Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Kod błędu p1475 silnik kv6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pon Gru 06, 2010 00:38
[Freelander] Kod błędu p1475 silnik kv6
Autor Wiadomość
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 21:58   [Freelander] Kod błędu p1475 silnik kv6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Może ktoś pomorze. Podpiąłem roverka pod kompa i wyskoczył błąd P1475 po skasowaniu go zaraz się z powrotem pojawił tylko po przekręceniu kluczyka. Co może być przyczyną? dodam że obydwa silniczki vis zostały wyczyszczone i powinny działać. Dodam że na innych forach czytałem wyjaśnienie tego kodu ale nic mi to nie mówi. Jak się tego pozbyć?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 22:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 25, 2009 21:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 22:09   

sebmoll, Zobacz jeszcze to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29982
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 22:24   

Czytałem wcześnie ten post niestety kodP1475 Fan Relay (Low) Circuit Malfunction nic mi nie mówi. Widzę że kolega "PHJOWI" mógłby mi pomóc ale mieszka trochę daleko ode mnie.
 
 
horbi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 35
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 23:06   

P1475 Fan Relay (Low) Circuit Malfunction - usterka obwodu przekaźnika wentylatora (wolnych obrotów)
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 16:01   

Czyli to jest usterka wentylatora chłodnicy?
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 28, 2009 16:45   

u mnie był taki błąd i takie objaśnienie:
P1475 VIS 1 zawór kompensacyjny Przerwa/zwarcie do masy)
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 17:50   

jak sobie z nim poradziłeś?
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 29, 2009 17:19   

Na razie przeczyściłem silniczki, pracują na pewno bez jazdy, nie wiem jak podczas pracy silnika.Nie sprawdzałem jeszcze na kompie po naprawie czy mi te błędy zostały.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 23:19   

blazi napisał/a:
P1475 VIS 1 zawór kompensacyjny Przerwa/zwarcie do masy)
Tak,to jest prawidłowe dla systemu Simens EMS 2000.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 18:37   

został w takim razie komp, sprawdzę, czy po przeczyszczeniu silniczków vis , błąd został mam nadzieje że nie :?:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 19:39   

sebmoll napisał/a:
sprawdzę, czy po przeczyszczeniu silniczków vis , błąd został mam nadzieje że nie
w pamięci komputera na pewno będzie, trzeba go wykasować i jeśli na nowo się pokaże to znaczy,że usterka nie usunięta.

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 19:39 ]
po za tym ,sprzętem diagnostycznym można zasymulować pracę VIS-u i stwierdzić czy usunięto usterkę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 17:52   

SeniorA napisał/a:
sebmoll napisał/a:
sprawdzę, czy po przeczyszczeniu silniczków vis , błąd został mam nadzieje że nie
w pamięci komputera na pewno będzie, trzeba go wykasować i jeśli na nowo się pokaże to znaczy,że usterka nie usunięta.

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 19:39 ]
po za tym ,sprzętem diagnostycznym można zasymulować pracę VIS-u i stwierdzić czy usunięto usterkę.


troszkę chciałem poeksperymentować i kupiłem interfejs diagnostyczny elm 327 o dziwo połączył się z silnikiem używając programów pcmscan, esyobd i ScanTool.net_PL i błędów nie pokazał żaden z nich :shock: Czy to możliwe że po naprawieniu silniczków błąd samoczynnie zniknął czy muszę jechać na sprzęt na którym wcześniej diagnozowałem?????
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 20:19   

sebmoll napisał/a:
Czy to możliwe że po naprawieniu silniczków błąd samoczynnie zniknął
po naprawie jest OK i sprzęt nie widzi błędu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 21:23   

mam jeszcze jedno pytanie, czy w tych silnikach są trzy sądy lambda? Jakie powinny być wskazania tych sond na kompie? Są dwa parametry: napięcie oraz wartość podana w procentach Napięcie powinno oscylować między 0 a 1V? a %??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 21:54   

sebmoll napisał/a:
czy w tych silnikach są trzy sądy lambda?
tak, po jednej na rurach wydechowych i trzecia za katalizatorem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 22:19   

a co z parametrami ?? Jakie powinny być ?? bo mi pokazywał na kompie tylko dwie sondy i parametry dla nich. Żadnego błędu komputer nie pokazał.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 22:53   

sebmoll, a z którego roku jest silnik/auto ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 23:57   

freelander 2,5 z 2002roku
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 11:05   

No to powinien mieć trzy czujniki tlenu, bo dwa były do wejścia przepisów EOBD w 2000r.
sebmoll napisał/a:
a co z parametrami ?? Jakie powinny być
to raczej wyniki można zinterpretować , bo gdy lambda jest równa 1 (skład mieszanki stechiometryczny ),to napięcie powinno być 0.45-0.5V. Gdy napięcie rośnie do 0.9 V to mieszanka jest bogata ( lambda spada nawet do 0.8 ) , a w przypadku mieszanki ubogiej ( lambda do 1.2 ) napięcie spada do 0.1 V. Czujniki działają prawidłowo dopiero po nagrzaniu się do temp. powyżej 300 st.C i tylko w szczególnych stanach pracy silnika. Praktycznie napięcie wyjściowe sondy waha się od 0.1 do 0.8 V ( dla 900 st.C ) , teoretycznie tak jak napisałeś.
sebmoll napisał/a:
Napięcie powinno oscylować między 0 a 1V? a %??
myślę,że Twój diagnoskop odczytuje procentowe odchyłki składu mieszanki paliwowo-powietrznej, od wartości stechiometrycznej.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sebmoll 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Nowe Miasteczko



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 18:35   

sonda numer 1 (bank 1 sensor 1) - wahania od 0,1v do 1(chyba dobrze) ale bank 1 sensor 2 pokazuje jeden pomiar napięcia np 0,7 i tak stoi lub po pewnym czasie 0,2 i utrzymuje się stały. Natomiast bank 2 sensor 1 pokazuje napięcie też od 0,1v do 1,0v więc chyba też dobrze. Czy trzeba wymienić tę sondę na bank 1 sensor 2? (na niej pokazuje komputer wartość procentową równą zero - short term fuel trim bank 1 sensor 2 - 0%)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Kontrolka błędu kontroli zjazdu świeci się
bss2 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 14 Czw Lut 14, 2008 13:00
Artur___
Brak nowych postów [Freelander] Silnik sieria L czy K
kojot_1984 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Sob Lis 21, 2009 21:18
kojot_1984



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink