOT (przegląd techn.) i ciekaw jestem czy przejdzie i zostanie dopuszczony do ruchu drogowego.Jak znajdę adres netowy strony tej stajni to go wrzucę tam było jak pamiętam prawie wszystko o jego modyfikacji i fotki(zresztą nie tylko tego samochodu)
uu fajno podaj jak będziesz miał chwile ta "stajnie" oraz dokładna rozpiskę modów plus wykres zmieniono głowicę? na jaką yyyy???
PS co do jazdy na torze Tomcata to mam mieszane uczucia przełożenia skrzyni strasznie ograniczają sprawną jazdę i konkurowanie z innymi pojazdami..
Cytat:
Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Z tym nie do zajechania to pojechałeś ostro Ale to juz kolego dobryziom zwrócił na to uwagę silnik dobry ale na pewno do zajechania
Ile coupe 220 zajeżdżiłeś skoro tak twierdzisz?
Widziałeś choć jedną?
Pływak napisał/a:
Powiedz mi czy to jest forum UK czy Polskie i czy Pan Markzo z okolic Rzeszowa czy okolic Londynu?
Jest to forum dla polaków posiadających Rovera,
po drugie mamy zjednoczoną europę i wytykanie państw pachnie dyskryminacją.
Po trzecie Markzo nie zgłaszał związanych z tym problemów.
Na koniec podpierasz się tym co ktoś napisał, sam nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie więc nie sądze abyś był jakimś atorytetem dającym dobre rady.
Wiedza bez praktyki jest mało warta.
Ps Jeśli sądzisz że wszystkie silniki rover 2.0T są takie same to jesteś w duuuuuużym błędzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum