Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nierówna praca silnika

zmiana obrotów silnika - dodałęm zdjęcia
Autor Wiadomość
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 18:36   [R620] Nierówna praca silnika
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam
Pisze do was w sprawie nie równej pracy silnika nieraz mi tak przerywa (mało kiedy). I zauważyłem ze kolo zbiorniczka znajduje się takie urządzenie z dwoma wężykami i wtyczką kiedy silnik zmienia prace słychać w tym urządzeniu (Pykanie, trykanie) nie wiem jak to nazwać wstawię również zdjęcie tego co daje taki odgłos i zmienia w tym momencie obroty silnika.

1 zdjęcie


2 zdjęcie

Proszę nie patrzeć śmiać się z brudnego silnika mieszkam na osiedlu gdzie znajduje się dużo błota :razz:

Z góry dziękuje :)
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 23:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 02, 2009 18:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:12   

niejestem pewien, chyba jest tam weżyk z podciśnieniem, trzeba sprawdzić czy jest szczekny.
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:32   

jest to sterowanie zaworem EGR i takowe objawy są prawidłowe ;)
 
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 02, 2009 20:33   

Chester napisał/a:
jest to sterowanie zaworem EGR i takowe objawy są prawidłowe ;)

I co trzeba to wymienić?? czy da sie to zrobić??
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:25   

Poczytaj to:
http://forum.roverki.eu/v...a%B6lepi%E6+egr
i to:
http://forum.roverki.eu/v...a%B6lepi%E6+egr

I będziesz wiedział co z tym zrobić....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 03, 2009 15:53   

mcteusz napisał/a:
Poczytaj to:
http://forum.roverki.eu/v...a%B6lepi%E6+egr
i to:
http://forum.roverki.eu/v...a%B6lepi%E6+egr

I będziesz wiedział co z tym zrobić....

Dzięki ale mało mi pomogły te posty u mnie pyka ten plastikowy jak piszecie sterownik wtedy kiedy np po zapaleniu silnika kilka sekund i na światłach w mieście słychać ten odgłos i wtedy leci biały dym z rury wydechowej jak przestaje pykać przestaje lecieć dym dziwna sprawa
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 17:20   

A doczytałeś od czego jest zawór EGR? To plastikowe tylko nim steruje, znaczy pyka, gdy otwiera EGR. A w momencie, gdy otwiera EGR, część spalin wędruje z powrotem do kolektora ssącego, na powtórne spalenie w cylindrze.
Jeśli więc zaślepisz EGR, problem powinien zniknąć, bo spaliny nie będą recyrkulowane.
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 03, 2009 19:58   

mcteusz napisał/a:
A doczytałeś od czego jest zawór EGR? To plastikowe tylko nim steruje, znaczy pyka, gdy otwiera EGR. A w momencie, gdy otwiera EGR, część spalin wędruje z powrotem do kolektora ssącego, na powtórne spalenie w cylindrze.
Jeśli więc zaślepisz EGR, problem powinien zniknąć, bo spaliny nie będą recyrkulowane.

ok spróbuje jutro jak coś dam znać co i jak narazie wam dziękuje
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 20:38   

mcteusz napisał/a:
Poczytaj to:
http://forum.roverki.eu/v...a%B6lepi%E6+egr


Jakie to fajne uczucie,gdy ktoś pamięta i poleca czyjeś (moje) "wypociny" :>
Się to komuś przydało :cool:
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 05:51   

Witam
Nie zaślepiłem jeszcze tego zawodu ale ostatnio coraz bardziej buja mi silnik obrotami i mam bardzo ważne pytanie czy jeśli zawór ERG jest uszkodzony to samochód więcej będzie palił bo u siebie zauważyłem ze samochód sporo mi pali Oleju Napędowego wszędzie pisze ze w mieście pali 7litrów/100km a mój pali sporo więcej
To dla mnie bardzo ważne Proszę o wasze rady z góry bardzo dziękuje
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 06:57   

Przyczyną takiego szarpania i przy okazji przerywanej pracy zaworu EGR może być również wiązka przewodów, szczególnie ta 3pinowa kostka przy pompie. Wystarczy trochę wilgoci czy podłamany przewód i tak się dzieję. Kup sobie spray do styków (albo do potencjometrów) ładnie poczyść wszystkie kostki i posprawdzaj przewody w wiązce, a szczególnie przy wejściu do tej 3pinowej wtyczki od strony pompy (dobrze byłoby wyjąć czarny i brązowy z tej kostki i dokładnie wymacać palcami czy nie jest któryś złamany w izolacji, albo coś w tym stylu). Inną przyczyną może być także zabrudzony nastawnik pompy, ale tu już potrzeba jakiegoś speca, który potrafi to zrobić a potem ustawić nastawniki na pompie.
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 11:44   

czyli zaślepienie zaworu nic nie pomoże ?? samochód wtedy zaczyna dymić i zawór wtedy terkocze i obroty silnika skaczą.

Ok zaraz zobaczę czy nie są gdzieś zaśniedziałe styk :)

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 13:09 ]
zauważyłem ze jak zdejmuje ten czerwony wężyk z tego zaworu co jest w kolektorze to silnik zaczyna pracować normalnie i jak wyjmę wtyczkę z tego urządzona co wstawiłem na samym poczatku zdjęcia to również zaczyna równą prace czy to możne być wina tego ze samochód wiecej pali paliwa??
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 15:01   

emo napisał/a:
czyli zaślepienie zaworu nic nie pomoże ??
Nie, nie, ja podałem tylko inną możliwą przyczynę, tym bardziej, że:
emo napisał/a:
zauważyłem ze jak zdejmuje ten czerwony wężyk z tego zaworu co jest w kolektorze to silnik zaczyna pracować normalnie i jak wyjmę wtyczkę z tego urządzona co wstawiłem na samym poczatku zdjęcia to również zaczyna równą prace czy to możne być wina tego ze samochód wiecej pali paliwa??

i oczywiście spalanie może być przez to także większe.
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 15:15   

odkręciłem zawór ERG uszczelka w nim była uszkodzona i zastanawiam się czy zaślepić go teraz??
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 15:17   

A może wystarczy oczyścić i wymienić uszczelkę i będzie ok?
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 19:02   

zaślepiłem zawór i samochód zrobił się dynamiczniejszy i nie pracował w nim silnik tak rowno jak teraz zobacze czy spalanie będzie mniejsze

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 06:48 ]
jakiś czas miałem spokój i silnik pracował równo po zaślepieniu ale znów zaczęło skakać obrotami i to bardzo nie wiem czy to możne być przyczyna dziurawego węża (rury) górnej od intercoolera obroty skaczą jak silnik złapie temperatury nieraz pomagało jak dałem gaz i obroty mniej skakały ale za jakiś czas znów zaczynają skakać bardzo czy to wina węża od intercoolera?? z góry dziękuje
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
 
 
selgro 



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 06:35   

emo napisał/a:

jakiś czas miałem spokój i silnik pracował równo po zaślepieniu ale znów zaczęło skakać obrotami i to bardzo nie wiem czy to możne być przyczyna dziurawego węża (rury) górnej od intercoolera obroty skaczą jak silnik złapie temperatury nieraz pomagało jak dałem gaz i obroty mniej skakały ale za jakiś czas znów zaczynają skakać bardzo czy to wina węża od intercoolera?? z góry dziękuje


Cześć może być przyczyna tego gdyż przewód łapie powietrze ale nie jestem pewien tego niech odpowiedzą eksperci rovera :-)
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:50   

emo napisał/a:
jakiś czas miałem spokój i silnik pracował równo po zaślepieniu ale znów zaczęło skakać obrotami i to bardzo nie wiem czy to możne być przyczyna dziurawego węża (rury) górnej od intercoolera

Myślę, że teraz powinieneś dostosować się do rad Thef'a i sprawdzić wiązkę. Tematów o tym na forum jest pełno więc na pewno znajdziesz jak to zrobić.
Osobiście wydaje mi się, że pęknięty przewód od IC będzie powodował spadek mocy, ale nie wydaje mi się, że szarpanie (choć nauka rosyjska zna różne przypadki :razz: ).

A.D. Odrobina interpunkcji ułatwiłaby czytanie Twoich postów.

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 09:54 ]
Hmmm... I takie małe pytanie, choć może chybione: Czy konto selgro nie zostało stworzone tylko w celu podbicia wątku?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 13:56   

mcteusz napisał/a:
Hmmm... I takie małe pytanie, choć może chybione: Czy konto selgro nie zostało stworzone tylko w celu podbicia wątku?
Bingo. Nie ładnie EMO, tak się nie robi, proszę, zwróć się mailowo lub przez priv do administratora, żeby usunął to konto.
 
 
emo 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Ciechanów

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 17:02   

Jeśli chodzi o styki kostki to sprawdzałem je wtedy jak zasklepiałem zawór i wyglądały na bardzo dobry stan wiem koledzy ze już marudzę ale to strasznie mnie denerwuje porostu mój rover zaczął mi się psuć a bylem z niego zadowolony :( i jeszcze wspomnie ze to się dzieje jak przejadę co najmniej 20km samochodem jak się dobrze temperatura podniesie
_________________
Pozdrawiam was Bardzo serdecznie :)
Ostatnio zmieniony przez emo Czw Wrz 03, 2009 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika
romek2018 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Mar 22, 2009 10:18
Brt
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca silnika - szarpie gaśnie itp
m4r3ck1 Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Sie 17, 2010 16:53
plemaster
Brak nowych postów [R600] ABS . Nierówna praca silnika
kemot Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 20, 2007 20:04
Gość
Brak nowych postów [620Ti] Nierówna praca silnika
greg-si Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Sie 22, 2012 17:42
greg-si
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
kilian92 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Wrz 15, 2015 18:51
kilian92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink