Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416si] Jak sprawdzić cewkę zapłonową?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416si] Jak sprawdzić cewkę zapłonową?
Autor Wiadomość
LU 



Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 99
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 17:14   [R416si] Jak sprawdzić cewkę zapłonową?

Jak w temacie, w jaki sposób można sprawdzić czy cewka zapłonowa działa poprawnie?

Druga sprawa, podrzędna, czy "zużyte" uszczelniacze zaworów mają wpływ na to jak auto zapala?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 17:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 17:25   

To samo pytanie padło w tym temacie
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 18:32   

Cewka zapłonowa to nic innego, jak transformator, podwyższający napięcie w celu wiadomym.
Sprawdzić ją można (oczywiście jest to sprawdzenie pobieżne i podstawowe) na tzw. ciągłość uzwojeń (są dwa - pierwotne i wtórne). Dokonać można tego na wiele sposobów, ale najłatwiejszy jest sprawdzenie ich obwodów miernikiem elektronicznym (elektroniczne mierniki mają taką opcję, ma funkcję brzęczyka, gdy obwód posiada ciągłość).
Uzwojenie pierwotne będzie miało mniejszą oporność, wtórne większą (mniejszy prąd, wyższe napięcie, przewodnik o przekroju poprzecznym mniejszym i o wiele większej długości, wiadoma sprawa).

Prawdziwe sprawdzenie cewki zapłonowej powinno się odbywać podczas próby jej obciążenia przy pracy, z pomiarem parametrów pracy i obserwowaniem jej funkcjonowania - z nastawieniem na przebicia międzyzwojowe, zwiększoną temperaturę pracy czy zjawiska akustyczne pracy (przebicia też i słychać).

Generalnie, koszt nowej cewki zapłonowej nie jest aż tak duży i jeśli stwierdzi się, że owa niedomaga (niekoniecznie musi mieć przerwy w uzwojeniach, najczęstszy powód "padania" cewki zapłonowej to ww. przebicia międzyzwojowe - w uzwojeniu wtórnym) - to się ją po prostu wymienia na nową i już.

Zużyte uszczelniacze zaworów nie mają żadnego wpływu na uruchamianie silnika, ale ich zużycie można wydedukować.
Jeśli silnik, po zapaleniu, puszcza "dymka", który znika i potem silnik, zagrzany, na jałowych, średnich i wysokich obrotach nie "kopci" - to jest to właśnie dowodem, że uszczelniacze są już wyeksploatowane i kwalifikują się do wymiany.
Jeśli zaś silnik dymi na "zimno" i na "gorąco" - to wtedy winne mogą być pierścienie uszczelniające na tłokach, lub uszkodzona uszczelka podgłowicowa silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
LU 



Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 99
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 18:45   

co do pierścieni na tłokach, to prawda, że jeżeli są zużyte to auto traci na mocy?
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:21   

zawsze troche komprechy ucieknie ;)
 
 
 
LU 



Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 99
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:40   

właśnie kompresja nie uciekła:/
a autko im cieplejsze tym bardziej dymi..
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 08:27   

oprawca_1978 napisał/a:
Jeśli silnik, po zapaleniu, puszcza "dymka", który znika i potem silnik, zagrzany, na jałowych, średnich i wysokich obrotach nie "kopci" - to jest to właśnie dowodem, że uszczelniacze są już wyeksploatowane i kwalifikują się do wymiany.
Jeśli zaś silnik dymi na "zimno" i na "gorąco" - to wtedy winne mogą być pierścienie uszczelniające na tłokach, lub uszkodzona uszczelka podgłowicowa silnika.


Nie jest regułą. Mi puszczał dyma na zimnym a na ciepłym było gorzej. Po zdjęciu głowicy okazało się że, połowa uszczelniaczy puszczała olej. Dla zainteresowanych mam foty jak to wyglądały zawory. Teraz po zrobieniu głowicy jak się należy wszystko wróciło do normy, zero dymu :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 09:49   

A ja miałem wymieniać z miesiąc temu te uszczelniacze (bez ściągania głowicy) ale odpuściłem sobie, nie miałem czym porozpinać zaworów. A już ściągnąłem górną skrzynkę wałków i powyciągałem szklanki. Przy okazji odkryłem, że niektóre mają już dołki od krzywek, znaczy się, "stoją". Z żadnego nie udało mi się wybić środka. Wkurzyłem się, powkładałem je na swoje miejsca i poskładałem toto do kupy.
Jakoś ostatnio nie mam serca do niego, ale i mieć nie muszę, od maja stoi już jako pomnik (który raz na tydzień sobie jeździ).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 12:38   

LU napisał/a:
w jaki sposób można sprawdzić czy cewka zapłonowa działa poprawnie?
kiedyś to wystarczyło odłączyć od kopułki rozdzielacza przewód wysokiego od cewki , zbliżyć go do masy silnika na 3-4 mm,obracać rozrusznikiem i obserwować iskrę czy występuje regularnie i jest jasna. Następnie zwiększać odległość od masy do 10 mm, jeśli dalej jest regularna i jasna, to cewka jest OK.

[ Dodano: Pią Wrz 25, 2009 13:59 ]
LU napisał/a:
czy "zużyte" uszczelniacze zaworów mają wpływ na to jak auto zapala?
teoretycznie tak, bo jest do zapalenia mieszanka paliwa,powietrza i oleju , a praktycznie to zależy ile jest tego oleju i jakie jest zużycie silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416si 1997] cewka zapłonowa
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 30, 2009 14:02
BayHarborButche
Brak nowych postów [R416Si 1.6 97r] Jak sprawdzić pompę paliwową
robjud91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lis 28, 2009 17:21
oprawca_1978
Brak nowych postów [r420Si] posiadam cewke czy moduł?
pdasiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lis 16, 2010 22:20
pdasiek
Brak nowych postów [rover 45 1.8] brak napiecia na jedna cewkę
borysrsko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lut 13, 2011 19:52
flapjck1
Brak nowych postów [Rover 416 si 96r klima] Odcina cewke i wtryski !!
kamildial Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Maj 17, 2010 22:06
kamildial



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink