Moim zdaniem Audi V8 nie był niewypałem lecz świetnym podłożem do zbudowania i wylansowania A8/S8. Natomiast niepowodzenia takich aut jak Alfa166 czy Citroen C6 mogą wynikać również z braku w ofercie silników o wielkiej mocy, np. V8. Każdy merc, audi czy beema (klasy executive), ma wersję usportowioną na max (amg/m/rs). Klient, który ma do wydania blisko 300-400tys.zł po prostu nawet gdyby chciał to wydać na auto wielkości Merca E, ale marki włoskiej lub francuskiej, nie mógł tego zrobić, bo takowej wersji nie było.
Taki tok myślenia: "A jeśli mój bogaty sąsiad, mający forsy jak lodu, kupuje merca, bmw, audi czy lexusa - a nie C6, 166, to dlatego, że nie jest to prestiżowe auto" i tak opinia się tworzy latami.
Oczywiście trzeba też historii; bez w-114/w-115/w-123 i 4, nie byłoby takiej opinii o obecnej E-klassie (moim zdaniem obecnie nieadekwatnej do rzeczywistości).
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Moim zdaniem ataki na klase premium sa udane (tzn samochody są udane), niestety wiecie jak to jest z myśleniem klienta.
Woli przepłacić i kupić stare zajeżdżone Audi 80 z szybami na korbkę, bo TO AUDI niż wypasionego Roverka. A jak sie okazuje nawet francuskie samochody potrafią byc niezłe, jak chociażby Citroen Xsara czy Xantia.
Większość samochodów klasy premium innych producetów było wyposażonych lepiej niż konkurencja, oferowało większy komfort itd (np opel omega) za mniejszą cenę, ale nie cieszyły się wzięciem.
Bo jak wyglada Opel przy Mercedesie. Nieważne jaki jest. To jest OPEL.
Opel to moze być Astra i jeździ tym sprzątaczka, a wóż executive to Mercedes i już.
Stereotypy.
Ciężko zarzucić Omedze słabe silniki (wersja MV6). Nie każdy potrzebuje 500KM.
Już lepiej było tym "zwykłym" firmom jak Opel czy Ford stworzyć jakąś szlachetną markę (jak Maybach)i ją wypromować - mysle ze wtedy byłoby łatwiej. Ciężko byłoby komuś wydać kupe szmalu na luksusowego forda po usłyszeniu ze Mondeo gnije na potęge.
Ten sam błąd popełnił Fiat z modelem Stilo - miał wyglądać jak japończyk a jakością wykonania (i ceną) konkurowac z Golfem. Ale nikt tyle za Fiata nie zapłaci - była to wielka klapa po czym powrócono do Bravo. Nawet Schumacher nie pomógł, a przeciez to świetny samochód. Gdyby nie był taki drogi moze nawet kupiłbym go zamiast R.
Rozsądnie zrobił na przykład Nissan z marką Infiniti czy Toyota tworząc Lexusa. Honda ma Acurę itd. Kojarząca sie z przepychem nazwa wysokie ceny itd. i sukces murowany
Ale jest zaleta takiego obrotu sprawy.
Scorpio, Omegę, R75 mozna kupić za śmieszne pieniądze i śmiać sie w oczy posiadaczom "klasowych" wózków
Ojciec ma Omege Diamond 2.5 V6 i za nic bym nie chciał zamienić jej na Audi z tego samego rocznika.
Opel to moze być Astra i jeździ tym sprzątaczka, a wóż executive to Mercedes i już.
Stereotypy.
Nie stereotypy, a niewiedza. Executive, to nazwa klasy; segmentu E. Ten segment (i nie tylko) dzieli się jeszcze na zwykłe i właśnie premium. Opel obecnie nie posiada auta w segmencie E.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Toż to ja wiem, ale nawet jak było coś w klasie E to i tak nie cieszyło się wzięciem.
Senator był jeszcze bedziej luksusowy niż Omega. Ale wycofano go na początku lat 90-tych.
Potem przyszła kolej na Omege bo tez nie wiadomo było co z tym robić.
Za mały prestiż by konkurować z Mercedesem czy Audi, za duży samochód by normalni ludzie go chcieli zamiast Vectry.
Po prostu ludzie nie chcą luksusowego Opla i tyle.
Tak samo jak nie chca tanich mercedesów , klasa A podobno popsuła wizerunek firmy.
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 10:00
Eee, ja bym w życiu Vectry (jeśli była w segmencie D) nie umieścił w segmencie wyżej niż klasa E Mercedesa. Miałem tą "przyjemność" prowadzić Vectrę III i jakoś nie urzekła mnie do tego stopnia by mozna ją stawiać wyżej niż Mercedesa klasy E, którym de facto również jechałem.
Profitability and impact on the Mercedes-Benz brand
(...)
According to some analyses[3], Mercedes-Benz considers the creation of the A-Class to have reduced its prestige in Europe, and the company has concentrated its efforts on its larger and more profitable vehicle lines.
rover 75 to auto po prostu za male gabarytami wewnetrznymi /zewnwtrznymi na jakakolwiek klase premium ma raczej rozmiary autka rodzinnego
rover 800 rozmiary ma spoko ale za to to auto jesli chodzi o wyglad zewnetrzny wewnentrzny juz w polowie lat 90 byl archaiczny, brakowalo tez nowoczesnego wyposazenia, ale czemu sie dziwic jak to auto bazuje na Hondzie Legend 1988-91
z innych to;
Croma to wypasione rodzinne kombi a nie luksusy,
dla Kia to jeszcze nie pora na marke premium, moze po 5-6 latach od sukcesu C'eeda cos sie uda,
grupa VAG od luksusu ma Audi wiec VW nie wiadomo do kogo byl adresowany,
czemu francuzy sie nie przyjely to nie mam pojecia;
opel signum to mial sylwetke ktora nie nadaje sie do klasy lux - nie byl sedanem ani GT; po co komu przerosniety hatchback, chyba ze ba hotelowa taksowke
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum