Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 98r.] Prawdopodobnie uszczelka :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si 98r.] Prawdopodobnie uszczelka :(
Autor Wiadomość
-S-X- 



Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 19:00   [214Si 98r.] Prawdopodobnie uszczelka :(

Witam.

Prawdopodobnie borykam się z problemem uszczelki pod głowicą. Zakładam ten temat celem potwierdzenia lub nie moich przypuszczeń i wskazanie mi kogoś (lub siebie) w mojej okolicy kto by się podjął wymianie. No więc po kolei :

Jakieś 2-3 tygodnie temu było ochłodzenie i wtedy roverek zaczął mi świrować. Rano na zimnym silniku bez kręcenia nie było mowy o odpaleniu. Po odpaleniu roverek był bardzo słaby, chodził niestabilnie do czasu nagrzania. Początkowo uznałem, że to może coś z niedawno założonym gazem (sekwencja) zalewa się czy coś więc 2-3 razy wracając do domu 2-3km wcześniej przełączałem na benzynę, nie gasiłem silnika od razu po wjechaniu za bramę. Niestety nic to nie zmieniło, rano ciągle był problem z odpaleniem. Wskazywało by niby na zapłon ale w ciągu ostatniego roku wymieniłem kable,świece,kopułkę,palec więc trochę mało prawdopodobne. Byłem już wstępnie umówiony z mechanikiem ale ciężko nam było zgrać weekend a w tygodniu samochód jest dla mnie podstawowym narzędziem pracy ;) Wyszło tak że się ociepliło (roverek odpala lepiej) i problem się odsunął w czasie.

No i ostatnio zauważyłem braki płynu chłodniczego. Znika jakieś 300ml na 700km.
Uszczelka pod kolektorem ssącym raczej odpada. Nie wiem czy to reguła ale u mnie zawsze (wymieniałem 2 razy) objawiało się to wyciekiem płynu podczas postoju w nocy i uciekał jakiś litr czy więcej. Plam pod samochodem nie ma. No ale pewności nie mam, bo teraz po założeniu gazu nie mam jak tam wcisnąć ręki żeby sprawdzić czy jest mokry.

Jeśli uszczelka pod głowicą to by dymił. No i dymi (na zimnym) , zawsze dymił (mam go od 2 lat). Zawsze zimą po odpaleniu był słaby, dymił, dziwnie pracował (praca na 3 gary?) dlatego też wymieniłem cały zapłon (nie ruszałem krokowca, przepustnicy) ale nic to nie zmieniło.
Mimo tych problemów nigdy nie było problemu z odpaleniem, nigdy nie ubywał płyn chłodniczy.

Nie wiem już co o tym myśleć ale wiem że za kilka dni przyjdzie ochłodzenie i jak tego nie rozwiąże to będę miał spory problem :(

Ja jestem z Konina ale z tych mechaników, których znam to bym żadnemu nie dał przełożyć uszczelki. Znacie kogoś z doświadczeniem z okolic? (Poznań, Toruń,Bydgoszcz,Kalisz,Ostrów wlkp)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 29, 2009 19:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 20:26   

Nowe Miasto PHJOVI
Poznań Przemo285
Puszczykowo Pan Wojtek wszystkie namiary są na forum lub stronie głównej poszukaj.

A ja na Twoim miejscu sprawdziłbym bym podciśnienie / mapsensor czy nie ma przebicia i czy nie zasysa lewego powietrza wtedy pali na 3 gary zazwyczaj.

A rano wykręc swiece i sprawdz czy są mokre bedziesz wiedzial czy to uszczelka i jesli tak to w ktorym miejscu poszła
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
-S-X- 



Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 22:32   

Dzisiaj mimo nie najniższej temperatury, za to wysokiej wilgotności (mżawka) roverek znowu odmówił posłuszeństwa :( pomogło dopiero odpalenie na hol.

Sprawdziłem świece tak jak sugerowałeś i wygląda to tak:
od góry:
1 - zalana olejem
2 - ok
3 - ok
4 - ok
od spodu: (udało mi się tylko 2 odkręcić - słaby klucz)
1 - w oleju ale elektroda sucha
3 - ok

Z tego co wyczytałem to (olej) może być ale nie musi objawem HGF.
O ile ja dobrze rozumuje to ten olej trafia do komory spalania i stąd ten biały dym.
Za HGF stoi jeszcze tylko znikający płyn chłodniczy ale z tego co widzę to on ubywa tylko do poziomu minimum na zbiorniczku wyrównawczym i dalej poziom stoi w miejscu.
Płyn jest czysty, olej czysty.

Więc może powinienem skupić się na zapłonie?

I jeszcze jedna rzecz mnie dzisiaj zaskoczyła, czy to normalne, że krokowiec na zapłonie od czasu do czasu bzyczy?

Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214Si '97] Uszczelka kolektora dolotowego
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Paź 12, 2010 18:38
des
Brak nowych postów [214Si 97'] Olej w zbirniczu wyrównawczym - uszczelka?
Artus2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Sie 06, 2007 20:13
MaReK
Brak nowych postów [Rover 214Si 98 16V LPG] Problem z uszczelką pod głowicą?
Cerebrozyd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Sie 16, 2013 15:37
robsson78
Brak nowych postów [214si] uszczelka kolektora dolotowego pomocy
xxbanasxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 30, 2015 18:05
robsson78
Brak nowych postów [214Si 97r] Dolna uszczelka szyb w drzwiach
ADI-mistrzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lis 27, 2009 20:59
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink