Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400rt 1.6 16v 1998r] po wymianie uszczelki pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400rt 1.6 16v 1998r] po wymianie uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:11   [r400rt 1.6 16v 1998r] po wymianie uszczelki pod głowicą

witam. posiadam autko 10 miesiecy. ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą i ... nic. To znaczy: olej jak był w plynie tak jest, auto słabiej ciągnie a mechanik zbywa mnie i mówi że tak ma być. Czy olej w zbiorniku płynu to normalka i co z tym robić???
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
Ostatnio zmieniony przez dzelo23 Sro Paź 21, 2009 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:18   

nie ma prawa być oleju w płynie chłodzacym :evil: każ partaczowi poprawiac na swój koszt :evil: , miałem taki sam przypadek z moim polonezem. łapy bym ucinał takim gnojom za wymianę uszczelki się wziął a pojęcia o żadnym silniku nie ma w zadnym samochodzie nie ma prawa być oleju w płynie chłodzacym
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:25   

tak też myślałem. trzeba będzie ścignąć kolesia
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MiL999 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 118
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:25   

Może nie przeplukal ukladu i olej dalej tam plywa. W kazdym razie powinien to zrobic.
_________________
Rover 214i Lublin
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:26   

raz juz płukałem i dalej to samo
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:27   

Miałem również taki problem. Po wymianie uszczelki znów powróciło masło w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Powiedziałem mechanikowi żeby pojechał sprowadzić szczelność głowicy na płaszczu wodnym. Miałem pękniętą głowice pod walkiem rozrządu. Koszt ok. 50 zł. Jeśli problem powrócił warto sprawdzić.
_________________
:)
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 11:34   

mechanik sprawdzał szczelność ciśnieniowo i ok
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 12:31   

syf jeszcze krąży w układzie i ciężko jest się go pozbyć trzeba płukać kilka razy
po co od razu czarne scenariusze że znowu uszczelka
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 14:35   

Jesli nie ubywa ani olej ani płyn,to niech ci ten mechanik go jeszcze przepłucze kilka razy,nie mozna przedwczesnie panikowac.Chociaz martwi mnie troche stwierdzenie ze jest słaby,ale narazie nie ma co krakac. :roll:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 14:38   

szosownik napisał/a:
po co od razu czarne scenariusze że znowu uszczelka

Bo mocy nie ma, Ja miałem identyczna sytuację tylko mój dodatkowo dymił z rury jeszcze. mój układ był płukany raz i zbiorniczek wyczyszczony raz i jest czysto tak ze albo wcale nie czyscili albo maja poprawić poza tym co to za gadka że olej ma prawo być w układzie chłodzenia no wybacz ale ja bym ich gnał ile wlezie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 14:57   

Zupełnie nie ma prawa być nawet najmniejszych śladów tłustości w cieczy chłodzącej, jak i w najmniejszym stopniu nawet nie ma prawa w oleju silnikowym wydzielać się "majonez".
Także nawet o kroplę nie powinien ubywać płyn chłodzący do tego wszystkiego i to przez długie tysiące przejechany kilometrów i w czasie w lata liczonym, przy codziennej eksploatacji silnika i samochodu.
Ale by coś takiego osiągnąć po wymianie uszczelki pod głowicą w silniku Rovera serii K - to po pierwsze, trzeba to zrobić absolutnie samemu, a po drugie, zupełnie olać instrukcję serwisową do tych silników i zrobić to tak, jak rozsądek nakazuje, a nie jakieś heretyckie zalecenia, wypocone przez angoli w postaci tzw. rave.
Tyle, co mam w tej materii do powiedzenia, nie od wczoraj zresztą, zdanie moje nie zmienia się od lat.
Jeśli ktoś oddaje ten silnik do "warstatu", gdzie "pracują" sami "szpecjaliści" to marny los tego silnika, za to słony koszt "naprawy" i zszarpane nerwy właściciela, który naiwnie zaufał ww. osobnikom, a efekt taki sam, jak przed albo jeszcze gorszy.

ps. zaraz się na mnie posypią gromy..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 15:01   

sorry ale powtarza jeden drugiego :wink:
wiadomo że nie ma prawa tego być i to jest oczywiste ale chodzi o to czy faktycznie układ został dobrze wypłukany z tego badziewia
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 20:55   

Dziś po południu płyn został spuszczony z całego układu i zalana woda ze środkiem czyszczącym. Trochę pojeżdzę i zobaczymy jakie będą efekty.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:19   

ma prawo być syfu trochę bo naprawdę ciężko go wywalić a co do braku mocy możliwe że żle rozrząd zrobiony.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 23, 2009 22:34   

Mi po wymianie uszczelki pod głowicą jeszcze przez około 2 miesiące pojawiał się olej w zbiorniczku wyrównawczym. Płukałem go 4 razy co kilka tygodni - teraz jest ok. Fakt faktem, że uszczelka była wymieniana w zimie przy ujemnej temperaturze i chłopaki nie mieli za bardzo pola manewru jeżeli chodzi o czyszczenie układu chłodzenia.

Pojeździj tydzień, kontroluj poziom płynu, sprawdzaj korek od wlewu oleju - jeżeli wszystko będzie ok to prawdopodobnie kiepsko wyczyścili ci układ chłodzenia

Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 08:39   

mi po jednym wypłukaniu nic sie nie pojawiało zero oleju ale układ wydmuchany był kompresorem i głowica dokładnie wyczyszczona przed założeniem. mój mechanik ma alergie na olej w układzie robił już 4 w mojej rodzinie silniki K 1,4
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 10:03   

sknerko napisał/a:
robił już 4 w mojej rodzinie silniki K 1,4

to teraz rozumiem skąd twoje uprzedzenia do HGF :wink:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 10:33   

ja nie mam uprzedzeń w moim padło po 160kkm teścia gazownicy zaprawili i to było po 120kkm kuzyn robił prz 190kkm a drugi ma grubo ponad 200kkm i pierwszą uszczelke za sobą trzy pierwsze to polonezy z udokumentowanymi przebiegami a ostatni to 214 sprowadzony indywidualnie z Norwegii udokumentowny kupiony od 1 właściciela z rachunkiem z salonu nawet.

Jestem uprzedzony do mechaników partaczy, bo jak swój HGF robiłem to mój nadworny jeszcze tego nie umiał a ten któremu dałem twierdził że umie zrobić, choć pytałem go czy wie o co chodzi bo jak tego nie miał w rękach nigdy to nie będzie w temacie (ja byłem w temcie bo forum czytam już bardzo dawno) upierał sie że zrobi. Spieprzył silnik wziął kilka lat temu 1,5kpln i nie chciał w ramach gwarancji poprawić a że ja byłem bez kasy i miałem budowę domu na głowie więc nie miałem czasu na użeranie się z gnojem to poprostu poszłem do mojego nadwornego mechanika (który w międzyczasie nauczył się robić HGF w silniku K1,4) i poprawił partacza za kolejne 7 stów i dlatego wpienia mnie jak słyszę że komuś spartaczyli.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2009 12:19   

Ten roverek to moje pierwsze autko. 168000km z czego ja zrobiłem 8000. Podoba mi sie; skóra, klima, elktryka :smile: kilka rysek, dwa wgniecenia w drzwiach :roll: , ale dbam o nie, żeby wszystko było sprawne. od 9 mcy wożę nim SYNKA :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sro Cze 24, 2009 12:33   

WITAM


TROSZKĘ SIE WTRĄCE NIE WSZYSCY MECHANICY SĄ TACY .


POZDRAWIAM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 '99]Nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
kpt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Kwi 23, 2011 23:27
Artu
Brak nowych postów [Rover 45]auto po wymianie uszczelki pod głowicą
Adam82R45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lip 10, 2013 19:30
Adam82R45
Brak nowych postów [R416] Po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala
LU Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Mar 04, 2010 23:23
AndrewS
Brak nowych postów [Rover 45]po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala
Adam82R45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Lip 02, 2013 18:34
Adam82R45
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod głowicą
alien52 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 14, 2011 12:09
sadis416si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink