Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI]Wiązka klapy...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI]Wiązka klapy...
Autor Wiadomość
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 10:23   [R220 SDI]Wiązka klapy...

Potrzebuje pomocy w kwestii jak wymienić kompletną wiązkę klapy w R200 ?

Padają u mnie co jakiś czas przewody (lutowałem je w kwietniu) i tydzień temu padła wycieraczka po diagnozie wyszło ze dwa kabelki są rozerwane.

Postanowiłem całą wiązkę nową tam pociągnąć, jednak przyglądając się jak te przewody są ułożone w klapie stwierdzam ze będzie to bardzo kłopotliwy zabieg.

Pierwszy dylemat to jak odpiąć i podpiąć na nowo podgrzewanie tylnej szyby, skoro te wtyczki są wewnątrz profilu klapy?

Zastanawiałem się nad wyprowadzeniem kabla po prostu w tym otworze i przylutowaniu bezpośrednio do styku podgrzewania? Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

Jak podpiąć się pod światło stopu ? (jak fizycznie ten kabel tam przeciągnąć?)

Problem też mam z przekrojami przewodów. Dwa z nich są grube (zapewne są to przewody od podgrzewania bo tam prądy mogą być większe), natomiast pozostałe to jedynie 0.5 mm2 (tak na oko wyglądają). W sumie są dość cienkie jak na np zasilanie wycieraczki.

Znalazłem też gotową wiązkę nową oryginalną
Wiązka
jednak nie mam zielonego pojęcia jak to tam włożyć do tej klapy.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w temacie:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 07, 2009 10:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 17:28   

Witam,
sprawa jest banalna bo tez to 2 miesiące temu robiłem :razz: Po pierwszym zabiegu, który trzymał ponad rok, były pęknięcia tylko taśmą zaizolowane :mrgreen:

Wiec w końcu sie zdecydowałem żeby wymienić na owe kabelki :wink: Dwa są grube jak pisałeś i sa to od podgrzewania szyby, reszta są bardzo cienkie kabelki i takie tez kup bo ja użyłem dalej grubych i miałem problemy z upchaniem pod guma :neutral:

Wytnij to połamane miejsce i przedłuż tylko wiązkę nowymi kabelkami o jakieś 20cm i będzie dobrze. Zlutuj wszystko do kupy i będzie jak nowe
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 18:44   

Miałem taki problem lecz w moim drugim aucie Xsarze kombi.
Zawiozłem auto do elektryka. Gość przeciągnął i zalutował mi nowe przewody. Nowe tzn. aby w miejscu gdzie się zginają były nowe. Wszystko działa jak należy. Po roku dziwnie zaczął stukać przekaźnik wycieraczki tylnej, okazało się że klapa "zgubiła" masę. Pociągnął więc dodatkowy przewód i jest OK.
Powiedział, że tego typu awarie są bardzo popularne we wszystkich autach. Tylko Fiat i Opel ma inne rozwiązanie, które również wysiada tylko w inny sposób.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 18:52   

dodam, że warto zrobić np 30 cm i raz w roku podciągnąć całą wiazkę o np. 2 cm. wtedy zmienia się miejsce zagięcia i wydłuza czas pracy wiazki :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 18:56   

Bordos napisał/a:
Problem też mam z przekrojami przewodów.
Jakie to są przekroje, możesz dojść mierząc grubość suwmiarką. Większość przewodów w instalacji samochodowej to przewody o przekroju znamionowym żyły Cu 0.75 , 1.0 , 1.5 , 2,5 mm2. Żyły mogą być w izolacji polwinitowej i polwinitowej wzmocnionej mając odpowiednie średnice zewnętrzne następująco:

0.75 - 2.3-2.6 mm , wzmocniona 2.6-2.8 mm
1.0 - 2.3-2.7 mm , wzm. 2.6-2.8 mm
1.5 - 2.7-3.0 mm , wzm. 3.15-3.35 mm
2.5 - 3.2-3.5 mm , wzm. 3.6-3.8 mm

średnice gołych żył są odpowiednio : 1.2mm, 1.3mm, 1,55mm, 2.0mm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] wiazka tylniej klapy
maldini Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 17, 2014 16:32
maldini
Brak nowych postów [R25] Wiązka tylnej klapy
har0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lis 26, 2010 15:55
serweta
Brak nowych postów [R200&R400]wiązka klapy
jak to cholerstwo skutecznie naprawić?
shilus82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Kwi 30, 2010 13:35
Brt
Brak nowych postów [rover 200]wiązka tylnej klapy
Mlody1994 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 23, 2018 14:55
KotwicaWeWodzie
Brak nowych postów [R200] Wiązka tylnej klapy - instrukcja?
Hicmade Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 26, 2020 15:41
nanab



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink