Wysłany: Sob Lis 14, 2009 15:50 [R220Sdi 97r] problem z turbiną
Witam, mam problem z moim roverkiem. Okazało się, że tył silnika jest cały wilgotny, byłam z nim u mechanika okazało się, że cały układ napowietrzający jest zabrudzony olejem, a przepływomierz można odpiąć i nie wpływa to na pracę silnika. Mechanik stwierdził, że to wina katalizatora, spaliny cofając się do turbiny uszkodziły ją przez co cały układ jest zalany olejem. Zaproponował wybicie katalizatora, uszczelnienie turbiny i przeczyszczenie przewodów. Jednak chciałam to jeszcze skonsultować z innym mechanikiem. Ten z kolei po podpięciu samochodu do komputera stwierdził że turbina jest ok, a tego typu wycieki są normalne i nie ma tu czego naprawiać. I teraz mam problem, bo jeśli to turbina to w każdej chwili może mi się posypać silnik, a z kolei jeśli to coś innego, a posłucham pierwszego z fachowców to wydam niepotrzebnie ok 2000zl na regenerację turbiny. Czy miał ktoś z was podobny problem, albo orientujecie się co innego może powodować takie wycieki?
[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 15:50 ]
O ile to może mieć znaczenie dodam jeszcze że Rover pali mi 8-9l ON /100...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 15:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli turbina tylko z zewnątrz się lekko poci to jest ok Zobacz czy auto Ci za mocno nie kopci i czy po odpięciu węża od IC nie jest mokro ? wąż może być wewnątrz lekko wilgotny, ale bez przesady Możesz też, sam zdemontować wąż z turbiny i sprawdzić czy nie ma luzów na wałku. Czyli tak naprawdę, możesz spróbować sam ocenić stan turbiny.
Wymień profilaktycznie zawór odmy (koszt ok 100 zł). Marginalizowany element, którego uszkodzenie powoduje m.in. wycieki oleju z turbosprężarki.
Witam.Mam podobny problem z turbina w moim r420d.Turbina jest cała upocona razem z rurą od filtra.Zobaczyłem ze dostaje się tam olej przez wąż z pokrywy zaworów silnika przez dziwne ustrojstwo podłączone do rury...
Czy ktoś może powiedzieć mi co to i po co to? i czy sączący się olej powinien wpadać do komory sprężania w turbinie?Sprawdzałem wirnik i jest ok żadnych luzów tylko są ślady oleju i trochę brudzi,czytałem gdzieś na forum że w tym typie turbina bedzie sie pocić niezależnie od przebiegu.Czy to normalne???i tylko panikuje ....
to jest odma i jej zadanie jest opary olejowe z silnka z powrotem do dolotu wpuścić zeby zostały spalone w silniku. To zawsze bedzie cale upaćkane w oleju jak nie chcesz zeby tak bylo zamontuj sobie separator oleju czy oil ctach tank zwany W tedy tez wezy od IC nie beda sie pocić olejem i będziesz miał sucho
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, Dzięki że ktoś mi to wyjaśnił co to i to tylko moja panika bo nowym posiadaczem jestem(R420D), dużo czytam na forum i szukam u siebie A wracając do tematu to możliwe jest ze dzięki tej odmie mam upaćkaną turbinę w oleju i wirnik jest mokry? czy mam to tak zostawić czy coś z tym robić? sprawdzając wirnik poodkręcałem wszystkie te obejmy bo może gdzieś przeciek jest. Ostatnio słyszałem że trzeba czasem przedmuchać cały ukł,tak 3000-4000 poprzeciągać prawda to?
Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
Skiba, dzięki, spróbuje podziałać z wymianą odmy, mam nadzieje że to coś da.
A wracając jeszcze do spalania czy 8-9l ropy na 100km to jest normalne? Czytałam, że spalanie w tym modelu nie przekracza średnio 6l. Czy to może mieć związek z tym wyciekiem z silnika?
exit_x, No przedmuchać warto przy 3000 ja to zawsze robię na autostradzie Przeważnie jak się dużo po mieście jedźi
Jak masz podłączoną odmę, jak jest oryginalnie oraz pokazane u ciebie na zdjęciu, to będziesz miął zawsze to wszystko opaćkane w oleju oraz wirnik w turbinie. Ale dopóki to są małe ilosci a nie leje sie to większymi ilościami to nie ma sie co martwic. Jak oleju nie ubawy na bagnacie to się nie ma co martwic ze turbina jest nie szczelna, bo ten olej to z odmy pochodzi. A raczej są to opary wodno olejowe. Ja np po 10.000km tak gdzies 300-400ml oleju z mojego separatora wylewam. Ale na bagnacie nie widać jakich kol wiek dużych ubytków oleju. Zmieniam co 10.000km i to przypada 2-3x w roku
April, No 8-9l to bardzo dużo ja max to kiedyś 7l wyciągnąłem ale to w Niemczech przy prędkością powyżej 160km/h. Sprawdź czy masz węzę od IC dobre i gdzieś nie ubywa ciśnienia to to powoduje przyrost spalania oraz może przepływomierz możesz mieć padnięty. Ale tylko jak na przepływomierzu masz wtyczkę 5pinowa. Co jeszcze może byc to wężyki od wtrysków mogą przeciekać i po prostu tobie ucieka paliwo. Warto sprawdzić wężyki paliwa jak i dolotowe jak i powrotne oraz na wtryskach czy jest sucho
[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 16:03 ]
Nie pamietam u kogo to bylo w 620 Diesel mial tak ze z jednego wężyka powrotu paliwa się lalo paliwa n blok silnika i miał tez takie spalanie powyżej 8litrow
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Właśnie zastanawiałam się nad tym przepływomierzem, czy nie jest uszkodzony, bo mogę go całkiem odpiąć, a silnik chodzi bez zmian, a podobno powinien się wtedy krztusić. Nie chciałam go wymieniać zanim nie dowiem się co z tą turbiną. Przepływomierz też jest mokry w środku więc nie ma sensu montować nowego zanim nie dowiem się co jest przyczyną tego paćkania olejem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum