Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover25 2.0iDT]Pytania dotyczace prawidlowego chlodzenia...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover25 2.0iDT]Pytania dotyczace prawidlowego chlodzenia...
Autor Wiadomość
Andrzej34 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Belfast



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:04   [Rover25 2.0iDT]Pytania dotyczace prawidlowego chlodzenia...

Witam .

Mam prosbe dotyczaca odpowiedzi na kilka pytan odnosnie systemu chlodzenia...

Zaczne od tego ze moj roverek osiaga temperature juz po okolo 6 km.wyswietlacz wskazuje troche powyzej polowy skali....nie zauwazylem aby wskazowka podnosila sie wyzej,ani tez opadala( do wylonczenia i ostygniecia silnika)...czy to prawidlowe...?

Po odpaleniu silnika z rurki dochodzacej do zbiorniczka wyrownawczego leci plyn (czytelem na forum ze powinno tak byc po osiagnieciu wlasciwej temperatury..). Mysle tez ze rura wplywu plynu do chlodnicy robi sie ciepla po kilku miniutach,a po nagrzaniu silnika dolna rura jest zimna-tak jak dol chlodnicy),nie zauwazylem tez aby zalaczal sie wiatrak chlodzenia chlodnicy(jest sprawny...gdy wlanczam przycisk klimatyzaci chodza obydwa wiatraki...mimo to temperatura nie opada)...czy to wina termostatu?...

Co powinienem sprawdzic, i ewentualnie naprawic...?


Wszystkim zaianteresowanym dziekuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:13   

Powiem tak- jeździj spokojnie, skoro jest tak jak piszesz, a wiatrak w naszych silnikach włącza się bardzo rzadko- jak były wysokie temp. i zrobiłem ok. 100km, to na postoju widziałem po raz pierwszy, że wiatrak się załączył- bez niepotrzebnej paniki- pilnuj poziomu cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, w terminie wymiany filtrów i oleju i to ma jeździć :ok:
 
 
czescikrk 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krakow



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 19:05   

Witam . Wszystko w porządku z chłodzeniem , górny wąż i górna część chłodnicy ma być ciepła a dolna część zimna. Użytkuje roverka od ponad roku i jeszcze nie zauważyłem chodzącego wiatraka. Jeżeli nie gotuje ci płynu chłodzącego to termostat jest w 100% sprawny oczywiście przy sprawnej pompie wody ( rzecz bardzo nieawaryjna )- oznaka awarii pompy , zagotowanie wody w obiegu chłodzenia .
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 01:09   

Andrzej34, zostaw autko na kilka minut na wolnych obrotach, przejedz sie dynamicznie i znowu go zostaw... Sprawdz w miedzyczasie stan nagrzania gornego weza, chlodnicy oraz dolnego weza...
Nastepnie odkrec full ogrzewanie na maska i odkrec korek zborniczka wyrowawczego, zakrec korek, zakrec ogrzewanie i sprawdzaj weze...
Po dluzszej pracy gdzie termostat otworzy duzy obieg dolny waz powinnien robic sie cieply...
Sprawdz na krotko czujniki temperatury oraz wentylator
 
 
 
czescikrk 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krakow



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 06:12   

Andrzej34 mam prośbę ,jeśli możesz to zrób fotkę płożenia wskazówki temperatury na rozgrzanym silniku .
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Paź 31, 2009 19:03   

U mnie też jest powyżej połowy skali jak silnik się rozgrzeje. I to nawet sporo powyżej połowy... Już zmieniałem przekaźniki od wentylatora, czujnik temperatury, wymieniałem płyn chłodniczy i przy okazji czyściłem specjalnym środkiem - marne efekty.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 19:30   

...wg. mnie za wysoko ta wskazówka, u mnie trzyma się idealnie w połowie- ale ja mam 45-kę, chociaż silnik ten sam w końcu :hm: , poczekajmy na innych właścicieli 25-ek iDT :taa:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Paź 31, 2009 19:35   

Ale ja jestem pewien, że to za wysoko ;)
Tylko pytanie co powoduje zbyt słabe chodzenie?
Obieg płynu jest, wszystko gra, tylko temp. zatrzymuje się nie tam gdzie powinna :P
 
 
Andrzej34 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Belfast



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 00:37   Wittam.

Witam i dziekuje Wszystkim za porady.
Co do zdjecia polozenia wskazowki temperatory jest podobnie jak na zdjeciu Krzysiek3k5,zastosuje sie jeszcze do rad NEOSSa, i sprawdze czy dolny waz jest cieply.
W zwiazku z szbkimi i pomocnymi odpowiedziami mam jescze dwa pytania,jedno o turbine....odkrecilem waz od interclolera(ten co laczy sie z kolektorem) i zauwazylem olej a takze brudny dolny waz od intercolera...chcialbym sie zapoytac jak mozna sprawdzic stan turbiny (mysle ze dziala dobrze,ale ze jestem "nowym" uzytkownikiem Rovere wiec chcialbym miec pewnosc,czy mozna to sprawdzic ?),drugie pytanie dotyczy oleju miedzy silnikiem a szkrzynia (zmienialem olej i zauwazylem olej na gabce ( nie wiem co to za gabka) miedzy silnikiem a szkrzynia,moze nie wycieka ,ale gabka byla nim nasiaknieta...

Dziekuje.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 01:21   

Andrzej34, Dosyc czesto leci na laczeniu skrzyni z silnikiem, leci z pod podstawy pompy wtryskowej a dokladnie z dolnego uszczelniacza...
Turbo spawdzisz sciagajac waz za przeplywka ktory idzie bezposrednio do wirnika, lapiesz za wirnik i sprawdzasz czy nie ma luzow gora-dol, prawo-lewo oraz czy ciezko chodzi...
 
 
 
czescikrk 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krakow



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 07:38   

U mnie wskazówka dokładnie w tym samym miejscu, wiec wszystko ok z naszymi roverkami i nie ma powodu do zmartwień. Pozdrawiam wszystkich
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 07:47   

U mnie też po kilku km wchodzi na połowę skali i tak zostaje.
Pozdrowionka!
_________________
Pozdrawiam!
 
 
czescikrk 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krakow



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 09:35   

Chris83 wskazówka na połowie skali , czy tak jak na zdjęciu?
 
 
marek78 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 97
Skąd: Gorlice



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 10:12   

U mnie dokładnie w połowie czyli niżej niż na zdjęciu.
_________________
"LOKOMOTYWA 1949"
 
 
czescikrk 



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krakow



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 10:18   

marek78 jak możesz to zrób zdięcie dla porównania
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 10:58   

U mnie kiedyś też było niżej, dlatego jestem pewien, że za wysoko.
 
 
marek78 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 97
Skąd: Gorlice



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 16:39   

czescikrk napisał/a:
marek78 jak możesz to zrób zdięcie dla porównania

Nie ma problemu na pewno zrobie zdjęcie i wrzucę ale najwcześniej w środę.
_________________
"LOKOMOTYWA 1949"
 
 
zgredzik 




Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 92
Skąd: Łęczna/Lublin

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 18:50   

Jugol napisał/a:
...wg. mnie za wysoko ta wskazówka, u mnie trzyma się idealnie w połowie- ale ja mam 45-kę, chociaż silnik ten sam w końcu :hm: , poczekajmy na innych właścicieli 25-ek iDT :taa:


U mnie jest tak samo jak u Ciebie "trzyma się idealnie w połowie"
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 18:57   

u mnie jest podobnie jak u Krzysi3k5, przy okazji wizyt u różnych mechaników zawsze podpytywałem ich zdanie na ten temat i zawsze dostawałem odpowiedź żeby się nie przejmować i że jest ok :) Taką odpowiedź dał mi również PHJOVI
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 19:02   

Azer wpadł i pozamiatał ;)
Dzięki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214 Si 97 5D] 2 pytania dotyczące części blacharskich
sim_co Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 25, 2010 22:14
kfrankiewicz
Brak nowych postów [rover25 1.6 16v]
Domykanie szyb
damiarko1984 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Maj 02, 2010 17:52
darek_wp
Brak nowych postów [R200 1.4Si 96r] pytanie dotyczące przepływomierza
krysrov Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 18, 2008 09:14
krysrov
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 97r] pytanie dotyczące eksploatacji
szymon1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Lis 30, 2012 16:23
szymon1986
Brak nowych postów [R25 iDT 2000 r.] Pytanie: dotyczace kontrolek w 2.0 iDt 00r
cys90 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lut 05, 2010 15:18
Drabik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink