Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy to jest maglownica?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy to jest maglownica?

stukanie przy skrecaniu w prawo
Autor Wiadomość
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:20   [R75] Czy to jest maglownica?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam.

Od jakiegos czasu mam uciazliwe stukanie na bruku lub nierownosciach w trakcie skretu w prawo, a ostatnio to nawet na bruku przy jeździe na wprost. Na 100% nie jest to przegub.

Gdy na wylaczonym silniku krece kierownicą na boki, da się wyczuć w lewym kole stuki na drążku.

Pytanie:
Czy do wymiany mam całą przekładnię, czy można to zrobić na jakimś połączeniu?
Czy drążki między kołem a przekładnią, mają połączenie, na których może się pojawić luz?

Pozdrawiam
_________________
R75 2.5KV6 : )
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 01:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:23   

Może się pojawić luz na drążku ale znacznie częściej na końcówce drążka którą można wymienić. Jeśli chodzi o drążki to pozostaje regeneracja lub wymiana na inny np z anglika.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
mecho 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 65
Skąd: Wrocław/Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 20:27   

Na pewno mam luz w miejscu, gdzie drążku od strony wchodzącej do kolumny kierowniczej.
Nie jest to na jabłku od strony koła.

Czy to złączenie przynależy do drążka i wymiana drążka załatwić może sprawę, czy raczej wymiana kolumny..?
_________________
R75 2.5KV6 : )
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:12   

czytałeś to : http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:33   

wymiana drążka może pomóc ale nie ma ich w sprzedaży. Jedź do warsztatu który zajmuje się regeneracją i niech sprawdzą stan maglownicy. Jeśli tylko drążek do regeneracji to nie jest duży koszt jak rok temu pytałem to było ok 100zł.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 11:14   

Masz takie same objawy jak ja miałem i po części jeszcze mam. Przekładnia po regeneracji w Nagengast w Gdańsku i nadal przy skręcie w lewo na dużych nierównościach (tarka) coś stuka. Ostatnio trochę zniwelowałem stuki bo okazało się że zbiornik od spryskiwaczy jest luźny, a znajduję się przed prawym kołem za nadkolem.
Co do drążka osiowego (jabłko) to jak regenerowali mi przekładnie to sprawdzili wymiary, gwinty są takie same jak w Alhambrze tylko drążek jest ok. 2cm krótszy w R75, ale to nie problem. U mnie ma mały luz z lewej strony więc jak będę miał czas to podjadę kupić od Alhambry i zobaczę czy na pewno pasuje, chyba że ty zrobisz to szybciej. Jak wymienisz to napisz jaki założyłeś.
Przekładnia po regeneracji w TRW przy zdaniu starej ok.2200zł. Nikt całkowicie nowej nie sprzedaje. TRW wymienia elementy zużyte, myje, odnawia i sprzedaje.

Wymiary drążka osiowego w naszych R75
gwint od końcówki 14x1,5
gwint od przekładni 14x1,5
długość ok 170mm

Moim zdanie lepiej kupić od innego samochodu niż regenerować lub kupić używkę.

Czy wymieniałeś łożyska na Macphersonie? Pytam dlatego że jak wymieniłem u siebie to łożysko wsadziłem palcami w gniazdo i ewidentnie to był błąd montażowy. Nie dawało mi to spokoju i rozebrałem jeszcze raz i okazało się że łożysko stukało w gnieździe (3 łapki które je trzymają) - ślady uderzania i wody na miejscu styku łożyska z poduszką. Docisnąłem łapki i chyba trochę lepiej.

Ale już sam nie wiem co to jeszcze może być, na szarpakach w 2 warsztatach wyszło wszystko OK.
Powodzenia
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 16:51   

u mnie to okazał się wahacz. przy skrętach niesamowicie stukało nawet przy minimalnych prędkościach i niewielkich nierównościach, jadąc na wprost czasami też się zdarzyło ale tylko na większych dziurach.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 18:33   

Oprócz regeneracji przekładni wymieniłem oba wahacze, oba drążki stabilizatora, tuleje i łożyska na Mcpersonie :sad:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Maglownica
grota10 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Maj 28, 2021 19:31
sTERYD
Brak nowych postów [R75] maglownica
grota10 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Gru 16, 2018 14:57
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT] - Maglownica
mlodyroki Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 14, 2018 20:02
mlodyroki
Brak nowych postów [R75]Maglownica
qiver77 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Lut 23, 2017 12:32
qiver77
Brak nowych postów [R 75] Uszkodzone wspomaganie / maglownica
Artur82 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Sty 28, 2014 17:52
Artur82



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink